Säcken kompetent...
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Falken är dessutom vår i särklass bäste tekare.
Så visst gör han nytta för laget. Däremot frågar jag mig varför Fredrik Ericsson fortfarande är en del av Djurgården hockey anno 2006 då denne back är helt oduglig.
Så visst gör han nytta för laget. Däremot frågar jag mig varför Fredrik Ericsson fortfarande är en del av Djurgården hockey anno 2006 då denne back är helt oduglig.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du är ett stort fan av Dragan, jag vet det. Men han har varit totalt jävla värdelös i 3 veckors tid nu, och då ska man inte heller förvänta sig nån istid, dessutom var jag på plats i Timrå igår och bevittnade att han inte alls var bäst i DIF.Leif skrev:Skandal med bänkningen av Umicevic idag!!! Han är lagets bästa spelare i första!!! Belöningen blir BÄNKEN!!! STARKT jobbat Säcken!!! Eller är det kanske Falk som är coach? Han spelar Första Boxplay - första Powerplay - snart får han ta målvaktsspaden också!?
Så mkt istid förtjänar ingen i dagens DIF!!
Sjunger avgå Johnny...
Dragan har minst istid i laget nu!!
Det är inte heller rätt! Dessutom spelar han bra när han spelar - förlåt - det lilla han spelar!
Han spelar inte BP, inte fyra mot fyra.. Och int eheller PP längre.. Vad fan spelar han då?? fem mot fem?? Skandal!
Det är inte heller rätt! Dessutom spelar han bra när han spelar - förlåt - det lilla han spelar!
Han spelar inte BP, inte fyra mot fyra.. Och int eheller PP längre.. Vad fan spelar han då?? fem mot fem?? Skandal!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
- Remy Lebeau
Jag måste säga att du verkar förblindad av Dragan. Han har INTE varit bra de sista matcherna jag sett honom. Emellanåt så glider han bara runt lite lojt, han kämpar minst av alla i förstafemman.Leif skrev:Dragan har minst istid i laget nu!!
Hade hellre tagit in en stabil back, Daniel Tjärnqvist- Klass, än haft Dragan i laget.
Visst han blixtrar till emellanåt, men det är alldeles för sällan, han får den istid som han förtjänar.
- Ritterwand
- Andy
- Säsongskort: Ja
Äntligen någon som förstår sig på (lag)sporten ishockey...Frasse skrev:Falken är dessutom vår i särklass bäste tekare.
OK.. Jag respekterar din åsikt!
Men jag tror mycket på Umicevic.. Han kommer visa det SNART!
Men jag tror mycket på Umicevic.. Han kommer visa det SNART!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
-
fattar inte vad jojje gör här??
han har inget här att göra är man djurgårdsfan så sitter man inte och spiller tid på att snacka skit om tränarna men det verkar inte som du fattar det
och det är inte tränarna som spelar dom gör sitt bästa för att coacha men spelarna orkar inte ända fram jag tycker att säcken ska ha all heder för det han gjort och kommer att göra han gör sitt bästa och det kommer att visa sig jag lovar han tar oss minst till semi!!
så jojje du kan sluta snacka din gojja och lära dig lite om hockey börja med att lära dig att det är spelarna som är på isen inte tränarna!!
och det är inte tränarna som spelar dom gör sitt bästa för att coacha men spelarna orkar inte ända fram jag tycker att säcken ska ha all heder för det han gjort och kommer att göra han gör sitt bästa och det kommer att visa sig jag lovar han tar oss minst till semi!!
så jojje du kan sluta snacka din gojja och lära dig lite om hockey börja med att lära dig att det är spelarna som är på isen inte tränarna!!
- Remy Lebeau
Re: fattar inte vad jojje gör här??
Klart att man måste få ifrågaställa tränarna emellanåt. Hur vore det om alla var glada och goa och tyckte allt var perfekt och aldrig klagade? Skulle fan bli mörkrädd i så fall.djurgårdarn3 skrev:han har inget här att göra är man djurgårdsfan så sitter man inte och spiller tid på att snacka skit om tränarna men det verkar inte som du fattar det
Sen är det klart att tränarna har stor del i hur resultaten blir, de formerar laget, bestämmer hur mycket istid en del spelare ska ha o.s.v
Om du inte gillar att folk ifrågasätter tränarna behöver du inte läsa eller skriva här, det här är ett forum, det är till för att uttrycka funderingar och åsikter!
-
haha jasså!!
jag vet vad ett forum är men jag tycker inte att ett djurgårdsfan ska klaga/tracka/utsätta en spelare eller tränare i ett forum bara om det är positivt men det var det inte i jojjes fall 

- Remy Lebeau
Re: haha jasså!!
Suck, du vet vad ett forum är, men förstår tydligen ingenting. Låt han tycka vad han vill, du behöver inte anmärka allt han säger på det sättet. Det är just för att det är jojje som folk är så kåta att anmärka och hitta fel, även om han i en del fall har rätt.djurgårdarn3 skrev:jag vet vad ett forum är men jag tycker inte att ett djurgårdsfan ska klaga/tracka/utsätta en spelare eller tränare i ett forum bara om det är positivt men det var det inte i jojjes fall
-
Re: haha jasså!!
Tvivlar verkligen på om Jojje är ett djurgårds fan. Men på Färjestad's forum verkar han vara det iallafall :Sdjurgårdarn3 skrev:djurgårdsfan
In magical hands I trust.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kloka ord,wzy skrev:Jag har en fråga till er som tycker laget underpresterar, vad förväntar ni er egentligen? Ni verkar inte ha någon som helst koll på våra förutsättningar och hur verkligeheten egentligen ser ut!
Nästan alla på det här forumet verkar tro att DIF ska vara med och slåss om platserna i toppen av tabellen. Visst, alla har ju sagt att vi har ett mycket bättre lag den här säsongen, och det har vi iofs!
Men vi hade faktsikt elitseriens SÄMSTA lag förra säsongen, konstigt nog lyckades vi hålla oss undan kvalserien ändå!
som jag tidigare nämnt, "det är inte lätt att göra diamanter av kol".
Förra säsongen fick tränarna ut absolut max av laget.
Slutspelsplats just nu är klart godkänt.
Ta en titt på de andra lagens spelartrupper, hur många har sämre än DIF? Mora, Skellefteå, Malmö.....sedan då?
Dagens unga lovande lag gör vad de förmår och jag kommer att fortsätta stötta dem i vått och torrt (men med realistiska förväntningar).
Anledningen till att klubbar ute på landet får mycket större stös än vad vi får!
I stockholm är det inte självklart att man sponsrar DIF eller någonannan idrottsförening, det är till och med ovanligt att man sponsrar klubbar. Men ute i landet är det en självklarhet. t ex Mora, de har råd med Pavel Brendl tackvare sina sponsor intäckter. För som kan inte betala Pavel och 10 andra utlänningar med hjälp av de 3500 de har på matcherna. Detta är fakta. En företag i t ex staden Mora, litet som stort stödjer idrottsföreningen. Så är det.
För att ändra på detta i Stockholm så måste många företag stora som små visa vägen men man måste också göra större satsningar på intäckter. Erbjuda mer t ex plåtar, stånd mm. Detta måste DIF försöka med.
Visst en man kan käna mycket pengar på en egen arena men det är överhuvudtaget inte aktuellt.
Satsa på att förhandla med Stockholm om kringförsäljningen. Så kan vi få en större inkomst där i från men satsa även på SPONSORER!
/DIF 4ever
I stockholm är det inte självklart att man sponsrar DIF eller någonannan idrottsförening, det är till och med ovanligt att man sponsrar klubbar. Men ute i landet är det en självklarhet. t ex Mora, de har råd med Pavel Brendl tackvare sina sponsor intäckter. För som kan inte betala Pavel och 10 andra utlänningar med hjälp av de 3500 de har på matcherna. Detta är fakta. En företag i t ex staden Mora, litet som stort stödjer idrottsföreningen. Så är det.
För att ändra på detta i Stockholm så måste många företag stora som små visa vägen men man måste också göra större satsningar på intäckter. Erbjuda mer t ex plåtar, stånd mm. Detta måste DIF försöka med.
Visst en man kan käna mycket pengar på en egen arena men det är överhuvudtaget inte aktuellt.
Satsa på att förhandla med Stockholm om kringförsäljningen. Så kan vi få en större inkomst där i från men satsa även på SPONSORER!
/DIF 4ever
oswä0216 skrev:Satsa på att förhandla med Stockholm om kringförsäljningen. Så kan vi få en större inkomst där i från men satsa även på SPONSORER!
/DIF 4ever
Du har inte så bra koll. DIF hade möjligheten att ta över kringförsäljningen, men tackade nej... Man ansåg inte att man skulle klara av samma sak som t ex fbk gör.