Ska vi ha kvar Säcken?
säcken gå? Målvakterna är för ojämna..hitta vinna formen;
Varför ska vi ha kvar säcken? det har gått 20 matcher nu och hur många matcher har vi vunnit hittils? 6, och 5 av dem segrarna är segrar på hemmaplan..och gör man en sån där match mot malmö som i torsdags så är det nåt fel. inget emot säcken, men kolla hans meriter, han har ju bara tränat en massa junior lag..förutom SSK då..men vart spelar dem nu? jo, allsvenskan...vill vi till Kvalserien och skämma ut oss genom att bara vara där? neej vi vill till slutspel. Trodde verkligen DIF hade vad som krävdes denna säsong..premiären mot Mora var i särklass, Nästa hemma match mot Linköping, seger med 6-2 var briljant..det är så dif ska spela...men det största frågetecket är målvakterna..Lassila började bra..sen gick han ner sig..Larsson kom in och spelade bra..släppte typ bara in minst 2 puckar per match han spelade o höll nollan nån match också..man började hoppas och tro att han var en ny tellan, precis som den underbara säsongen 2000! Men problemet är att vi vinner så få matcher.. vinner vi en match så förlorar vi nästa..vi måste börja vinna fler matcher på raken..som på den gamla goda tiden när vi vann 5-6-7-8 matcher på raken eller utan förlust iaf..Men kul att det går sämst för Frölunda iaf! vi ska vinner fler än 13 matcher som vi gjorde förra säsongen..för vi är DIF o vi ska till slutspel! Idag blir det vinst mot Brynäs! Fullfart framå<a href="t%20v" onmouseover="window.status='t v'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">t v</a>åra jänkaminer...Kan inte Nisse Ekman 3; komma hem snart?
// Ian- Djurgår´n tills jag dör!!
Vad gör han för fel då, tjatar och tjatar om det, men ingen verkar fatta det.
Tar gärna en avstängning för det här; Är ni så jävla dumma i huvudet att ni tror att det är Säckens fel att vi förlorar??????????
Nej fy fan, skärp er, det är inte Säckens fel att spelarna lirar skit ute på planen. Ni vet väl inte vad han säger i båset, det kan ju vara spelarna som inte följer hans direktiv. Men nej då, det är bara Säckens fel alltihop, han kan ju inte slå en passning rätt, inte vet han vad han ska göra i försvarszonen...
Ställ frågan " Är dagens trupp värd att ha kvar?" istället

Nej fy fan, skärp er, det är inte Säckens fel att spelarna lirar skit ute på planen. Ni vet väl inte vad han säger i båset, det kan ju vara spelarna som inte följer hans direktiv. Men nej då, det är bara Säckens fel alltihop, han kan ju inte slå en passning rätt, inte vet han vad han ska göra i försvarszonen...

Japp, men om det inte hjälper med att byta tränare, vi börjar förlorar varenda match istället.... Vad har ni för motlägg då, Jojje, sebbe90, Stocky, Cederborg, #25 SuperMicke Johansson, Gripen, Jordan, isoleradBoråsaren skrev:Alltid lättare att byta ut en än 20Pepp91 skrev:

Det finns ingen säkerhet som säger att det blir bättre om man byter tränare, och tänk på att det var Säcken som räddade oss ifrån kvalserien förra säsongen. Utan honom skulle det ha vart adjöss till ES för länge sen. Var glada för att vi ens lyckas ta poäng i vissa matcher, den lyxen skulle vi nog inte ha haft ifall vi hade en tränare som Melin, B-Å Gustaffsson eller Mårts. Dom behöver ha ett lag som "spelar av sig själva".
Färjestad bytte tränare förra året och vann sm-guld.Pepp91 skrev:[
Japp, men om det inte hjälper med att byta tränare, vi börjar förlorar varenda match istället.... Vad har ni för motlägg då, Jojje, sebbe90, Stocky, Cederborg, #25 SuperMicke Johansson, Gripen, Jordan, isolerad :?:
Det finns ingen säkerhet som säger att det blir bättre om man byter tränare, och tänk på att det var Säcken som räddade oss ifrån kvalserien förra säsongen. Utan honom skulle det ha vart adjöss till ES för länge sen. Var glada för att vi ens lyckas ta poäng i vissa matcher, den lyxen skulle vi nog inte ha haft ifall vi hade en tränare som Melin, B-Å Gustaffsson eller Mårts. Dom behöver ha ett lag som "spelar av sig själva".
Och tycker du vi ska fortsätta på samma dåliga sätt tills vi spelar i allsvenskan? Det måste ske en förändring och som sagt tidigare, det är lättare att byta ut en än tjugo. Angående det du säger om Melin, BÅG eller Mårts, har du något som helst belägg för det?
Och vad säger att vi inte hade spelat slutspel med en annan tränare förra året? Det går ju bara och spekulera i, knappast något du kan veta.
Hjälper knappast att byta tränare när materialet ser ut som det gör.
Däremot kanske man kan begära att få se mer utav en spelidé framöver. ( detta är tränarnas uppgift. ) Tycker det varit si och så med den saken rätt länge nu. Förväntar mig alltså inga underverk, men att spelarna är kapabla att få en spelidé förklarad för sig och sedan hålla fast vi den även resultatet av idén kan inte alltid är så lyckad....
Avslutningsvis, det kanske hade varit idé att byta plats även på Bäcker och junisencenten ( Kommer inte på vad han heter just nu. ) i fjärde linan. Då kanske vi skulle kunna få ihop flera fungerande femmor.
Däremot kanske man kan begära att få se mer utav en spelidé framöver. ( detta är tränarnas uppgift. ) Tycker det varit si och så med den saken rätt länge nu. Förväntar mig alltså inga underverk, men att spelarna är kapabla att få en spelidé förklarad för sig och sedan hålla fast vi den även resultatet av idén kan inte alltid är så lyckad....
Avslutningsvis, det kanske hade varit idé att byta plats även på Bäcker och junisencenten ( Kommer inte på vad han heter just nu. ) i fjärde linan. Då kanske vi skulle kunna få ihop flera fungerande femmor.
Ja, och fortsätter vi på det här viset gör vi det också. Jag menar vi har ju inget att förlora på att byta tränare direkt.Don_T skrev:Södertälje och Leksand bytte tränare förra säsongen och de spelar i Allsvenskan!isolerad skrev: Färjestad bytte tränare förra året och vann sm-guld.
Och om en tränare uppenbarligen inte kan få fram en bra spelidé för laget så är det knappast en bra tränare.
De flesta som skriker på Säckens avgång eller att han ska sparkas är samma personer som trodde redan innan säsongen startade att DIF åker ur på grund av för tunn trupp.
Jag är definitivt inte nöjd med spelet mot Skellefteå eller Malmö, ej heller inledningarna i de senaste hemmamatcherna.
De matcher jag inte sett kan jag inte säga något om. Klart är dock att DIF inte varit riktigt med när matcherna startat.
Säcken och Challe ska byta uppgifter med varandra för ett tag eller för hela säsongen. Just nu är det Challe som har huvudansvaret på träningarna och Säcken som har huvudansvaret på matcherna. Det tror jag skulle väcka laget, tror dessutom att Säcken är en bättre tränare än coach.
Jag är definitivt inte nöjd med spelet mot Skellefteå eller Malmö, ej heller inledningarna i de senaste hemmamatcherna.
De matcher jag inte sett kan jag inte säga något om. Klart är dock att DIF inte varit riktigt med när matcherna startat.
Säcken och Challe ska byta uppgifter med varandra för ett tag eller för hela säsongen. Just nu är det Challe som har huvudansvaret på träningarna och Säcken som har huvudansvaret på matcherna. Det tror jag skulle väcka laget, tror dessutom att Säcken är en bättre tränare än coach.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Re: säcken gå? Målvakterna är för ojämna..hitta vinna formen
Du svamlar ju bara!?!Cederborg skrev:Varför ska vi ha kvar säcken? det har gått 20 matcher nu och hur många matcher har vi vunnit hittils? 6, och 5 av dem segrarna är segrar på hemmaplan..och gör man en sån där match mot malmö som i torsdags så är det nåt fel. inget emot säcken, men kolla hans meriter, han har ju bara tränat en massa junior lag..förutom SSK då..men vart spelar dem nu? jo, allsvenskan...vill vi till Kvalserien och skämma ut oss genom att bara vara där? neej vi vill till slutspel. Trodde verkligen DIF hade vad som krävdes denna säsong..premiären mot Mora var i särklass, Nästa hemma match mot Linköping, seger med 6-2 var briljant..det är så dif ska spela...men det största frågetecket är målvakterna..Lassila började bra..sen gick han ner sig..Larsson kom in och spelade bra..släppte typ bara in minst 2 puckar per match han spelade o höll nollan nån match också..man började hoppas och tro att han var en ny tellan, precis som den underbara säsongen 2000! Men problemet är att vi vinner så få matcher.. vinner vi en match så förlorar vi nästa..vi måste börja vinna fler matcher på raken..som på den gamla goda tiden när vi vann 5-6-7-8 matcher på raken eller utan förlust iaf..Men kul att det går sämst för Frölunda iaf! vi ska vinner fler än 13 matcher som vi gjorde förra säsongen..för vi är DIF o vi ska till slutspel! Idag blir det vinst mot Brynäs! Fullfart framå<a href="t%20v" onmouseover="window.status='t v'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">t v</a>åra jänkaminer...Kan inte Nisse Ekman 3; komma hem snart?
"inget emot säcken, men kolla hans meriter, han har ju bara tränat en massa junior lag..förutom SSK då..men vart spelar dem nu? jo, allsvenskan..."
FEL FEL FEL
Vad jag kan se har varje A-lag Säcken tränat blivit bättre! Det tycker jag är en jävla bra merit! Okej, nu med vårat A-lag kanske det inte gått så bra, men har han haft dom rätta förutsättningarna?
Bara en massa juniorer? Under de senaste 10 åren har Säcken bara tränat ett juniorlag och det är vårat J-18, och menar du att det är hans fel att Södertälje spelar i allsvenskan nu? :S
-
Det är inte bara Säckens fel att vi förlorar i matcherna... vi saknar spelare som vågar ta avslut i anfallen varför tror ni att motståndarna tar ledningen i varje match jo för att vi saknar spelare med målkänsla
.. men jag håller starkt med att Säcken är en juniortränare och att vi borde ta och söka upp nån ny tränare så snart som möjligt

Så rätt, så rätt. Ett citat ifrån en av hockey historiens kanske största spelare genom tiderna vill jag framföra här.Dif_in_my_heart skrev:Det är inte bara Säckens fel att vi förlorar i matcherna... vi saknar spelare som vågar ta avslut i anfallen varför tror ni att motståndarna tar ledningen i varje match jo för att vi saknar spelare med målkänsla.. men jag håller starkt med att Säcken är en juniortränare och att vi borde ta och söka upp nån ny tränare så snart som möjligt
"You miss 100% of the shots you never take!"
- Wayne Gretzky
Och så var de med det...