Fredrik Ericson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Jojje skrev:...har så pass egna åsikter som mig...
Du menar "som jag" va?

Annars så får jag väl motvilligt medge att du har många egna åsikter, men det jag menar är att du inte initierar många ämnen själv, men väl hugger på de som skapat dessa ämnen.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Av de 5 första trådarna (räknar inte med den klistrade) så har jag skapat två. Tycker jag tar upp väldigt mycket till debatt.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Allt kretsar verkligen bara kring pengar för dig, jojje. Jag tycker synd om dig som inte ser andra njutningar i livet än att klanka ner på de som tjänar mindre. Jag menar det är inte allt för sällan du antyder att pengar gör en människa bättre än en annan.

I början när jag läste dina åsikter trodde jag du var max 16. Jag kunde inte föreställa mig att en vuxen människa inte har vuxit ifrån "jag har en rik pappa, alltså är jag bäst". Jag fick faktiskt en smärre chock när jag läste nånstans att du är betydligt äldre än så. Och nu verkar du tro att du är bättre för att du tjänar lite mer än några andra här. Ja herregud, jag hoppas jag aldrig någonsin kommer stöta på dig i mitt arbetsliv.

Rätta mig gärna om jag har fel.

För övrigt är det INTE särskilt svårt att skapa debatt. Vilken idiot som helst klarar av det.
Senast redigerad av isolerad den 2006-11-09 22:06:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

isolerad skrev:För övrigt är det INTE särskilt svårt att skapa debatt. Vilken idiot som helst klarar av det.

Nej, vilken idiot som helst klara inte det. För att skapa debatt krävs det att folk har olika åsikter och det är bara de smarta som kan uttrycka sina åsikter så det går att föra en debatt. Är du för smart kan du stoppa en hel debatt med ett inlägg som ingen kan svara på. Det är dock en konst att med onelinersinlägg få igång en debatt som involverar nästan hela forumet, det är här idioterna kommer in. All cred till Jojje som verkligen visar vilka som har något i pannrummet här på forumet.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jacke skrev:
isolerad skrev:För övrigt är det INTE särskilt svårt att skapa debatt. Vilken idiot som helst klarar av det.

Nej, vilken idiot som helst klara inte det. För att skapa debatt krävs det att folk har olika åsikter och det är bara de smarta som kan uttrycka sina åsikter så det går att föra en debatt. Är du för smart kan du stoppa en hel debatt med ett inlägg som ingen kan svara på. Det är dock en konst att med onelinersinlägg få igång en debatt som involverar nästan hela forumet, det är här idioterna kommer in. All cred till Jojje som verkligen visar vilka som har något i pannrummet här på forumet.
Du skriver att det krävs att folk har olika åsikter. Folk har olika åsikter och det kravet är därmed uppfyllt.
Du behöver inte vara smart för att uttrycka en åsikt. Okej du behöver klara av att göra dig förstådd, men inte mycket mer. En treåring kan skapa debatt!
Ja, visst kan du stoppa en debatt med ett inlägg, men då kräver det att debattörerna kan erkänna för sig själva "okej, jag hade fel". Vilket, tyvärr, inte är allt för vanligt.

Att skriva "Säcken är inkompetent!" väcker så klart debatt, men det behöver verkligen inte vara en begåvad person som ligger bakom inlägget. Så fort du säger något tvärt emot vad andra tycker skapas det då gott som alltid en debatt.

Summa summarum, du behöver inte vara begåvad för att skapa debatt.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

isolerad skrev:
Jacke skrev:

Du skriver att det krävs att folk har olika åsikter. Folk har olika åsikter och det kravet är därmed uppfyllt.
Du behöver inte vara smart för att uttrycka en åsikt. Okej du behöver klara av att göra dig förstådd, men inte mycket mer. En treåring kan skapa debatt!
Ja, visst kan du stoppa en debatt med ett inlägg, men då kräver det att debattörerna kan erkänna för sig själva "okej, jag hade fel". Vilket, tyvärr, inte är allt för vanligt.

Att skriva "Säcken är inkompetent!" väcker så klart debatt, men det behöver verkligen inte vara en begåvad person som ligger bakom inlägget. Så fort du säger något tvärt emot vad andra tycker skapas det då gott som alltid en debatt.

Summa summarum, du behöver inte vara begåvad för att skapa debatt.

Idioterna är de som svara på Jojjes inlägg, inte Jojje själv.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jacke skrev: Idioterna är de som svara på Jojjes inlägg, inte Jojje själv.
Inte alla, men de flesta och jojje är ingen idiot. Så långt vill jag inte sträcka mig.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Sluta klanga ner på jojje han är ju bäst ju. Han är egen företagare och miljonär!

Jojje!

En bira efter nästa match och kanske ett jobb i din butik?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Har aldrig sagt att folk är sämre för att de tjänar mindre än mig. Däremot har jag sagt att det är rätt uppenbart att vissa här inne är låginkomsttagare och lite bakom flötet. Det är en helt annan sak.

Jag berör, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Men det är inget som jag eftersträvar. Jag säger vad jag tycker och det är inte folk vana med i landet lagom.

Jag är dock alltid öppen för en diskussion och jag kallar inte folk för idiot hit eller dit eller ifrågasätter om de verkligen är Djurgårdare eller ej.

Sånt överlämnar jag till kretinerna...

Ps.
Jag är inte egen företagare och jobbar inte i någon butik, så tyvärr bautafjant, du får vara arbetslös ett tag till.
TomyMörth

HMHM.................

Inlägg av TomyMörth »

Joijje skrev! "Har aldrig sagt att folk är sämre för att de tjänar mindre än mig. Däremot har jag sagt att det är rätt uppenbart att vissa här inne är låginkomsttagare och lite bakom flötet. Det är en helt annan sak."

Tvetydigt?
Användarvisningsbild
Jojje

Re: HMHM.................

Inlägg av Jojje »

TomyMörth skrev: Tvetydigt?

Bara om man är bakom flötet...
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Fett med OT:

Gissa vem jag tror det här är?

Bild
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

SjuFemman skrev:Fett med OT:

Gissa vem jag tror det här är?

Bild
Rosa skjorta säger ju allt! ;)
DIF! ALLTID - OAVSETT!
TomyMörth

hmhmhm.........

Inlägg av TomyMörth »

Är det Joijje på bilden?
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Innan det blir alltför mycket OT nu ;)

Vad kommer hända med Ericson nu när Fernholm kommer in? Kommer han få vara kvar eller är det någon annan som ligger i farozonen. Jag skulle knappast gråta om Ericson försvann och hoppas att det blir han som försvinner.
Skriv svar