Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik I

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Erik I »

Jepe skrev:
Erik I skrev:Här dröms det ;)

Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.
Så du vill ha mannen, som hoppades på att DT var skadad, i vårt bås nästa säsong?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ursäkta, det här var så dumt att jag nästan inte orkar svara; jag har inte själv hört citatet Du refererar till, men kan med säkerhet aväfrda det som humbug att en tränare skulle uttrycka sig så ens om han menade det. V.g. Kenta = Djurgårdare, framgångsrik tränare med i mina ögon bra mycket bättre taktisk erfarenhet än både Challe och Andersson, den senare dissar jag egentligen oavsett kunskaperna, skulle kännas MYCKET konstigt med honom i båset...
Användarvisningsbild
yobeez
Säsongskort: Ja

Inlägg av yobeez »

Erik I skrev:
Jepe skrev:
Erik I skrev:Här dröms det ;)

Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.
Så du vill ha mannen, som hoppades på att DT var skadad, i vårt bås nästa säsong?

Ursäkta, det här var så dumt att jag nästan inte orkar svara; jag har inte själv hört citatet Du refererar till, men kan med säkerhet aväfrda det som humbug att en tränare skulle uttrycka sig så ens om han menade det. V.g. Kenta = Djurgårdare, framgångsrik tränare med i mina ögon bra mycket bättre taktisk erfarenhet än både Challe och Andersson, den senare dissar jag egentligen oavsett kunskaperna, skulle kännas MYCKET konstigt med honom i båset...
http://svtplay.se/v/2674985/hockeykvall ... 751,1,f,-1

05:15 in i sändningen.
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

yobeez skrev:http://svtplay.se/v/2674985/hockeykvall ... 751,1,f,-1

Det där är taget ur sitt sammanhang. Man behöver inte ha allt för mycket IQ för att förstå att Kenta givetvis inte menar något illa. Det var klumpigt sagt, och det han menade var med andra ord: "Jag hoppas att domarna gjorde en korrekt avblåsning så att vi inte blev blåsta på ett mål felaktigt".
Användarvisningsbild
yobeez

Inlägg av yobeez »

Salas skrev:

Det där är taget ur sitt sammanhang. Man behöver inte ha allt för mycket IQ för att förstå att Kenta givetvis inte menar något illa. Det var klumpigt sagt, och det han menade var med andra ord: "Jag hoppas att domarna gjorde en korrekt avblåsning så att vi inte blev blåsta på ett mål felaktigt".
Givetvis är det taget ur sitt sammarhang, det förstår jag också. Sen säger han ju faktiskt "jag hoppas han är skadad", vilket är jävligt dumt och klumpigt som du säger. Som Djurgårdare sticker det lite extra i ögonen, i alla fall för mig, hur man kan säga något sånt efter Tolsas vårdslösa tacklingar som resulterade till att vi fick två av våra bästa spelare långtidskadade.

Men du kanske har rätt. Kenta behöver kanske bara bli mer professionell framför kameran i intervjuer. Jag har alltid tyckt om Kenta innan så jag hoppas att det bara var ett klumpigt uttalande.

Sen kan jag också tillägga att Nisse Ekman sa något liknande om Henrik Lundqvist (eller var det möjligtvis Kiprosoff?). Han sa typ "Hade han blivit skadad så hade vi kanske vunnit matchen"....och då tyckte jag inte sämre om Nisse för det.
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Någonstans ute i stora vida världen måste det väl finnas en hockeytränare som påminner om vår käre MP som faktiskt har en spelidé som han värvar spelare utefter, som söker speciella egenskaper och som är tydlig i sitt ledarskap och som kan hantera media och dessutom har lite kontakter?
Staten

Inlägg av Staten »

Det vore rätt småkul om Särkijärvi skulle ta över tränarrollen. Han är ju polis.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Salas skrev:

Helt rätt, Salas. Jag tycker att det där uttalandet verkligen har blivit uppförstorat. När det gäller Tolsa förstår jag fortfarande inte hur han kunde få två matcher. Karlsson fick väl åtta matcher för sin och båda Tolsas smällar var ju i klass med den. I konsekvensens namn borde Tolsa således ha fått närmare 16 matcher. Men sen är ju inte vare sig domarna eller nämnden konsekventa heller.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:

Instämmer med Salas. Det var inte särskilt svårt att fatta vad Kenta menade. Tycker synd om de som inte har förmågan att förstå syften med det som sägs.

Tror inte att en enda tidning hakade på och gjorde en grej av detta. De brukar blåsa upp krigsrubriker utan att ens få sådan här saker hoppandes direkt ur personers munnar.
Denna gång var det öppet mål, men samtidigt så uppenbart vad Kenta menade så därför blev det väl inget.

Tyvärr finns risken att sådant här ligger kvar och pyr rätt länge hos en del personer som inte hajjade.
Och man kan väl säga att Kenta borde valt att uttrycka sig på ett bättre sätt.
Det gick tydligen att missförstås. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jepe

Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Jepe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:

Instämmer med Salas. Det var inte särskilt svårt att fatta vad Kenta menade. Tycker synd om de som inte har förmågan att förstå syften med det som sägs.

Tror inte att en enda tidning hakade på och gjorde en grej av detta. De brukar blåsa upp krigsrubriker utan att ens få sådan här saker hoppandes direkt ur personers munnar.
Denna gång var det öppet mål, men samtidigt så uppenbart vad Kenta menade så därför blev det väl inget.

Tyvärr finns risken att sådant här ligger kvar och pyr rätt länge hos en del personer som inte hajjade.
Och man kan väl säga att Kenta borde valt att uttrycka sig på ett bättre sätt.
Det gick tydligen att missförstås. :wink:
Klart som fan man fattade det, man är väl för känslig av sig. Hörde det där först efter att jag såg presskonferensen med fiskens andra tränare. Och jag kan inte säga att han gjorde ett bättre intryck. Detta samtidigt som Ölvestad fått linka iväg tidigare i matchen, skadad av samma spelare, gör ju inte saken bättre.

2014-04-07, vad hände?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vi måste rusta för värsta tänkbara scenario, dvs. KS. Enligt modellen "tänka KS kan ge SS", inte "tänk SS för SS", för då om nånsin tror jag KS kryper närmare. Nej, om det nu är så man redan tänker med att sätta defensiven främst så köper jag det och kan även acc. en torsk eller två, förutsatt att resultaten kommer; men vi har i dagsläget inte råd att låta defensiven spela andrafiol, då åker vi på 5 bak innan vi ens gjort 2. Tränarfrågan då? Jag tycker så här: det ultimata bör ligga på spelarförtroendet, har inte spelarna förtroende för Hardy & Co. måste de gå direkt, det finns inget annat; jag vet själv att effekten oftast är kortvarig, MEN det står ju redan klart att ny tränare (Ch***e B***l**d?) skall in = låt då vederbörande komma in och sätta prägel redan nu INNAN en ev KS drar igång, kan inte skada inför kommande år heller, DIF överlever oavsett...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag skulle inte ha något emot att bara dumpa Hardy och låta Tomas och Micke köra året ut. Det skulle inte innebära någon ny lön på en ny huvudtränare. Jag får också känslan att Tomas och Micke är rätt aktiva men att Hardy mest är en bromskloss som ska ta alla avgörande beslut trots att han egentligen inte är motiverad eller den som har bäst koll på vad som händer på träningarna och sånt. Vilka spelare som är heta och vilka som inte är det. Tomas och Micke kan också laget bättre än om vi tar in någon ny som behöver 10-15 omgångar på sig att lära känna laget, det är omgångar som vi inte har. Och säg inte att Challe inte skulle behöva tid på sig att lära känna laget, helt annan grej att kolla på matcherna från läktaren och känna spelarna som människor.

Summa summarum. Värva det ni har råd med på spelarfronten.

Prio 1: En defensiv back
Prio 2: En center/forward med målsinne/playmaking skills
Prio 3: En till defensiv back om det skulle finnas kapital.
Prio 4: En reservmålvakt.

Och kicka Hardy och låt Tomas och Micke köra själva året ut. Tar vi in en ny huvudtränare har vi förmodligen inte råd med några värvningar.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mycket intressant. Då får vi se om det blir ett nytt namn in eller som jag skrev ovan.

Nåja, det ska ju bekräftas också.

Edit: Vad fan? All min champagne är slut? Jävla Klasen... Vad ska man nu fira med? Om det stämmer...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas man inte tror detta kommer räcka bara... alltså jag har förespråkat Hardys avgång HELA jävla serien, men började känna någonstans efter jul att det är åthelvete för sent. Men & andra sidan vettefan om det kan bli så jävla mycket sämre.

Bort med Hardy och in med 2-3 nyförvärv så KANSKE vi klarar oss från KS.
Skriv svar