Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag måste starta den här tråden då jag tycker en hel del folk inte verkar förstå situationen som Hardy har satt vårt lag i. Man kan klaga på Järlan och spelaruppsättningen så mycket man vill, men när så många oberoende källor pekar på samma sprickor i gruppen (har hört allt i från att Hardy kommer en kvart innan nedsläpp och hänvisar till "inlämning av V65-kuponger som är viktigare", söndersparkade dörrar / trasiga klubbor som kastas efter vår käre tränare från en viss frustrerad & förbannad lagkapten, till att Hardy överhuvudtaget på snart 3 säsonger i praktiken aldrig visat sig i omklädningsrummet, till att ett flertal spelare i ren frustration mer eller mindre vägrat fortsätta inom klubben så länge Hardy är kvar) så har liksom det hela gått för långt. När han dessutom pissar oss fans rakt i ansiktet genom att fly som en fjunig barnrumpa inför presskonferenser / media i allmänhet så får det fan räcka.
Vad är problemet i Djurgården? Även om de flesta av dessa rykten skulle vara just rykten så finns det någon sanning bakom det hela. Jag vet med 110% säkerhet att åtminstone en av grejerna ovan är sann och jag tror att resten stämmer tämligen väl också.
Hur skall laget kunna prestera om man har en ledare som är fullständigt ointresserad? Kan någon svara på det, tack.
Vad är problemet i Djurgården? Även om de flesta av dessa rykten skulle vara just rykten så finns det någon sanning bakom det hela. Jag vet med 110% säkerhet att åtminstone en av grejerna ovan är sann och jag tror att resten stämmer tämligen väl också.
Hur skall laget kunna prestera om man har en ledare som är fullständigt ointresserad? Kan någon svara på det, tack.
Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
Det man skulle vilja veta är om det verkligen är substans i dessa rykten. Men som jag skrev i en annan tråd så kommer ju allt som oftast ryktena från en sann källa, men kan förvanskas en hel del på vägen till denna tråd. Men en del av forumskribenterna som i flera fall haft insyn i Djurgården tidigare kan ju enligt deras egna utsago bekräfta en del av ryktena, så då känns det ju som att sanningshalten börjar närma sig 100%. Om det då är så, så känns det extremt jobbigt och liknar kanske lite situationen hv71 hade förra året. Jag tror ju att Hardy kommer vara kvar hela säsongen ut, för Djurgården kickar inte bara sådär. Däremot kan man ju hoppas att spelarna tar sig i kragen och kanske står upp för vad dom vet är felet i dagens Djurgården, och kommer upp med en plan för ett enklare spel som passar dom bättre. Det dom inte ska göra är att ha förtroende för Hardy i vått och torrt och spela naivt för att på något sätt demonstrera att spelsystemet inte duger.
Det blir intressant och hjärtskärande att fortsätta följa utvecklingen denna säsong. Men man kan allt hoppas att alla supportrar sitter kvar på båten i alla fall.
Det blir intressant och hjärtskärande att fortsätta följa utvecklingen denna säsong. Men man kan allt hoppas att alla supportrar sitter kvar på båten i alla fall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Det är inte spelarna ansvar att komma fram med förslag. Det står 3 pers i båset Hardy,Thomas och Micke. Det är dom som ska styra laget och spelarna göra jobbet.
Men.. Om Hardy inte ger instruktioner från båset vet spelarna inte vad dom ska göra så dom börja lira individuellt istäälet. Passar som krattor, skjuter hit och dit osv.
Laget måste styras från båset i 60 minuter varje match. Då kan inte Hardy stå med sitt lilla papper och rynka på pannan. Han måste säga vad dom ska göra. Kan han inte det så måste han lämna plats åt någon som kan och vill. Någon som tycker det är kul att träna ett av sveriges bästa lag (om man får ordning på det)
Men.. Om Hardy inte ger instruktioner från båset vet spelarna inte vad dom ska göra så dom börja lira individuellt istäälet. Passar som krattor, skjuter hit och dit osv.
Laget måste styras från båset i 60 minuter varje match. Då kan inte Hardy stå med sitt lilla papper och rynka på pannan. Han måste säga vad dom ska göra. Kan han inte det så måste han lämna plats åt någon som kan och vill. Någon som tycker det är kul att träna ett av sveriges bästa lag (om man får ordning på det)
- -daniel-
Jag tycker inte det primärt handlar om tekniska detaljer i hur spelet styrs, utan snarare om lagmoralen och sammanhållningen i gruppen. Har du inte en karismatisk ledare som alla i gruppen ser upp till kommer det aldrig någonsin fungera smärtfritt. Ett under att vi ens vunnit någon match den här säsongen om det är så illa som man befarar.Skuggan skrev:Det är inte spelarna ansvar att komma fram med förslag. Det står 3 pers i båset Hardy,Thomas och Micke. Det är dom som ska styra laget och spelarna göra jobbet.
Trots att du och jag har delade åsikter om vad som är fel så pekar vi tillslut på samma sak-daniel- skrev:Jag tycker inte det primärt handlar om tekniska detaljer i hur spelet styrs, utan snarare om lagmoralen och sammanhållningen i gruppen. Har du inte en karismatisk ledare som alla i gruppen ser upp till kommer det aldrig någonsin fungera smärtfritt. Ett under att vi ens vunnit någon match den här säsongen om det är så illa som man befarar.Skuggan skrev:Det är inte spelarna ansvar att komma fram med förslag. Det står 3 pers i båset Hardy,Thomas och Micke. Det är dom som ska styra laget och spelarna göra jobbet.

AVGÅ HARDY
Metoder kan alltid diskuteras, men se till resultatet.. Tror alla som har något med DIF att göra är oerhört besvikna på hela det här året. I år skulle vi ju ha lärt oss från förra årets misstag. Men jag ser inga positiva tecken alls!
Istället bjuds vi på en oinspirerad och dåligt fungerande lagmaskin och man grämer sig som åskådare när man ser att både spelare och ledare försöker göra sig osynliga. Läget i DIF kan inte beskrivas med andra ord än kris. Primärt är denna kris en ledarfråga, även om vi har ett antal spelare som kan ifrågasättas.
Det blir en naturlig och helt nödvändig konsekvens att ledningen får ses över. Jag ser gärna att hela tränartrion packar trunken till att börja med.
Istället bjuds vi på en oinspirerad och dåligt fungerande lagmaskin och man grämer sig som åskådare när man ser att både spelare och ledare försöker göra sig osynliga. Läget i DIF kan inte beskrivas med andra ord än kris. Primärt är denna kris en ledarfråga, även om vi har ett antal spelare som kan ifrågasättas.
Det blir en naturlig och helt nödvändig konsekvens att ledningen får ses över. Jag ser gärna att hela tränartrion packar trunken till att börja med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Så som jag ser det, så är de 60 minuterna på isen långt ifrån allt i ett ishockeylag. Allt som händer runt omkring spelar minst lika stor roll som det som utförs på isen. Laganda är så viktigt. Hur ska man annars ta sig igenom pressade situationer som denna Djurgården är i just nu? Hur skulle man klara ett slutspel utan bra sammanhållning? njae, inget vidare.
Jag är så förbannat trött på Hardy som aldrig säger ett knyst i båset, aldrig ställer upp på presskonferens. Jo det går tydligen bra när djurgårn vinner att gå på presskonferens. Ställer aldrig upp på intervjuer.
Det är slut nu.
AVGÅ HARDY!
Det är slut nu.
AVGÅ HARDY!
- SkönaDjurgårn
Jag tror som Daniel att Hardy är dålig för lagmoralen och liknande psykiska fenomen. Men jag tänker även på det rent tekniska/fysiska.
Vi klagar på att Brodin och Cehlin m.fl. totalt har stannat i utvecklingen sedan de kom upp i A-laget. Vem har de haft som tränare under den tiden då? Jo, Hardy. Synd att han är med och förstör deras karriärer. Är övertygad om att många andra tränare kunnat ta dessa grabbar långt mycket längre på den här tiden. Avgå.
Vi klagar på att Brodin och Cehlin m.fl. totalt har stannat i utvecklingen sedan de kom upp i A-laget. Vem har de haft som tränare under den tiden då? Jo, Hardy. Synd att han är med och förstör deras karriärer. Är övertygad om att många andra tränare kunnat ta dessa grabbar långt mycket längre på den här tiden. Avgå.
http://webbsporten.se/bloggar/utklassad ... -tanka-pa/
"Efter att ha blivit ifrågasatt av lagkapten Marcus Nilson skall Hardy, enligt en spelare i Djurgården, ha sagt att det inte är någon idé att komma i tid då spelarna, med Nilson i spetsen, helt enkelt är för dåliga."
Om det finns en gnutta sanning i detta har jag ingen som helst förståelse för varför inga åtgärder redan tagits...
"Efter att ha blivit ifrågasatt av lagkapten Marcus Nilson skall Hardy, enligt en spelare i Djurgården, ha sagt att det inte är någon idé att komma i tid då spelarna, med Nilson i spetsen, helt enkelt är för dåliga."
Om det finns en gnutta sanning i detta har jag ingen som helst förståelse för varför inga åtgärder redan tagits...
Jag tycker hela denna historien är så fruktansvärt tråkig. Jag har tidigare försvarat Hardy och ser upp till "Hårde Hardy" i sina bästa dagar, då han hade ett engagemang. Att det skulle sluta så här är rent ut sagt för jävligt. Det kändes ändå som att han var påväg tillbaka inför denna säsongen, efter ett totalt misslyckande förra året. Envis som han är kommer all skit i media göra situationen ännu värre för både spelare, supportrar och ledning.
Som ni även är inne på så utvecklas inte spelare som Cehlin och Brodin ett svatt för tillfället, spelare som jr. Tjärna har tappat gnistan totalt, för att han ska kunna leverera måste det finnas harmoni i laget, för just nu är han helt bedrövlig. Dedär extra skridskorskären uteblir nu, som han om någon verkligen behöver...
Hardy har aldrig brytt sig om media, men han påverkas helt klart nu, om de uttalanden nu är sanna, som han vräkt ur sig. Vilket är skit. Skulle så gärna vilja höra honom, visa någon slags medmänsklighet gentemot oss supportrar men framför allt sina spelare, han skapar sådan fruktansvärd frustration just nu. Helt galet..
Som ni även är inne på så utvecklas inte spelare som Cehlin och Brodin ett svatt för tillfället, spelare som jr. Tjärna har tappat gnistan totalt, för att han ska kunna leverera måste det finnas harmoni i laget, för just nu är han helt bedrövlig. Dedär extra skridskorskären uteblir nu, som han om någon verkligen behöver...
Hardy har aldrig brytt sig om media, men han påverkas helt klart nu, om de uttalanden nu är sanna, som han vräkt ur sig. Vilket är skit. Skulle så gärna vilja höra honom, visa någon slags medmänsklighet gentemot oss supportrar men framför allt sina spelare, han skapar sådan fruktansvärd frustration just nu. Helt galet..
- -daniel-
Ja, detta är ett av ryktena som jag hört från olika källor också. Samma rykte gör också gällande att Mackan i samband med detta sparkade sönder en dörr i Hovets katakomber i ren frustration.supreme skrev:http://webbsporten.se/bloggar/utklassad ... -tanka-pa/
Men även om man förbiser de mest tveksamma rykten så är det uppenbart att något är kapitalt fel i hela föreningen för stunden. DIF Hockey har varit ett sjunkande skepp sen sista finalmatchen på Hovet mot HV71 på vårkanten 2010, och mycket av detta är jag helt övertygad kommer från en riktigt tjurig, envis, sömnig & ointresserad gubbe som headcoach.
Om detta nu är sant, så säg vad man vill om att man inte bör agera så som lagkapten. Men det känns ändå bra, för han tar sitt ansvar också och visar känslor...-daniel- skrev:Ja, detta är ett av ryktena som jag hört från olika källor också. Samma rykte gör också gällande att Mackan i samband med detta sparkade sönder en dörr i Hovets katakomber i ren frustration.supreme skrev:http://webbsporten.se/bloggar/utklassad ... -tanka-pa/
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
På medlemsmötet inför säsongen var det mycket snack om utveckling och satsning på de yngre. De äldre skulle ta sitt ansvar hela laget skulle utvecklas med det.
Jag ställde då frågan direkt till Hardy, den äldste om någon, om han hade några planer för att utveckla sin coachning. Bakgrunden till att jag frågade just det var att jag förra året ansåg att det blivit för passivt i båset. Stor skillnad mot säsongen innan som bar till SM-final.
Att ställa den frågan där och då kändes som att svära i kyrkan och man möttes av den isande blicken. Det var ju ett visst ifrågasättande av tränaren som jag märkte folk blev aningen obekväma med. Svaret var också bara floskler och ingenting.
Nu så här inne på säsongen förstår jag också att svaret var sant. Det finns ingen utveckling. Det fanns ingen plan och just nu tror jag vi lider av det. Jag är inte beredd att såga så hårt som vissa här, jag tror fortfarande att båset kan räddas.
Jag ställde då frågan direkt till Hardy, den äldste om någon, om han hade några planer för att utveckla sin coachning. Bakgrunden till att jag frågade just det var att jag förra året ansåg att det blivit för passivt i båset. Stor skillnad mot säsongen innan som bar till SM-final.
Att ställa den frågan där och då kändes som att svära i kyrkan och man möttes av den isande blicken. Det var ju ett visst ifrågasättande av tränaren som jag märkte folk blev aningen obekväma med. Svaret var också bara floskler och ingenting.
Nu så här inne på säsongen förstår jag också att svaret var sant. Det finns ingen utveckling. Det fanns ingen plan och just nu tror jag vi lider av det. Jag är inte beredd att såga så hårt som vissa här, jag tror fortfarande att båset kan räddas.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.