Fredrik Ericson
Fredrik Ericson
Snälla, lyft upp en junior istället för Fredrik Ericson. Killen kan ju inte slå en passning rätt och varje gång han är inne skapar motståndarna tryck. +/- statestiken talar ju sitt när Fredrik varit inne på 7 mål bakåt men inget frammåt. Han har inte gjort något poäng samt dragit på sig 16min i båset.
Körde en liten scoutning på han under dagens match. Eftersom Johansson saknades och Ribbenstrand klev av fick Ericson mycket speltid, 17min totalt. I början tappade han markeringen i varje byte och slog 3-4st onödiga icingpuckar. När han fick pucken stressade han ivägen den direkt utan tanke och gav bort många chanser. Han spelade upp sig i slutet och förde faktiskt in pucken i anfallzon en gång men i onödan då han sedan va inne på 2-2 målet.
Det kan inte bara vara jag som irriterar mig på hur otroligt dåligt han spelar. Snälla, ta upp en junior istället, eller varför inte använda Dennis Persson?
--------------------
Matchens lirare: Ronnie Pettersson
Körde en liten scoutning på han under dagens match. Eftersom Johansson saknades och Ribbenstrand klev av fick Ericson mycket speltid, 17min totalt. I början tappade han markeringen i varje byte och slog 3-4st onödiga icingpuckar. När han fick pucken stressade han ivägen den direkt utan tanke och gav bort många chanser. Han spelade upp sig i slutet och förde faktiskt in pucken i anfallzon en gång men i onödan då han sedan va inne på 2-2 målet.
Det kan inte bara vara jag som irriterar mig på hur otroligt dåligt han spelar. Snälla, ta upp en junior istället, eller varför inte använda Dennis Persson?
--------------------
Matchens lirare: Ronnie Pettersson
Jag kan bara instämma i allt du säger. Dålig med puck och dålig utan puck. Jag tycker ändå man ska ge honom en chans, det tar så klart en stund att komma in i elitserietempot. Men jag anser att Ericsson borde matchas sparsamt i en fjärde kedja. Jag tycker helt klart att Dennis Persson borde tagit en tröja före Ericsson, antar att det berodde på att Persson väger lite lätt fortfarande.
Hur som så behövs det helt klart ytterligare en back. Ribbenstrand och Liwing utvecklas fortfarande men framförallt Liwing är en säkerhetsrisk i egenzon och har inte levererat i PP. Hade det funnits fler backar hade man kunnat låta honom sitta i ett par matcher
Hur som så behövs det helt klart ytterligare en back. Ribbenstrand och Liwing utvecklas fortfarande men framförallt Liwing är en säkerhetsrisk i egenzon och har inte levererat i PP. Hade det funnits fler backar hade man kunnat låta honom sitta i ett par matcher
Liimatainen är för gammal!
Liimatainens bäst före datum har utgått för länge sedan! Satsa på andra backar! Joijje om vi skall värva Liimatainen då kan vi ju be Kalle Lillja & Orvar Stambert göra comeback!