Kan väl ha med Mathis Olimb, Filip Jacobsson (verkar vara mer svensk än norsk dock) och Markus Søberg att göra också.Christopher J skrev:Hardy har ju själv sagt att han vill ha in spelare i intervjuer. Kan inte bero på vår tränarsituation. Frölunda måste ha öppnat plånboken eller gjort något annat som lockat mer. Kanske närheten till Norge, vem vet? Frölunda har ju knappast heller gått bra. Ingen passar in i vårt spelsystem. Klart det är tråkigt det här, men vi vet ju inte vad som är orsaken.Rocky3000 skrev:Jag kan förstå Mats Rosseli Olsen vem fan vill spela här, så länge Hardy är här.. In med Challe!Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4282320.ab
Frölunda överens med Mats Rosseli Olsen.
JÄVLA FITTA. Allting går ju för fan åt helvete med den här jävla säsongen.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Kom igen nu, langa upp något fett rykte så att man får lite hopp!
Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men när skall folk förstå att Mats Sundin skiter fullständigt i Djurgården på alla tänkbara vis?Stocky skrev:Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
Han har ju själv sagt han kan tänka sig en sån roll! Han ville inte spela i DIF efter NHL.-daniel- skrev:Men när skall folk förstå att Mats Sundin skiter fullständigt i Djurgården på alla tänkbara vis?Stocky skrev:Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
- SkönaDjurgårn
Rent instinktivt är det jävligt gött att bli av med Josef. Man kan inte ha en spelare som glider omkring och tror att han är större än laget. Ändå har jag gillat hans fulhet när han inte spelat för dumt. Menmen, överlag så har han ju varit en j-la idiot ute på isen, skönt att han är borta.
Men herregud, nu måste vi ju få in en stabil, gärna halvful, defensiv klippa. Järlan säger att man ska leta spelare de närmaste dagarna men sen säger han ju ändå att vi får räkna med befintliga sju backar de närmaste fyra matcherna - wtf? Jag hade hellre räknat med en förstärkning!
Lennhammer var förvisso bra senast han fick chansen men vår backuppställning nu är skrattretande.
Men herregud, nu måste vi ju få in en stabil, gärna halvful, defensiv klippa. Järlan säger att man ska leta spelare de närmaste dagarna men sen säger han ju ändå att vi får räkna med befintliga sju backar de närmaste fyra matcherna - wtf? Jag hade hellre räknat med en förstärkning!
Lennhammer var förvisso bra senast han fick chansen men vår backuppställning nu är skrattretande.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Mm på hans villkor kanske; på torsdagar mellan kl 15-15:30 har han tid för då spelar han inte Golf eller umgås med noblessen. Kan också fungera på söndagar kvart över 12 till 12:31.Stocky skrev:Han har ju själv sagt han kan tänka sig en sån roll!-daniel- skrev:Men när skall folk förstå att Mats Sundin skiter fullständigt i Djurgården på alla tänkbara vis?Stocky skrev:Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Så du kan vara lugn.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Är Dan Spang klar för Modo eller inte?
Tänkte bara att DIF kunde ju lagt ett litet överbud isåfall nu när Bom-Bom är borta.
Vet inget om honom så kanske inte direkt den back vi söker. Det kanske andra vet?
Var mer en tanke eftersom han ryktas vara på väg till Sverige.
Tänkte bara att DIF kunde ju lagt ett litet överbud isåfall nu när Bom-Bom är borta.
Vet inget om honom så kanske inte direkt den back vi söker. Det kanske andra vet?
Var mer en tanke eftersom han ryktas vara på väg till Sverige.
En storväxt, allround back även om hans största styrka ligger i det defensiva spelet. Bra skridskoåkare med starka ben som gör att han har en utmärkt balans. Hyfsade offensiva egenskaper och kan styra ett powerplay från blålinjen.
There is no I in TEAM!!!!
Undantaget är Daniel Widing som valde oss framför andra lag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Så du kan vara lugn.
för 300 papp i månaden ja.Highwind skrev:Undantaget är Daniel Widing som valde oss framför andra lag.BOMBOM BOUCHARD skrev:Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Så du kan vara lugn.
-
Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan AxelssonMetal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
för att nämna några
Med Stockholm som stad och med DIFs fans så borde fler spelare välja att komma hit, men så tänker tydligen inte hockeyspelare.
-
Jo, för Erik Karlsson fick ju verkligen sitt genombrott i Frölunda. Verkligen. Henrik Lundqvist är målvakt sist jag kollade. Det är lite lättare att ta sig fram när man är garanterad 10X60 min/säsong än när man får 40X5 min/säsong (som utespelare)... De övriga kan jag inte kommentera. Det var långt före min tid.Jerka skrev:Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan AxelssonMetal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
för att nämna några