Inget slutspel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Remy Lebeau skrev:Tycker det är märkligt att så många sågar DIF totalt redan.

Mora har Brendl, men hur länge orkar han prestera och bära Mora på sina axlar? Utan Brendl är Mora utan tvekan ett av dom sämsta lagen i Elitserien tillsammans med malmö. Har sett hur han räddar mora i flera matcher.

Skellefteå någon? Dom har haft lite flyt i början men det finns inte en sportslig chans att dom ska klara att hålla sig undan från kvalspel hela säsongen. Truppen är för tunn, och lagets spel har inte imponerat på mig.

Malmö behöver inte ens kommenteras. Håller absolut inte Elitserie-klass och Percy får punga ut rejält om dom ens ska klara sig på 9-10 plats.

Vart hamnar vi då? Inte i kvalserien, det finns inte en chans, lagen jag nämnt är sämre än DIF det är fakta. Vi kommer förmodligen 7-9 det kan bli ruskigt tungt, men vi får slåss med Brynäs och förmodligen luleå om de sista slutspelsplatserna.
Håller med,

det är inte realistiskt att tro att vi inte kommer att få jobba stenhårt och att vi ändå inte hamnar högre än, vad jag tror, plats 7-10. Vi har inget bättre lag än så.

Jag förstår inte ni som sågar tränarna. Vi ligger 8:a just nu med ett lag som inte har så mycket högre kapacitet. Att börja gnälla efter en förlust BORTA mot Luleå, vad hade ni förväntat er. Vi har fått pisk av dem där även under guldåren när samtidigt Luleå legat långt ner i tabellen.

Förra säsongen hade vi 7 p efter 11 spelade matcher, i år har vi 11 p efter 9 spelade matcher. Dessutom har vi haft ett tufft motstånd de inledande matcherna. Visserligen var SAIK hemma en stor missräkning, men förutom den har det väl gått som "väntat" eller snarare lite bättre.

Visst känner jag en viss oro inför fortsättningen, men ge killarna en chans. Det är långt kvar av säsongen.

Kämpa DIF, vi jobbar mot slutspel!
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Remy Lebeau skrev:Tycker det är märkligt att så många sågar DIF totalt redan.

Mora har Brendl, men hur länge orkar han prestera och bära Mora på sina axlar? Utan Brendl är Mora utan tvekan ett av dom sämsta lagen i Elitserien tillsammans med malmö. Har sett hur han räddar mora i flera matcher.

Skellefteå någon? Dom har haft lite flyt i början men det finns inte en sportslig chans att dom ska klara att hålla sig undan från kvalspel hela säsongen. Truppen är för tunn, och lagets spel har inte imponerat på mig.

Malmö behöver inte ens kommenteras. Håller absolut inte Elitserie-klass och Percy får punga ut rejält om dom ens ska klara sig på 9-10 plats.

Vart hamnar vi då? Inte i kvalserien, det finns inte en chans, lagen jag nämnt är sämre än DIF det är fakta. Vi kommer förmodligen 7-9 det kan bli ruskigt tungt, men vi får slåss med Brynäs och förmodligen luleå om de sista slutspelsplatserna.
Håller med,

det är inte realistiskt att tro att vi inte kommer att få jobba stenhårt och att vi ändå inte hamnar högre än, vad jag tror, plats 7-10. Vi har inget bättre lag än så.

Jag förstår inte ni som sågar tränarna. Vi ligger 8:a just nu med ett lag som inte har så mycket högre kapacitet. Att börja gnälla efter en förlust BORTA mot Luleå, vad hade ni förväntat er. Vi har fått pisk av dem där även under guldåren när samtidigt Luleå legat långt ner i tabellen.

Förra säsongen hade vi 7 p efter 11 spelade matcher, i år har vi 11 p efter 9 spelade matcher. Dessutom har vi haft ett tufft motstånd de inledande matcherna. Visserligen var SAIK hemma en stor missräkning, men förutom den har det väl gått som "väntat" eller snarare lite bättre.

Visst känner jag en viss oro inför fortsättningen, men ge killarna en chans. Det är långt kvar av säsongen.

Kämpa DIF, vi jobbar mot slutspel!

Man ska aldrig jämföra säsonger emellan då motståndet skiljer sig. Detta år finns det inga dåliga lag förutom Malmö som säkerligen kommer förstärka tills konkursen hägrar.

Jag tycker inte DIF är dåliga, skulle detta lag spelat förra säsongen skulle det lugnt blivit slutspel, men detta år skiljer sig. Brynäs, Timrå, Modo, Mora och Luleå har visat sig sjukt starka. Saik är jag tveksam till men nu kommer deras artister och så har vi Färjestad som alltid är bra.

Det som oroar är att Linköping, Frölunda och HV ligger under oss i tabellen, de som skulle legat i topp från start till mål.

Ska DIF komma till slutspel krävs 100% i varje match, inga oturliga skador och att de andra lagen får svackor. Det är ju inte kört på långa vägar men det ser inte heller bra ut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jacke skrev:
Det som oroar är att Linköping, Frölunda och HV ligger under oss i tabellen, de som skulle legat i topp från start till mål.

Ska DIF komma till slutspel krävs 100% i varje match, inga oturliga skador och att de andra lagen får svackor. Det är ju inte kört på långa vägar men det ser inte heller bra ut.
Håller med om detta, men jag både tror och hoppas att laget alltid försöker sitt bästa. De andra lagen kommer definitivt, liksom DIF, att få svackor.

Vi får hoppas att kvällens match dämpar vår oro, men det är en tuff uppgift som väntar.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Har svårt att se Malmö komma förbi oss. Man får ju se om det blir någon effekt i Frölunda nu. Men börjar DIF bara ta poäng på bortaplan ska det här fixa sig till allas bästa ska vi se.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Jacke skrev:*Korstecken*

Be en bön för att vi ens håller oss kvar.
Solong suckers, Amen.
Detta var det löjligaste jag någonsin hört ett slutspel blir det.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

oswä0216 skrev:
Jacke skrev:*Korstecken*

Be en bön för att vi ens håller oss kvar.
Solong suckers, Amen.
Detta var det löjligaste jag någonsin hört ett slutspel blir det.
Jo, nån form av slutspel blir det nog.. Vilken form det blir beror på om man förstärker laget tillräckligt inom den närmsta månaden.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ritterwand skrev:Jo, nån form av slutspel blir det nog.. Vilken form det blir beror på om man förstärker laget tillräckligt inom den närmsta månaden.
Slutspel? Jag är orolig för att vi kan hamna i kvalserien.

VI får kanske fernholm, men sen blir det nog inget mer. Tveksamt om det räcker.

Men man får hoppas. Ett ES utan DIF är inget att ha.
Djurgår'n Hockey<3

Inlägg av Djurgår'n Hockey<3 »

Jojje skrev:

VI får kanske fernholm,

Fernholm är klar nu. :D
In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Jojje skrev:
Ritterwand skrev:Jo, nån form av slutspel blir det nog.. Vilken form det blir beror på om man förstärker laget tillräckligt inom den närmsta månaden.
Slutspel? Jag är orolig för att vi kan hamna i kvalserien.

VI får kanske fernholm, men sen blir det nog inget mer. Tveksamt om det räcker.

Men man får hoppas. Ett ES utan DIF är inget att ha.
Kvalserien? Du måste skämta. När väl DIF börjar trumma på så går det vägen sen. Kolla förra säsongen då vi hade ett lag som var sämre än vad det är nu, under en tid hade de 10st(!) omgångar utan förlust! Tror ni inte på detta DIF? Det gör jag. Sen att det kommer en hemvändare ser jag bara som positivt. DIF har bara förlorat en match då de inte gjort något mål,och det var mot Timrå. Så målskyttar behövs nog inte,det finns redan...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Strömberg=power skrev:Kolla förra säsongen då vi hade ett lag som var sämre än vad det är nu, under en tid hade de 10st(!) omgångar utan förlust!
Stirra dig inte blind på den härliga försäsongen. Det är stor skillnad på försäsong och på den riktiga serien.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Han snackar om FÖRRA säsongen, inte FÖRsäsongen.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Therocket1 skrev:Han snackar om FÖRRA säsongen, inte FÖRsäsongen.
Oj, då... läste lite för snabbt. Sorry. :wink:
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Antie

Inlägg av Antie »

Men rent hypotetiskt, Om nu DIF hamnade i kvalserien och får hjärnsläpp och förlorar allt och hamnar i division 1 (eller vad fan det heter) då kommer ju svenska hockey förbundet fixa så det blir fler lag i elitserien. För utan ett lag i huvudstaden så överlever inte hockeyn...
Användarvisningsbild
Strömberg=power

DIForever skrev:
Therocket1 skrev:Han snackar om FÖRRA säsongen, inte FÖRsäsongen.
Oj, då... läste lite för snabbt. Sorry. :wink:
Det gör inget ;)
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Antie skrev:Men rent hypotetiskt, Om nu DIF hamnade i kvalserien och får hjärnsläpp och förlorar allt och hamnar i division 1 (eller vad fan det heter) då kommer ju svenska hockey förbundet fixa så det blir fler lag i elitserien. För utan ett lag i huvudstaden så överlever inte hockeyn...
Håller med.
Skriv svar