Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av SirDIFalot »

Perfekt läge att "testa" Challe säsongen ut. Det kan inte bli sämre och då får man dessutom en bild över om man vill ha honom som tränare nästa säsong. Har inget att förlora nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Perfekt läge att "testa" Challe säsongen ut. Det kan inte bli sämre och då får man dessutom en bild över om man vill ha honom som tränare nästa säsong. Har inget att förlora nu.
Min 81-åriga mormor vore också ett tänkbart alternativ. Det blir garanterat en förbättring.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet är bara att jag tycker det känns som det är för sent... Det skulle skett då den här tråden skapades, nu känns det som det nästan blir mer panik av det hela och skapar än mer osäkerhet. Eller?

Challe har iofs erfarenhet av Kvalseriespel...
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

SirDIFalot skrev:Perfekt läge att "testa" Challe säsongen ut. Det kan inte bli sämre och då får man dessutom en bild över om man vill ha honom som tränare nästa säsong. Har inget att förlora nu.
Precis.Men Järlan säger väl att han inte passar in.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challe passar inte in i lagbygget. Vi vill ha en mer passiv coaching just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Jag spyr på vårt ledarskap, Monten står och flinar när allt är åt helvete, Hardy ser ut att längta efter bingolotto under varenda jävla helvetes match och Micke Johansson ser allmänt jävla loj och trött ut. Hur i helvete kan detta tolereras, VI KOMMER ATT HAMNA I KVALSERIEN om inget händer. Visst, jag skriver med ett bitterhetsadrenalin nu efter kvällens debackel, men fy fan va äcklad jag blir över hur den här föreningen missköts för tillfället, USCH!

AVGÅ, NU!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

spocksbeard skrev:Precis.Men Järlan säger väl att han inte passar in.
"Nääe men Challe har ju bott uppe i Norrland nu ett tag så vi ser inte honom som någon som passar in i vår Stockholms/Djurgårdsprofilering."
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

ludde- skrev:
spocksbeard skrev:Precis.Men Järlan säger väl att han inte passar in.
"Nääe men Challe har ju bott uppe i Norrland nu ett tag så vi ser inte honom som någon som passar in i vår Stockholms/Djurgårdsprofilering."
Han har för mycket glöd o skriker åt grabbarna det går ju inte .bättre med ett block o skriva av sig i o inte göra nått.
MGC

Inlägg av MGC »

-daniel- skrev:Problemet är bara att jag tycker det känns som det är för sent... Det skulle skett då den här tråden skapades, nu känns det som det nästan blir mer panik av det hela och skapar än mer osäkerhet. Eller?

Börjar inte du känna panik då? Jag gör det i alla fall. Får en obehaglig 70-tals känsla :?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

MGC skrev:
-daniel- skrev:Problemet är bara att jag tycker det känns som det är för sent... Det skulle skett då den här tråden skapades, nu känns det som det nästan blir mer panik av det hela och skapar än mer osäkerhet. Eller?

Börjar inte du känna panik då? Jag gör det i alla fall. Får en obehaglig 70-tals känsla :?
Har haft panik i flera månader nu... Men det finns väl olika grader av det hela.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

-daniel- skrev:
MGC skrev:

Har haft panik i flera månader nu... Men det finns väl olika grader av det hela.
Tror iallafall det behövs ett byte nu.Hardy kan ju bevisligen inte inspirera o få fart på grabbarna längre...är nog bättre med challe.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Okej, har tidigare sagt att året ut med Hardy kan funka. Men så tycker jag inte längre.
Någon som är omotiverad ska inte stå i vårat bås, så är det bara. Tänker dock inte kasta så mycket skit på Hardy som andra gör här, han har faktiskt gjort väldigt mycket för vår förening.

Men innan det går mer åt helvete så är det nog bäst att han får gå redan nu. Låt Montén / Johansson sköta skeppet igen, det kan inte bli sämre. Det jag kan se skulle ske då är att båda dessa herrar blir mer motiverade, och laget börjar prestera igen. Så kan man titta på nya coacher till nästa säsong.

EDIT: Mäklaren som huvudtränare kanske? :wink:
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Nu börjar jag bli förbannat less och jävligt nervös för vart vi ska ligga i tabellen efter 54 omgångar. Snälla gör något, vad som helst (Helst kicka Hardy) och försöka förändra något. Snälla!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu har jag inte orkat skriva nåt i bloggen på länge men gick tillbaka nu och kikade lite. Redan i början av oktober var jag less på Hardy och i slutet av samma månad krävde jag hans avgång. Tankar som i efterhand var helt befogade. INGENTING i positiv bemärkelse har hänt sedan dess och det är tre månader sen.

Från den 27:e oktober t.ex.

--------

Den största syndabocken är tränaren Hardy Nilsson. Han är så totalt oengagerad att man blir illamående. Det är "power breaks" i varje period och det tas någon timeout ibland, men ser man honom någonsin tala till spelarna? Nej. Man ligger under med ett mål och det är någon minut kvar av matchen. Det enda han gör under hela timeouten är att plita ned några siffror och visa spelarna. Siffrorna symboliserar tröjnummer och alltså vilka som ska spela under den sista forceringen.

Visst, de har säkert talat igenom innan hur de ska bete sig i en sådan situation, men vad i helvete - visa lite engagemang! Skrik! Visa att du bryr dig! Väck spelarna! Agera!

Han är så ointresserad att man blir äcklad. Har faktiskt aldrig sett något liknande i elitidrott. Synd att det händer i helt fel lag...

Vet inte hur många gånger jag skrivit nu att det måste göras radikala åtgärder. Bänka folk som är för dåliga, kicka de allra sämsta, värva Linkan och helst någon till. Men framförallt - byt tränare! In med någon som brinner för det här. Challe Berglund vore perfekt, han kan nog väcka ett sömnigt lag. Eller kanske Nichlas Falk som lade av inför säsongen men som tränar juniorerna i detta nu. Han skulle nog kunna skapa en härlig vi-känsla och brinna för att göra laget bättre. Wikegård vore en dröm men han är väl upptagen med TV-jobb.
Och sparka sportchefen Jan Järlefeldt. Han har värvat helt galet två säsonger i rad och med kommentarer såsom att Linkan inte passar in eller platsar i dagens DIF så förstår man att han bor under en sten.

---------

Varför skickas inte de ansvariga åt helvete? Kanske är det hela ledningen som måste gå? Det är trots allt de som är högsta hönsen. Varför har inte de agerat? Hardy och Järlan kör väl så länge de får, inte hoppar man av ett välbetalt lökjobb i onödan.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Hardy borde sparkas idag så Challe och Zabel får 4 dar på sig att prata ihop laget.
Senast redigerad av Zioun den 2012-01-19 23:18:06, redigerad totalt 1 gånger.
Man lever bara en gång...
Skriv svar