Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Vill se Liljendahl få en chans. Som Landeskog förut.
Landeskog hade dock 31 matcher och 21 poäng i J20 när han fick chansen som 16-åring.

Lijendahl har 3 matcher och noll poäng i J20.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Vill se Liljendahl få en chans. Som Landeskog förut.
Landeskog hade dock 31 matcher och 21 poäng i J20 när han fick chansen som 16-åring.

Lijendahl har 3 matcher och noll poäng i J20.
Tycker personligen att det är ruggigt svårt att göra bedömningar såhär. Landeskog spelade winge medan Liljendahl är rätt utpräglad centertyp som inte alls gör sig lika bra på kanten.

I J20 ska han då konkurrera mot Weigel, Wennberg, Persson och Kalin. Möjligt att han är lika bra som typ Kalin, men samtidigt är det nog bättre för honom att få en ledande roll i J18 i år.

Samtidigt är det väl egentligen inget snack om att Landeskog var en mer komplett spelare vid samma tidpunkt.

Jacob Josefson satt väl också med någon match som första års BJ-spelare? Kommer inte ihåg om han fick något byte då. Han gjorde iaf 5+9 på 20 matcher i SuperElit Norra den hösten.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fel på Printz nu då?
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

android skrev:Fel på Printz nu då?
Whaaaat?
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Japp kom upp på twitter nyss. Dom kallar upp Alexander Falk istället.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Snälla ni skojar?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Mattias_87 skrev:Snälla ni skojar?
Nej det gör dom inte.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

android skrev:
-daniel- skrev:Hade naturligtvis sagt samma sak under hela säsongen...men i det här läget vi är i nu (och jag tyckte faktiskt Carlsson var något bättre än tidigare i senaste matchen, skymtade en liten strimma av hopp för en "nytändning" under nya tränaren) med alla dessa andra skador så känns det sådär lagom bra..

Det saknas åt helvete för många för att vi skall kunna hota HV och Brynäs om poäng. Vilka fler juniorer kan vara på lut att få lufta vingarna? Blomstrand och Weigel kör väl i dag. Sen då?
Jadu, Wennberg har ju suttit med förut, så troligen ligger han rätt nära. Saknar man en center skulle jag vilja testa Liljendahl annars. Har fysiken och mognaden i spelet. Dock jävligt ung (-95).

Annars vette katten. Rasmus Holmén skulle jag sagt innan säsongen, men han har inte övertygat.

Sebastian Persson hade nog inte gjort bort sig heller.

henrik nyberg kanske? passar bra i en fjärdekedja.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mårten_ skrev:
android skrev:
-daniel- skrev:Hade naturligtvis sagt samma sak under hela säsongen...men i det här läget vi är i nu (och jag tyckte faktiskt Carlsson var något bättre än tidigare i senaste matchen, skymtade en liten strimma av hopp för en "nytändning" under nya tränaren) med alla dessa andra skador så känns det sådär lagom bra..

Det saknas åt helvete för många för att vi skall kunna hota HV och Brynäs om poäng. Vilka fler juniorer kan vara på lut att få lufta vingarna? Blomstrand och Weigel kör väl i dag. Sen då?
Jadu, Wennberg har ju suttit med förut, så troligen ligger han rätt nära. Saknar man en center skulle jag vilja testa Liljendahl annars. Har fysiken och mognaden i spelet. Dock jävligt ung (-95).

Annars vette katten. Rasmus Holmén skulle jag sagt innan säsongen, men han har inte övertygat.

Sebastian Persson hade nog inte gjort bort sig heller.

henrik nyberg kanske? passar bra i en fjärdekedja.
Kanske. Kan han spela samma spel i A-laget som i J18 och J20 så alla dagar i veckan. Tror dock att han väger lite för tunt för att få ut det på seniornivå i dagsläget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Stulle skrev:Japp kom upp på twitter nyss. Dom kallar upp Alexander Falk istället.
Herre min jävla gud.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Alexander Who?
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Angående Holmqvist, är det bara jag som tror att han fortfarande har rätt stora problem med ryggen och egentligen inte borde spela? Jag känner igen hans rörelsemönster på isen från när jag själv hade ryggskott och försökte ta mig fram i tunnelbanan under rusningstrafik.

Trots alla sågningar av honom så tror jag att han faktiskt kämpar på väldigt mycket.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

PutteDIF skrev:Angående Holmqvist, är det bara jag som tror att han fortfarande har rätt stora problem med ryggen och egentligen inte borde spela? Jag känner igen hans rörelsemönster på isen från när jag själv hade ryggskott och försökte ta mig fram i tunnelbanan under rusningstrafik.

Trots alla sågningar av honom så tror jag att han faktiskt kämpar på väldigt mycket.
Honken är en slö loser. Hade han haft ont i ryggen så hade han inte spelat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:
PutteDIF skrev:Angående Holmqvist, är det bara jag som tror att han fortfarande har rätt stora problem med ryggen och egentligen inte borde spela? Jag känner igen hans rörelsemönster på isen från när jag själv hade ryggskott och försökte ta mig fram i tunnelbanan under rusningstrafik.

Honken är en slö loser. Hade han haft ont i ryggen så hade han inte spelat.
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

Han har problem med ryggen, det vet jag! Därav att han är slö i närkamper bla.
Skriv svar