Kall-El skrev:Pucken ligger ju hos DIF hockey.
Vill de ha feststämning på matcherna eller inte?
Så länge som de uppenbarligen skiter i behandlingen av odd fans så får de skylla sig själva.
För att låta krass, men kollar man på publiksiffrorna (Förutom Timrå matchen senast) så har det inte märkts någon större skillnad rent publikmässigt på matcherna sedan derbyt.
Sen angående behandlingen av fansen.
Det finns x antal rötägg bland fansen som uppenbarligen högaktningsfull skitit i både klubben och skötsamma fans när de startat diverse bråk och stök.
De är i första hand dessa puckon som sett till att de säkerhetsarrangemang som nu är på plats faktiskt är där.
Att DIF Hockey sen inte reagerar när en del fans blir illa behandlade även om de skött sig, kan jag på sätt och vis förstå.
Varje gång det varit bråk och stök, har jag inte sett någon inblandad faktiskt erkänna att de betett sig illa. Istället har det skyllts antingen på motståndarlaget, eller så har det varit polisen eller vakterna som provocerade fram det.
Nu är det samma visa igen, vakterna/poliser som provocerar fram situationer. Visst i vissa fall kanske de faktiskt gjort det, men det finns säkert en hel del berättigade ingripanden som de gjort. Med tanke på hur melodin låtit när det varit stök, vem tror du DIF Hockey tror på mest? Vakt/Polis eller fans som råkat illa ut?
Jag tror inte DIF Hockey helt skiter i hur fansen behandlas, men hur skall de veta vem som talar sanning eller inte? Det är puckon som inte kunna låta bli att bråka eller stöka som underminerat den chans en vanlig supporter haft att hävda sig, eftersom tack vare dessa idioter dras alla mer eller mindre över en kam nu. Särskilt då dessa puckon dessutom använder sig av samma melodi (Skylla på att polis/vakt agerat provocerande) för att svära sig fria från ansvar vid bråk.
Lägg till detta att publiksiffrorna varit relativt goda efter derbyt, vilket i sin tur borde tyda på att en majoritet av fansen faktiskt har trivts på matcherna hitills, vilket gör klagomål som dessa till en minoritet, och ganska svårbedömda också just på de ovan nämnda kriterierna.