Håller med,Remy Lebeau skrev:Tycker det är märkligt att så många sågar DIF totalt redan.
Mora har Brendl, men hur länge orkar han prestera och bära Mora på sina axlar? Utan Brendl är Mora utan tvekan ett av dom sämsta lagen i Elitserien tillsammans med malmö. Har sett hur han räddar mora i flera matcher.
Skellefteå någon? Dom har haft lite flyt i början men det finns inte en sportslig chans att dom ska klara att hålla sig undan från kvalspel hela säsongen. Truppen är för tunn, och lagets spel har inte imponerat på mig.
Malmö behöver inte ens kommenteras. Håller absolut inte Elitserie-klass och Percy får punga ut rejält om dom ens ska klara sig på 9-10 plats.
Vart hamnar vi då? Inte i kvalserien, det finns inte en chans, lagen jag nämnt är sämre än DIF det är fakta. Vi kommer förmodligen 7-9 det kan bli ruskigt tungt, men vi får slåss med Brynäs och förmodligen luleå om de sista slutspelsplatserna.
det är inte realistiskt att tro att vi inte kommer att få jobba stenhårt och att vi ändå inte hamnar högre än, vad jag tror, plats 7-10. Vi har inget bättre lag än så.
Jag förstår inte ni som sågar tränarna. Vi ligger 8:a just nu med ett lag som inte har så mycket högre kapacitet. Att börja gnälla efter en förlust BORTA mot Luleå, vad hade ni förväntat er. Vi har fått pisk av dem där även under guldåren när samtidigt Luleå legat långt ner i tabellen.
Förra säsongen hade vi 7 p efter 11 spelade matcher, i år har vi 11 p efter 9 spelade matcher. Dessutom har vi haft ett tufft motstånd de inledande matcherna. Visserligen var SAIK hemma en stor missräkning, men förutom den har det väl gått som "väntat" eller snarare lite bättre.
Visst känner jag en viss oro inför fortsättningen, men ge killarna en chans. Det är långt kvar av säsongen.
Kämpa DIF, vi jobbar mot slutspel!