Säcken kompetent...
Haken är att styrölsen denna säsong gick ut ocjh snackade om 6e plats. Detta tolkar jag som att styrelsen räknade med lag som skulle ligga stabilt i mitten av tabellen. Utifrån de förutsättningarna kan man definitivt tala om ett misslyckande. Utifrån materialet tycker jag det gått rätt väntat. Dock skulle truppen må bra av att bräddas lite gärna då en back och målfarlig anfallare.
Var det inte så att DIF denna säsong gick ut med att vi fått in väldigt mycket pengar från sponsorerna? Jag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer, problemet är snarast att vi tjänar för dåligt på våra hemmamatcher...
Var det inte så att DIF denna säsong gick ut med att vi fått in väldigt mycket pengar från sponsorerna? Jag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer, problemet är snarast att vi tjänar för dåligt på våra hemmamatcher...
DIF tjänar rätt lite på sina sponsorer jämfört med t ex fbk, håve och linköping.Kall-El skrev:Var det inte så att DIF denna säsong gick ut med att vi fått in väldigt mycket pengar från sponsorerna? Jag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer, problemet är snarast att vi tjänar för dåligt på våra hemmamatcher...
Det vi däremot fick inför denna säsong var 5 extra miljoner (kommer komma varje år så länge avtalet gäller), men det var en del av det nya tv-avtalet så det får alla lag i ES.
Jag har fått för mig att det är tvärtom, att det är just sponsorpengar som DIF huvuddsakligen lever på. Var har du läst att det är annorlunda?Jojje skrev:DIF tjänar rätt lite på sina sponsorer jämfört med t ex fbk, håve och linköping.Kall-El skrev:Var det inte så att DIF denna säsong gick ut med att vi fått in väldigt mycket pengar från sponsorerna? Jag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer, problemet är snarast att vi tjänar för dåligt på våra hemmamatcher...
Det vi däremot fick inför denna säsong var 5 extra miljoner (kommer komma varje år så länge avtalet gäller), men det var en del av det nya tv-avtalet så det får alla lag i ES.
Jag snackar mest om sponsorerna, de är otroligt viktiga. Tyvärr finns det inget engagemang hos företagen i stockholm att satsa på sponsring. Det gör det ute i landet, tyvärr inte i stockholm.Jojje skrev:oswä0216 skrev:Satsa på att förhandla med Stockholm om kringförsäljningen. Så kan vi få en större inkomst där i från men satsa även på SPONSORER!
/DIF 4ever
Du har inte så bra koll. DIF hade möjligheten att ta över kringförsäljningen, men tackade nej... Man ansåg inte att man skulle klara av samma sak som t ex fbk gör.
Nu säger du något helt annat, att det är sponsorpengarna som vi huvudsakligen lever på är inte samma sak som att vi skulle dra in mest pengar från sponsorerna.isolerad skrev:Jag har fått för mig att det är tvärtom, att det är just sponsorpengar som DIF huvuddsakligen lever på. Var har du läst att det är annorlunda?
Äpplen och päron.
Är det inte den källa som genererar mest kosing som borde vara vårt huvudsalkliga levebröd...och om det nu är sponsorerna som är den källan så borde det då vara sponsorpengarna som är det vi lever av?:]...correct me if I´m wrong..Jojje skrev:Nu säger du något helt annat, att det är sponsorpengarna som vi huvudsakligen lever på är inte samma sak som att vi skulle dra in mest pengar från sponsorerna.isolerad skrev:Jag har fått för mig att det är tvärtom, att det är just sponsorpengar som DIF huvuddsakligen lever på. Var har du läst att det är annorlunda?
Äpplen och päron.
Har jag sagt motsatsen? Jag reagerade på följande.m0ng00se skrev:Är det inte den källa som genererar mest kosing som borde vara vårt huvudsalkliga levebröd...och om det nu är sponsorerna som är den källan så borde det då vara sponsorpengarna som är det vi lever av?:]...correct me if I´m wrong..
Vilket är en helt annan sak än...Var det inte så att DIF denna säsong gick ut med att vi fått in väldigt mycket pengar från sponsorerna? Jag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer, problemet är snarast att vi tjänar för dåligt på våra hemmamatcher...
Jag har fått för mig att det är tvärtom, att det är just sponsorpengar som DIF huvuddsakligen lever på. Var har du läst att det är annorlunda?
Du verkar inte heller förstå skillnaden.
men det var inte det du skrev.....och skillnaden mellan dessa är ju inte glasklar
få in mest kosing från sponsorer = sponsorpengar vårt huvudsakliga levbröd
jupjup
ochJag vill påstå att DIF nog är ett av de lag som får in mest från sponsorer
att det är just sponsorpengar som DIF huvuddsakligen lever på.
få in mest kosing från sponsorer = sponsorpengar vårt huvudsakliga levbröd
jupjup
m0ng00se skrev:mäH!.. är DU tröööög!!;)
som jag förstår honom så menar han inte att vi får in mest sponsorpengar av alla lag utan av våra intäkter så är den största delen sponsorintäkter och % sett så ligger vi i topp där......jupjup
Nej, så menade han inte... Han menade att DIF får in mest pengar av ALLA lag från respektive sponsorer men vi har mindre pengar än de andra lagen för att de får in mer pengar i form av publikintäkter.
Kan inte betyda något annat...