DIF Fotboll
DIF Fotboll
Givetvis, klart man inte på långa vägar ska spika en startelva redan nu. Men tycker inte man behöver byta samtliga i laget i halvtid. Låt hellre vissa spelare spela lite mer i ena match och sen lite mindre i nästa än lika mycket i båda.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: DIF Fotboll
Tror en anledning är att spelarna inte är redo för 90 minuter än. Finns risk för belastningsskador nu i början. Därför delar man upp det och spelar 45 min vid två olika dagar istället för 90 min under en och samma dag. Bara min egna spekulation.luncano skrev:Givetvis, klart man inte på långa vägar ska spika en startelva redan nu. Men tycker inte man behöver byta samtliga i laget i halvtid. Låt hellre vissa spelare spela lite mer i ena match och sen lite mindre i nästa än lika mycket i båda.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Viasat gnuggar händerna...minalman skrev:Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tja, mer likvärdig kvalité då. Passningar som sällan och aldrig går fram. Mycket vilja, mycket tanke och lågt kunnande.minalman skrev:Tänk, i höst kan vi se både allsvensk fotboll och hockey!
Enda anledningen att jag ser Allsvensk fotboll är för att DIF är inblandade i ett par av matcherna. Kvaliten på fotbollen är rent ut sagt bedrövlig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Adde vill inte hem.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Nä, det är bara inse. Han har haft chansen säkert fem gånger att komma hem efter han lämnade men valt att stanna i utlandet. Det verkar bli så den här gången också.Bjurre skrev:Adde vill inte hem.
Expert.
9 säsplåtar kvar i klacken så om du inte har köpt gör de nu!
Edit 2 kvar!!
Edit 2 kvar!!
DIF Fotboll
Grymt. Det har promotats väl överallt och även jag som inte är alltför intresserad av fotboll känner mig taggad. Via tv:n dock 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det är samma sak med mig. Jag har heller aldrig varit speciellt förtjust i fotboll men av någon anledning så har mitt intresse för DIF gått upp otroligt mycket sen förra säsongen. Det beror säkert på att man har följt denna silly mer aktivt än tidigare.seppuko skrev:Grymt. Det har promotats väl överallt och även jag som inte är alltför intresserad av fotboll känner mig taggad. Via tv:n dock
Jag är inte arg, och inte besviken.
Var faktiskt inte särskilt intresserad under alla år då det gick bra. Brukar påpeka detta när vänner som hejar på laget ni vet kallar oss Djurgårdare för medgångare. Jag följer Djurgårdsresultat i alla dess sporter och har jag inget annat viktigt ser jag såklart matcher. Fick dispens på jobbet senast när damerna tog guld i innebandy att få kika på den. Men som sagt, fotbollsallsvenskan rosar inte alltför mycket spelkvalitémässigt, men stämningen är det inte fel på.
- minalman
DIF Fotboll
Håller med! Kvalrysaren för ett par år sedan (tänk vad tiden går fort) slår all annan forbollsunderhållning, utom kvarten VM-94.seppuko skrev:Var faktiskt inte särskilt intresserad under alla år då det gick bra. Brukar påpeka detta när vänner som hejar på laget ni vet kallar oss Djurgårdare för medgångare. Jag följer Djurgårdsresultat i alla dess sporter och har jag inget annat viktigt ser jag såklart matcher. Fick dispens på jobbet senast när damerna tog guld i innebandy att få kika på den. Men som sagt, fotbollsallsvenskan rosar inte alltför mycket spelkvalitémässigt, men stämningen är det inte fel på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kvalrysarn var skitskoj. Jobbar i södertälje där alla håller på Assyriska bortsett från ett par som håller på Syrianska (på mitt jobb alltså). Och efter 3-1 (hade dom va) gick dom runt och teasade mig konstant, är en av få Djurgårdare på mitt jobb. Var rätt skoj när Djurgården vände och vann senare, dock var dom fantastiskt galna på domaren i andra matchen.
- Nummer19
2-0 hade assyriska inför returen på Stadion.seppuko skrev:Kvalrysarn var skitskoj. Jobbar i södertälje där alla håller på Assyriska bortsett från ett par som håller på Syrianska (på mitt jobb alltså). Och efter 3-1 (hade dom va) gick dom runt och teasade mig konstant, är en av få Djurgårdare på mitt jobb. Var rätt skoj när Djurgården vände och vann senare, dock var dom fantastiskt galna på domaren i andra matchen.

"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
DIF Fotboll
Så var det ja. Oavsett så var det skitskoj