Välkommen Mattias Carlsson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Metal Machine

Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av Metal Machine »

Optimismen kring Carlsson hade man inget för. Han visade sig vara en särdeles usel spelare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av SkönaDjurgårn »

maag--80 skrev:Lite intressant att Almtorp säger i intervjun, att Mattias har en fruktansvärt handledsskott..
Det ser jag fram emot. :D
Fruktansvärt som i "fruktansvärt dåligt" obv, hur kunde vi tolka så fel?! :)
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

SkönaDjurgårn skrev:
maag--80 skrev:Lite intressant att Almtorp säger i intervjun, att Mattias har en fruktansvärt handledsskott..
Kanske får vi se handledsskottet när han är med i matcherna? Sällan har en spelare försvunnit i matcherna så som Carlsson gör. Med en annan coach kanske han kommer mer till sin rätt och då kanske han även kan visa upp några av de kvaliteter som han trots allt har haft tidigare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Re: Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av SkönaDjurgårn »

antti-pekka skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Kanske får vi se handledsskottet när han är med i matcherna? Sällan har en spelare försvunnit i matcherna så som Carlsson gör. Med en annan coach kanske han kommer mer till sin rätt och då kanske han även kan visa upp några av de kvaliteter som han trots allt har haft tidigare.
Vi får leva på hoppet!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

antti-pekka skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Tycker inte ens han försvinner, han är liksom aldrig ens med...vet att jag redan på försäsongen reagerade på att han såg så jävla vilsen ut, och det är precis samma fortfarande; Vilsen, rädd och bortkommen. Sammanfattar nog min syn på karln i DIF. :|
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av seppuko »

Känns på något sett bevisat att målskyttar göre sig icke besvär i DIF med Hardys spelsystem. Visst kanske ,
Carlsson hade en lottosäsong i SSK men sån formsvacka kan man inte få. Vi såg Widing förra säsongen och Carlsson denna. Om han går till ett annat lag så kommer han säkerligen stänka in 10 baljor på första 20 matcherna nästa säsong :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
kaminor

Re: Välkommen Mattias Carlsson!

Inlägg av kaminor »

seppuko skrev:Känns på något sett bevisat att målskyttar göre sig icke besvär i DIF med Hardys spelsystem. Visst kanske ,
Carlsson hade en lottosäsong i SSK men sån formsvacka kan man inte få. Vi såg Widing förra säsongen och Carlsson denna. Om han går till ett annat lag så kommer han säkerligen stänka in 10 baljor på första 20 matcherna nästa säsong :)
Mjoe, fast Widing har ju inte varit bättre i ett högpresterande Brynäs heller.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

odburt skrev:Tycker att det stinker fiasko om DIF anno 11/12 - var är stjärnorna? Vem ska leda laget? Blir det bara ett enda brunkande och gnuggande i sarghörnen, ett mediokert powerplay och halvrisiga backar?!
Ska man ha hockeyglädjen i behåll nästa säsong blir det till att orka upp på morgonarna och kolla Sharks..
Ganska klockren sammanfattning av säsongen måste jag säga. Skriven i april.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Henkos skrev:
odburt skrev:Tycker att det stinker fiasko om DIF anno 11/12 - var är stjärnorna? Vem ska leda laget? Blir det bara ett enda brunkande och gnuggande i sarghörnen, ett mediokert powerplay och halvrisiga backar?!
Ska man ha hockeyglädjen i behåll nästa säsong blir det till att orka upp på morgonarna och kolla Sharks..
Ganska klockren sammanfattning av säsongen måste jag säga. Skriven i april.
Haha, ja otroligt träffsäkert.

MC har faktiskt ett jävulskt handledskott vilket man kan se på värmningarna. Men det har tyvärr inte kommit till så mycket nytta under match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar