Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Crashmash »

Christopher J skrev:
Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4282320.ab

Frölunda överens med Mats Rosseli Olsen.

JÄVLA FITTA. Allting går ju för fan åt helvete med den här jävla säsongen.
Jag kan förstå Mats Rosseli Olsen vem fan vill spela här, så länge Hardy är här.. In med Challe!
Hardy har ju själv sagt att han vill ha in spelare i intervjuer. Kan inte bero på vår tränarsituation. Frölunda måste ha öppnat plånboken eller gjort något annat som lockat mer. Kanske närheten till Norge, vem vet? Frölunda har ju knappast heller gått bra. Ingen passar in i vårt spelsystem. Klart det är tråkigt det här, men vi vet ju inte vad som är orsaken.
Kan väl ha med Mathis Olimb, Filip Jacobsson (verkar vara mer svensk än norsk dock) och Markus Søberg att göra också.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kom igen nu, langa upp något fett rykte så att man får lite hopp!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stocky skrev:Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
Men när skall folk förstå att Mats Sundin skiter fullständigt i Djurgården på alla tänkbara vis?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

-daniel- skrev:
Stocky skrev:Som jag sagt tidigare man måste fixa Mats Sundin eller liknande, som får en tjänst att ringa och ligga på spelarna. Om han inte har tid att vara typ sportchef/GM så tycker jag att JJ efterträdare scoutar och lägger fram namn som sedan Mats ringer och ligger på. Lovar att det skulle vara tungan på vågen att man väljer DIF istället för något bonngäng!
Men när skall folk förstå att Mats Sundin skiter fullständigt i Djurgården på alla tänkbara vis?
Han har ju själv sagt han kan tänka sig en sån roll! Han ville inte spela i DIF efter NHL.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Rent instinktivt är det jävligt gött att bli av med Josef. Man kan inte ha en spelare som glider omkring och tror att han är större än laget. Ändå har jag gillat hans fulhet när han inte spelat för dumt. Menmen, överlag så har han ju varit en j-la idiot ute på isen, skönt att han är borta.

Men herregud, nu måste vi ju få in en stabil, gärna halvful, defensiv klippa. Järlan säger att man ska leta spelare de närmaste dagarna men sen säger han ju ändå att vi får räkna med befintliga sju backar de närmaste fyra matcherna - wtf? Jag hade hellre räknat med en förstärkning!

Lennhammer var förvisso bra senast han fick chansen men vår backuppställning nu är skrattretande.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stocky skrev:
-daniel- skrev:
Han har ju själv sagt han kan tänka sig en sån roll!
Mm på hans villkor kanske; på torsdagar mellan kl 15-15:30 har han tid för då spelar han inte Golf eller umgås med noblessen. Kan också fungera på söndagar kvart över 12 till 12:31.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.

Så du kan vara lugn.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bigge

Inlägg av Bigge »

Är Dan Spang klar för Modo eller inte?

Tänkte bara att DIF kunde ju lagt ett litet överbud isåfall nu när Bom-Bom är borta.

Vet inget om honom så kanske inte direkt den back vi söker. Det kanske andra vet?

Var mer en tanke eftersom han ryktas vara på väg till Sverige.
En storväxt, allround back även om hans största styrka ligger i det defensiva spelet. Bra skridskoåkare med starka ben som gör att han har en utmärkt balans. Hyfsade offensiva egenskaper och kan styra ett powerplay från blålinjen.
There is no I in TEAM!!!!
Highwind

Inlägg av Highwind »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:Alltså allvarligt, om vi ska ha kvar Klubertanz och Holmqvist vore det fullkomlig idioti att signa Fälth. Nog för att han är bättre än dem i defensiven och utstrålar mer vinnare, men vi måste sluta att överdriva värvandet av offensiva backar.
Kan lova dig att Fälth inte väljer DIF. Senaste 10 åren har vi inte tillhört klubbar som eftertraktade spelare går till.

Så du kan vara lugn.
Undantaget är Daniel Widing som valde oss framför andra lag.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Highwind skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Så du kan vara lugn.
Undantaget är Daniel Widing som valde oss framför andra lag.
för 300 papp i månaden ja.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Metal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan Axelsson

för att nämna några
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Med Stockholm som stad och med DIFs fans så borde fler spelare välja att komma hit, men så tänker tydligen inte hockeyspelare.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jerka skrev:
Metal Machine skrev:Angående Olssen. Ja, vem f-n vill spela i ett lag som vågar ge spelare chansen när man kan gå till Frölunda som har fått fram... eh, vänta nu... Noll? spelare de senaste 40 åren. Bra val!
Henrik Lundqvist, Erik Karlsson, Daniel Alfredsson, Per-johan Axelsson

för att nämna några
Jo, för Erik Karlsson fick ju verkligen sitt genombrott i Frölunda. Verkligen. Henrik Lundqvist är målvakt sist jag kollade. Det är lite lättare att ta sig fram när man är garanterad 10X60 min/säsong än när man får 40X5 min/säsong (som utespelare)... De övriga kan jag inte kommentera. Det var långt före min tid.
Låst