Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av 18DIF91 »

Kall-El skrev:Pucken ligger ju hos DIF hockey.

Vill de ha feststämning på matcherna eller inte?

Så länge som de uppenbarligen skiter i behandlingen av odd fans så får de skylla sig själva.

För att låta krass, men kollar man på publiksiffrorna (Förutom Timrå matchen senast) så har det inte märkts någon större skillnad rent publikmässigt på matcherna sedan derbyt.

Sen angående behandlingen av fansen.

Det finns x antal rötägg bland fansen som uppenbarligen högaktningsfull skitit i både klubben och skötsamma fans när de startat diverse bråk och stök.

De är i första hand dessa puckon som sett till att de säkerhetsarrangemang som nu är på plats faktiskt är där.

Att DIF Hockey sen inte reagerar när en del fans blir illa behandlade även om de skött sig, kan jag på sätt och vis förstå.

Varje gång det varit bråk och stök, har jag inte sett någon inblandad faktiskt erkänna att de betett sig illa. Istället har det skyllts antingen på motståndarlaget, eller så har det varit polisen eller vakterna som provocerade fram det.

Nu är det samma visa igen, vakterna/poliser som provocerar fram situationer. Visst i vissa fall kanske de faktiskt gjort det, men det finns säkert en hel del berättigade ingripanden som de gjort. Med tanke på hur melodin låtit när det varit stök, vem tror du DIF Hockey tror på mest? Vakt/Polis eller fans som råkat illa ut?

Jag tror inte DIF Hockey helt skiter i hur fansen behandlas, men hur skall de veta vem som talar sanning eller inte? Det är puckon som inte kunna låta bli att bråka eller stöka som underminerat den chans en vanlig supporter haft att hävda sig, eftersom tack vare dessa idioter dras alla mer eller mindre över en kam nu. Särskilt då dessa puckon dessutom använder sig av samma melodi (Skylla på att polis/vakt agerat provocerande) för att svära sig fria från ansvar vid bråk.

Lägg till detta att publiksiffrorna varit relativt goda efter derbyt, vilket i sin tur borde tyda på att en majoritet av fansen faktiskt har trivts på matcherna hitills, vilket gör klagomål som dessa till en minoritet, och ganska svårbedömda också just på de ovan nämnda kriterierna.
Alltid Oavsett.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Allsvenskan, nu kommer vi!!!

Inlägg av Djurgårn »

Jag mår så sjukt dåligt över den här situationen. Jag kommer åtminstone vara på plats för att pusha fram grabbarna dem resterande matcherna som är kvar. Kommer förmodligen tuppa av pga sjuk nervositet osv men jag ger mig inte
mb81

Re: Allsvenskan, nu kommer vi!!!

Inlägg av mb81 »

Djurgårn skrev:Jag mår så sjukt dåligt över den här situationen. Jag kommer åtminstone vara på plats för att pusha fram grabbarna dem resterande matcherna som är kvar. Kommer förmodligen tuppa av pga sjuk nervositet osv men jag ger mig inte
Nä skam den som ger sig men kommer vara svårt att få nåt ljud ifrån sig när man är så jävla nervig!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Då står vi inför ett vägskäl nu, ödesveckan är här.

Två stycken nervbitande matcher mot Färjestad och ett löjligt ovisst derby. Vinst i två av dessa känns som mer eller mindre ett måste för att vi inte skall börja sladda i tabellen på allvar, den enda trösten är att framförallt FBK spelar med kniven mot strupen och även i viss mån Solna. Färjestad spelade dock stundtals riktigt bra i gårdagens match mot LHC, men slarvade betänkligt. Aik är precis så ojämna (men med lägre riktiga dippar) som vi är.

Känns tyvärr som matchen på tisdag på allvar blir en vattendelare; en förlust där och vi går in i ett derby med löjligt lågt självförtroende...

Förjävligt att vi satt oss själva i den här sitsen, har vi mod, styrka, vilja och kanske framförallt kunnande att kravla oss ur den? JOBBIGT.
Har tänkt lite vidare och kommit fram till att jag faktiskt tror på ett coachbyte i DIF om vi får skral poängutdelning kommande vecka...problemet är bara att det nästan känns för sent om jag får säga mitt; det skulle skett för bra länge sen. :|

EDIT: Något helt annat men herregud, går det verkligen så här dåligt med försäljningen till bortaderbyt??
http://www.difhockey.se/biljettkategori ... ngarederby
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Tycker verkligen en ny tränare ska in så fort som möjligt, titta på fotbollen. Då har den nye tränaren chansen att se vilka han vill ha kvar att satsa på samt att man kan få in en väckarklocka redan till denna säsong. Titta på MP känns väldigt intressant med fotbollen inför nästa säsong trodde inte jag ialf för 1 år sedan. Blir jobbigare att locka spelare till hockeyallsvenskan än ES.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Då står vi inför ett vägskäl nu, ödesveckan är här.

Två stycken nervbitande matcher mot Färjestad och ett löjligt ovisst derby. Vinst i två av dessa känns som mer eller mindre ett måste för att vi inte skall börja sladda i tabellen på allvar, den enda trösten är att framförallt FBK spelar med kniven mot strupen och även i viss mån Solna. Färjestad spelade dock stundtals riktigt bra i gårdagens match mot LHC, men slarvade betänkligt. Aik är precis så ojämna (men med lägre riktiga dippar) som vi är.

Känns tyvärr som matchen på tisdag på allvar blir en vattendelare; en förlust där och vi går in i ett derby med löjligt lågt självförtroende...

Förjävligt att vi satt oss själva i den här sitsen, har vi mod, styrka, vilja och kanske framförallt kunnande att kravla oss ur den? JOBBIGT.
Har tänkt lite vidare och kommit fram till att jag faktiskt tror på ett coachbyte i DIF om vi får skral poängutdelning kommande vecka...problemet är bara att det nästan känns för sent om jag får säga mitt; det skulle skett för bra länge sen. :|

EDIT: Något helt annat men herregud, går det verkligen så här dåligt med försäljningen till bortaderbyt??
http://www.difhockey.se/biljettkategori ... ngarederby

Ja, folk har väl tröttnat på att bli behandlade som banditer.
Vi vill ha så många säsongare som möjligt på plats i bortaderbyt mot AIK den 26 januari klockan 19:00 i Globen - därför får ni köpa biljetter på aktiv sittplats eller i klacken för halva priset!

Mindre än 30% av serien återstår och varje match är oerhört betydelsefull. Vi vet att spelet inte motsvarat förväntningarna så här långt, men nu finns bara en sak att göra för att klara av det här: kämpa till sista avblåsningen i match efter match.

I den här rekordjämna serien kan stödet från läktarplats vara det som får våra spelare att göra det där avgörande målet eller får med sig den där tveksamma utvisningen som innebär skillnaden mellan ett nervöst kval eller guldjakt i slutspelet.

Därför vill vi ha våra trognaste supportrar på plats när vi möter våra rivaler från Solna på torsdag. Köp biljett så kämpar vi ned AIK både på läktaren och på isen!
Fan vad irriterande att få ett sådant mail.
1. VI får ingen info om laget.
2. Det händer inget för att förbättra läget.
3. Vi, så viktiga supporters, får köa 45 minuter, gå genom metallbågar och blir sedan uttittade som ett cirkusdjur.

Idioter. Inte konstigt att intresset är på väg ner.

Vad fan får man för att vara medlem och/eller säsongare egentligen? En intervju med Micke Johansson på hyllan innan match?

Ett nyhetsbrev där det står att man är så viktig för klubben och att nu måste man minsann stötta klubben.

Vad less man blir.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:
Vad less man blir.
Kan inte annat än att hålla med.

Idioterna har vunnit, och dom har gjort det på alla plan: Från domare och spelupplevelse i elitserien där tacklingar numera i praktiken är förbjudet, DIF själva genom att gå på halvlåga, polis och vakter, arrangemanget i stort, köerna i kyla, bågarna och allt annat jävulskap som är associerat med att gå på hockey idag. Det är fullt logiskt att storpubliken uteblir.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Trist att försäljningen går dåligt. Jag hade inte tänkt köpa förrän idag eller imorn i vilket fall som helst, men billigare biljetter var oväntat och det känns väl sådär. Jag hade hellre betalat 225 kronor. Lär ju bli ett jävla liv på gnagarna nu. Inte för att dom har rätt att håna oss för det, men dom lär ta tillfället i akt ändå.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Om det går sådär dåligt kan jag lika gärna köpa en biljett, även fast jag aldrig varit på ett bortaderby förut. Men någon gång får bli den första!
Avskaffa tre mot tre.
Skuggan

Inlägg av Skuggan »

Maila era åsikter till Järlefeldt och Ednertz. mailadresser finns på hemsidan.. Även om vi inte för en ny coach nu, sp borde ju för fan någon av dom göra ett uttalande till oss, för det kan väl knappast va så att dom inte känner till situationen.. nu menar jag självklart inte vad dom hände på derbyt, jag pratar om att vi lirar i allsvebskab nästa säsong
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Köpte precis 2 biljetter till Aktiv sittplats med säsongskortserbjudandet. Jag ska göra vad jag kan på torsdag, hoppas verkligen DIF gör det med.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Skuggan skrev:Maila era åsikter till Järlefeldt och Ednertz. mailadresser finns på hemsidan.. Även om vi inte för en ny coach nu, sp borde ju för fan någon av dom göra ett uttalande till oss, för det kan väl knappast va så att dom inte känner till situationen.. nu menar jag självklart inte vad dom hände på derbyt, jag pratar om att vi lirar i allsvebskab nästa säsong
Mejl hjälper inte ett dugg. Visserligen har jag fått fantastiskt trevliga svar från Ednertz, dessvärre har de varit relativt intetsägande (bör dock ta hänsyn till att det var dagen efter derbyt. Han hade nog en del att göra då).

Våra dagar som favorit klubb snart är räknade och sanningen om att vi fortfarande är ett bottenlag hinner ikapp.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

FredrikH skrev:
Skuggan skrev:Maila era åsikter till Järlefeldt och Ednertz. mailadresser finns på hemsidan.. Även om vi inte för en ny coach nu, sp borde ju för fan någon av dom göra ett uttalande till oss, för det kan väl knappast va så att dom inte känner till situationen.. nu menar jag självklart inte vad dom hände på derbyt, jag pratar om att vi lirar i allsvebskab nästa säsong
Mejl hjälper inte ett dugg. Visserligen har jag fått fantastiskt trevliga svar från Ednertz, dessvärre har de varit relativt intetsägande (bör dock ta hänsyn till att det var dagen efter derbyt. Han hade nog en del att göra då).

Våra dagar som favorit klubb snart är räknade och sanningen om att vi fortfarande är ett bottenlag hinner ikapp.
Enligt Maya-kalendern då? Redan efter 15 omgångar stod det klart att DIF Hockey 2011/2012 inte skulle rosa serien, spelet eller något annat. De som inbillat sig att vi skulle ta en topp-fyra-placering har vaknat för länge sedan och de som trott vi skulle kunna knipa en 8-5-placering och krossa vägen mot guld #17 börjar så smått att fatta att det inte är realistiskt om inte något stort inträffar som t ex

1. Ny tränare + ett par vassa och välfungerande nyförvärv kommer in
2. Laget börjar spela för varandra till 110%
3. Spelsystemet anpassas efter spelarmaterialet och inte tvärtom.

Så. Nu önskar jag av hela mitt hjärta att något händer. Att vi börjar få mer info om laget vi förväntas stötta med närvaro och pengar och att punkt 1-3 inträffar. Annars: Kvalserie.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ingen idé att byta tränare nu. Det finns ingen chans att någon kan komma in och rätta till läget i det här skedet. Att genomföra ett tränarbyte nu skulle bara dra ett löjets skimmer över föreningen. Har vi inte redan skämt ut oss tillräckligt?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Ingen idé att byta tränare nu. Det finns ingen chans att någon kan komma in och rätta till läget i det här skedet. Att genomföra ett tränarbyte nu skulle bara dra ett löjets skimmer över föreningen. Har vi inte redan skämt ut oss tillräckligt?
W8 and see.

Edit: Det handlar om att få bort det negativa. Att börja om. Visst, det kan vara alldeles för sent, men jag tror att det går att få ordning på oss. Det som krävs är någon som är passionerad och som verkligen LYFTER fram de unga, mycket talangfulla spelare vi har (och som sågas i part och minut här inne). Jag är fullkomligt säker på att de skulle prestera 1000ggr bättre under annan ledning.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar