Säcken kompetent...
Jag vet inte om någon annan har tagit upp det namnet jag har tänkt på men jag föreslår Mats Waltin, visst han har varit i klubben tidigare och rent principiellt tycker jag att man inte ska ta tillbaka en tränare som redan varit i klubben men kortsiktigt och sen till nästa säsong tar vi in en ny.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Remy Lebeau
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Lee Harvey Oswald
Förra säsongen var ju DIF som bekant ännu sämre (går det?:).
Ändå lyckades Säcken & Challe hålla kvar DIF i högsta serien.
Det är väl ett sorts bevis på att dessa 2 utskällda herrar ändå kan jobba & prestera med små medel, eller...?
Problemet är ju alla andra lag också är bättre i år (Kanske inte Mora)
Har svårt att se att laget DIF ska få ett större kunnande bara för att nån annan står i båset.
Ändå lyckades Säcken & Challe hålla kvar DIF i högsta serien.
Det är väl ett sorts bevis på att dessa 2 utskällda herrar ändå kan jobba & prestera med små medel, eller...?
Problemet är ju alla andra lag också är bättre i år (Kanske inte Mora)
Har svårt att se att laget DIF ska få ett större kunnande bara för att nån annan står i båset.
Kan bara hålla med till viss del, det va bra att de lyckades hålla oss kvar i högsta ligan,
men som sgat DIF har inte missat ett slutspel på tjugo år, så isåfall kan de ju inte varit så bra cochning från deras sida.
Kolla Frölunda nu, nu får alla spelare börja visa att de platsar i laget för den nya tränaren, tror det ahde behövts i detta lag också, finns vissa som är med i laget, men varken kämpar eller inte åstadkommer ett dugg på isen utan enbart tar idiotiska utvisningar.
Kan ju bara be till DIF`s gudar att Fernholm tillsammans med Johansson styr upp defensiven, skulle vi sen få Hannula och han kommer tillbaka och spelar som VM förra året, så kanske trenden vänder.
men som Jojje skrev 4 raka matcher med minst 0-2 underlägen efter ca tio min är fan inte bra, varit skillnad om DIF haft kalibern och hämtat in det varje match och vunnit.
Usch jag som va en sån motståndare till Jojjes filosofi och hans pessimistiska syn på DIF, får nog hålla med han till viss del nu
Förresten, såg Hannula matchen lär han ALDRIG börja spela för DIF, han lär säkert gå till SSK eller AIK, eller varför inte Hammarby, DIF förtjänar nämligen inte han ,så dåligt DIF spelar just nu.
men som sgat DIF har inte missat ett slutspel på tjugo år, så isåfall kan de ju inte varit så bra cochning från deras sida.
Kolla Frölunda nu, nu får alla spelare börja visa att de platsar i laget för den nya tränaren, tror det ahde behövts i detta lag också, finns vissa som är med i laget, men varken kämpar eller inte åstadkommer ett dugg på isen utan enbart tar idiotiska utvisningar.
Kan ju bara be till DIF`s gudar att Fernholm tillsammans med Johansson styr upp defensiven, skulle vi sen få Hannula och han kommer tillbaka och spelar som VM förra året, så kanske trenden vänder.
men som Jojje skrev 4 raka matcher med minst 0-2 underlägen efter ca tio min är fan inte bra, varit skillnad om DIF haft kalibern och hämtat in det varje match och vunnit.

Usch jag som va en sån motståndare till Jojjes filosofi och hans pessimistiska syn på DIF, får nog hålla med han till viss del nu

Förresten, såg Hannula matchen lär han ALDRIG börja spela för DIF, han lär säkert gå till SSK eller AIK, eller varför inte Hammarby, DIF förtjänar nämligen inte han ,så dåligt DIF spelar just nu.
Tycker inte man kan dra likheten dålig coaching = missat slutspel för första gången på 20 år. Det är en väldigt svartvit verklighet, men om man ser det i ett lite bredare perspektiv så tittar man givetvis på kvalitén på trupperna under de gågna 20 åren och förra säsongen.Bigge skrev:Kan bara hålla med till viss del, det va bra att de lyckades hålla oss kvar i högsta ligan,
Hade Säcken förfogat över samma lag som Wiken hade under lockouten hade vi garanterat gått till slutspel.
Att jämföra med Frölunda är väldigt orättvist. Dom har bättre spelare än oss på nästan varje position, där kanske en skrikig Bäckman väcker liv i fiskrens laget. Tror inte på att en ny tränare skulle tillföra något revolutionerande som skulle förändra vår situation nämnvärt. Det är extremt kortsiktigt tänkande att vi ska göra oss av med Säcken och DIFs motto just nu är långsiktighet.Bigge skrev:Kolla Frölunda nu, nu får alla spelare börja visa att de platsar i laget för den nya tränaren, tror det ahde behövts i detta lag också, finns vissa som är med i laget, men varken kämpar eller inte åstadkommer ett dugg på isen utan enbart tar idiotiska utvisningar.
Vi kanske missar slutspelet i år igen. Jag tar hellre det och fortsatt stålbad för ekonomin än att ta ett stort lån försöka köpa sig ur situationen och försätta hockey sektionen i konkurs ala ajk.
Kan dock hålla med om att man inte såg den minsta kämparglöden eller hjärta på isen igår, det var bara tragiskt.
Lycka är att vara djurgårdare
Lägg ner den här skittråden!
Joijje skrev: "Problemet är att DIF var fan inte sämre förra säsongen, det är bara något som de försöker lura i dig.
Från att inte ha missat slutspel på över 20 år kan vi nu göra det två år irad. Bra facit säcken."
Joijje detta är inte korrekt! Du vet inte vad du snackar om! Joijje du har aldrig rätt! Du skriver bara på det här forumet och förpestar dina negativa tankar till andra djurgårdare!
Säcken är kompetent men det kanske är dags för styrelsen att ge Challe & Säcken förutsättningar att lyckas! Dvs fixa en back och 2 Forwards till!
Från att inte ha missat slutspel på över 20 år kan vi nu göra det två år irad. Bra facit säcken."
Joijje detta är inte korrekt! Du vet inte vad du snackar om! Joijje du har aldrig rätt! Du skriver bara på det här forumet och förpestar dina negativa tankar till andra djurgårdare!
Säcken är kompetent men det kanske är dags för styrelsen att ge Challe & Säcken förutsättningar att lyckas! Dvs fixa en back och 2 Forwards till!
Enligt säcken så har han ett betydligt bättre lag denna säsong, varför spelar vi helt värdelöst i så fall och varför ligger vi snart på nedflyttningplats och varför blir vi förnedrade på hemmaplan av det överlägset sämsta laget i ES?
Alltså är det i taktiken eller coachningen felet ligger. Dvs säckens fel.
Jag har inget emot honom som person, han är säkert jättetrevlig. Men som tränare verkar han sakna en hel del. Jag hade gärna sett Bäckman i DIF. Något som kan ryta till lite. Säcken är för mycket mysfarbror alá Stefan Lundh och det fungerar inte i motgång.
Jag tycker han hattar och snurrar med laget för mycket... Sen tycker jag inte att han ger juniorerna den chans de förtjänar.
Som igår när de inte får spela sista halvan av matchen i stort sett.
Jag har inget emot honom som person, han är säkert jättetrevlig. Men som tränare verkar han sakna en hel del. Jag hade gärna sett Bäckman i DIF. Något som kan ryta till lite. Säcken är för mycket mysfarbror alá Stefan Lundh och det fungerar inte i motgång.
Jag tycker han hattar och snurrar med laget för mycket... Sen tycker jag inte att han ger juniorerna den chans de förtjänar.
- Lee Harvey Oswald
Att tokskälla/spotta fradga över spelare & förvänta sig ett bättre spel kan fungera på etablerade skickliga spelare som somnat till lite & behöver väckas.Jojje skrev:Enligt säcken så har han ett betydligt bättre lag denna säsong, varför spelar vi helt värdelöst i så fall och varför ligger vi snart på nedflyttningplats och varför blir vi förnedrade på hemmaplan av det överlägset sämsta laget i ES?
Nu är det ju så att några sådana spelare finns inte i DIFs trupp, vi har några fd. toppspelare, en bunt juniorer & slutligen några spelare som faktiskt inte kan prestera bättre.
(det är därför dom valt DIF=dom får speltid här)
Därför är det väldigt tveksamt om det hjälper med en "Tichonov" i båset.
Men hur kan det nu vara möjligt om vi har ett sådant oerhört mycket bättre lag denna säsong jämfört med förra säsongen.
Styrelsen har gått ut och tippat 6:e plats. För mig är det helt ofattbart. Har de verkligen så dåliga hockeykunskaper? Det är kanske inte så konstigt att DIF ligger där de ligger om sådana människor får styra DIF.
Jag är ruskigt besviken på hur DIF spelar och hur denna förening styrs.
Styrelsen har gått ut och tippat 6:e plats. För mig är det helt ofattbart. Har de verkligen så dåliga hockeykunskaper? Det är kanske inte så konstigt att DIF ligger där de ligger om sådana människor får styra DIF.
Jag är ruskigt besviken på hur DIF spelar och hur denna förening styrs.
jo vi har kunnat läsa det i otaliga trådar här på forumet...om hur dåligt allting sköts, hur dåliga idéer JK har och hur dåliga tränarna är och hur dåliga....Jojje skrev: Jag är ruskigt besviken på hur DIF spelar och hur denna förening styrs.
mycket snack och liten verkstad
du är djurgårdare och verkar tycka och tänka en hel del (en del bra grejer ska tilläggas) så tycker jag du borde anmälda ditt intresse för DIF/JK...visa att du har lite handlingskraft och inte bara ett vasst munläder/flinka fingrar...
Kall-El skrev:I rimlighetens namn borde inte styrelsen också ta sitt ansvar då om tränarna skall gå? Jag menar styrelsen är ju de som inte lyckats ordna fram ett material som är tillräckligt bra för DIF.
Skall man rensa i dagens DIF bör man kanske börja uppif¨ån och sedan jobba sig neråt i hierarkin...
Styrelsen väljs på årsmöten där alla medlemmar har en röst var. De senaste åren har alla valts enhälligt av föreningens medlemmar. Ingen annan diskussion har ens förts.Jojje skrev:Jag är ruskigt besviken på hur DIF spelar och hur denna förening styrs.
Man får oftast den styrelse som man förtjänar.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Om vi nu säger att det inte är Säckens fel, utan det är spelarnas fel då?
Vad är det som får spelarna att inte kämpa, eller att börja sömnigt som de gjort de senaste 4 matcherna.
Vi har så pass rutinerade spelare som Linkan,Ottosson,Ölvestad, Johansson.
Det är dessa spelare som ska utan hjälp av en tränare oavsett vad han säger eller inte säger, kunna få igång spelarna, och gå ut på isen och ge max och visa detta för våra juniorer att man inte viker ner sig direkt i inledningen av matcher eller under matcherna för den delen heller.
Hela laget borde nog fan rannsaka sig själva och känna efter hur de vill spela, ändra om i femmorna så det blir lite fart och fläkt.
Vad är det som får spelarna att inte kämpa, eller att börja sömnigt som de gjort de senaste 4 matcherna.
Vi har så pass rutinerade spelare som Linkan,Ottosson,Ölvestad, Johansson.
Det är dessa spelare som ska utan hjälp av en tränare oavsett vad han säger eller inte säger, kunna få igång spelarna, och gå ut på isen och ge max och visa detta för våra juniorer att man inte viker ner sig direkt i inledningen av matcher eller under matcherna för den delen heller.
Hela laget borde nog fan rannsaka sig själva och känna efter hur de vill spela, ändra om i femmorna så det blir lite fart och fläkt.