Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:En titt i tacklingsstatistiken höjer inte direkt tankarna om Carlsson. Jävlar alltså.

Jämför med Kempe.. Eller Jimmie.

http://estat.hockeyligan.se/c/LPlayersH ... Position=0
Finns en sjuk sak med den där statistiken och det är DT. 9st, seriöst NIO tacklingar på hela säsongen och han är back. Visst han kanske spelar smart osv men när spelare som Otto och Tim tom har fler.
Tror aldrig det funnits en back i hela ES historia som spelat över 20min per match som har så få efter 35 matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:
SirDIFalot skrev:En titt i tacklingsstatistiken höjer inte direkt tankarna om Carlsson. Jävlar alltså.

Finns en sjuk sak med den där statistiken och det är DT. 9st, seriöst NIO tacklingar på hela säsongen och han är back. Visst han kanske spelar smart osv men när spelare som Otto och Tim tom har fler.
Tror aldrig det funnits en back i hela ES historia som spelat över 20min per match som har så få efter 35 matcher.
Haha aa faktiskt. Men forwards tacklar väl mer än backar generellt? Men den speltiden ja...
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:
crike skrev:

Haha aa faktiskt. Men forwards tacklar väl mer än backar generellt? Men den speltiden ja...
Jo men med tanke på hur mycket spel som varit i vår försvarszon den här säsongen så kanske det borde varit fler :wink:

edit. Jo forwards ligger nog lite högre generellt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel> Vadå poäng, jag menar bara att jag vill ha ett offensivt nyförvärv och inte en backjävel. Högst personlig åsikt å inget mer än så. Jag önskar fler mål bara.

Fast som sagt, det spelar ju ingen roll vad jag tycker och ännu mindre nu när det är för sent. Får hålla tummarna för mirakel i PP.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tragiskt att ett gäng losers på ett jävla forum ser att laget saknar spets redan innan säsongen ens börjar och så visar det sig att det var rätt.

Inte heller finns det någon mer åtgärd vi kan göra. Detta är vårt ALL IN. Jag grät efter förra matchen. Nu ska jag gråta mig till sömns igen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Får Falken göra comeback?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Att Jan Järlefelt skulle avgå förändrar ingenting men han måste han avgå i alla fall. Han har misslyckats totalt med lagbygget. Hela lagbygget är en sanslös katastrof. Det spelar ingen roll om vi får tillbaka 3-4 man. Det är katastrof i alla fall, det har vi sett hela säsongen.

Han måste avgå. Detta är inte acceptabelt.

Han säger att värvningarna är ett gemensamt ansvar med tränare och andra personer i styrelsen. Det stämmer inte. En sportchef måste vara den yttersta ansvariga. Som yttersta ansvarig måste Jan Järlefelt avgå. Han har skickat ner Djurgården ner i kvalserien vilken är en sanslös katastrof och en sanslös bedrift.

Jan Järlefelt kan ingenting om hockey. Jag kan mer om hockey. Vi alla kan mer om hockey än vad han kan. Vi alla såg att lagbygget var feldimensionerat redan innan säsongen ens börjat.

Allt är katastrof och Jan Järlefelt måste avgå.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Jag trodda ALDRIG att jag skulle skriva det här, men det börjar bli jävlig uppenbart att DIF inte har några seriösa avsikter alls med hockeysektionen, och då är det bättre att lägga ner hockeysektionen, hellre än att se våran stolta förening förnedras gång efter annan... :cry: Fy faaaaan för JJ och alla andra tomtar i styrelsen som pissar på skölden!
Staten

Inlägg av Staten »

Mats Larsson är killen med verklighetsförankring.

"Hur står det till med Djurgården?"
-"Nämen Djurgården mår bra"
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Tomhet. Man orkar ju inte ens bli arg, vad är på väg att hända, uppgiven ledsen och det är fan inte rättvist mot våra juniorer, kan ju hända att även dom kommer att söka sig till en annan klubb. TACK som fan JJ. Magsjuk kunde inte ställa upp på intervju, hoppas att någon har förgiftat dig din jävla IDIOT.
hagis61
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av hagis61 »

ojoj - jag var faktiskt med och såg Dif åka ur 1975... men detta är värre. Har sett nära 500 matcher under 38 år så jag har att jämföra med. Då hade vi Kenta Nilsson med Ösmo kompisen Sören J som öste in mål med Björn P.
6-0 mot Aik i första perioden om jag inte minns fel - det var fest. Ändå åkte vi ut - hårfint. Nu gör vi inga mål -har inga ideer och är världsmästare i spel bakom motståndarens mål. Antingen får de vända på målburen eller pröva något nytt.

Skämt åsido - ibland måste man må dåligt för att det skall kunna bli bättre. Då rensar man ut allt gammalt skräp och bygger nytt. Det behöver inte vara dåligt att åka ur - det kan vara bra. Håll ut! Det blir bättre - nästa år. :shock:
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Problemet som vi har är att vi inte har 2 kedjor som producerar. Utvecklingen av våra unga spelar har stått helt still. Vi öser in spelar i A-Laget från J20 med bra potential och som är bra spelare sen bara har dom tvärstannat. Där tror jag det kan vara sjukt bra att Zabel kommer in, titta bara på Brodin som helt plötsligt spelar som han ska.
Sen ligger det ju en jävla press på första kedjan i och med att dom varit dom enda som gjort mål typ.

Rent krasst tycker jag faktiskt att man inför säsongen hade en ruskigt bra och potentiell trupp förutom just Almtorp och Carlsson. Inget illa om dom om det hade varit så att dom skulle gå in som 3/4-linespelare men nu kommer dom in som andralinespelare och skall producera...

Problemet e tror jag att i och med att vi inte haft 2 kedjor som producerar så blir det helt plötsligt en jävla press på dom nya unga som istället för att dras med av bara farten istället så låser det sig istället och det blir en jävla krampaktighet som det är just nu.

Hela laget lyser av total brist på självförtroende. Hoppas verkligen att Zabel kan få ändring på det. men fyfan vår skadesituation just nu är ju skrämmande. Har aldrig sett fram så mkt mot ett uppehåll som nu... Fasar inför lördagen :(
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Bjurre skrev:Får Falken göra comeback?
Enkelt svar: Nej...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Pulverapan>> En Järla-avgång förändrar kanske inget just nu, men är ju superviktigt att få till stånd inför nästa säsong! Jag vill verkligen INTE se ännu ett Järla-komponerat lagbygge. Som han dessutom inte tar ansvar för. Du är sportCHEF din jävla sopa.

Du har byggt laget och ska stå till svars för att det gått åt helvete - sluta skyll ifrån dig. Och om AMMC blir sur nu och säger att det är fler inblandade (á la Järlan själv) så mmm, visst men han är väl fortfarande ytterst ansvarig för detta? Sen skiter jag i att det är "svårt" med fler intressenter. Ta befälet! Lite stake eftersökes.

Annars då, jaa... Jag har trots en miljon negativa inlägg hela tiden haft någon form av hopp innerst inne. Trodde t.o.m. det fanns chans till vinst idag med hungriga juniorer osv. Förstaperioden såg bra ut energimässigt men ja, jag ger mig. Efter dagens match är hoppet släckt och jag väntar mig rysarmatcher i kvalserien framöver. Spyan och gråten kommer sitta långt upp i halsen hela månaden (?) den pågår.

Drömscenariot är att vi klarar oss kvar på något sätt, att Challe får en ny fräsch start i elitserien och att någon annan än Järlesvett sköter värvningarna till nästa säsong.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Jag motsatte mig tidigt till M. Johansson som tränare, en legendarisk spelare blir inte automatiskt en bra ledare/coach och grät inte direkt när han fick gå, efter att ha sett Falks agerande i båset i två matcher är jag ännu mer kluven dock. Man byter en passiv tränare som ser uttråkad och frågande
ut till en som ser totalt ointresserad och trött ut, ingen gnista eller passion. Tanken med en legend i båset köper jag men det måste finnas nån som är mer passionerad?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Skriv svar