Tjärnas mål vid andra derbyt 10/11. Det dömdes bort trots att han bara vinklade in den med skenan.Biaas skrev:Ja, man kommer ihåg Cehlins mål (ett par säsonger sedan hemma mot Modo?) som blev bortdömt för att pucken gick in via hans släpande ben.SirDIFalot skrev:Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
JVM
-
Re: JVM
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Sedan godkändes Zibbe borta mot Luleå som verkligen var på gränsen. Även om regelboken sa att det skulle vara mål så hade inte några andra "mindre" sparkar godkänts för oss det året.Metal Machine skrev:Tjärnas mål vid andra derbyt 10/11. Det dömdes bort trots att han bara vinklade in den med skenan.Biaas skrev:Ja, man kommer ihåg Cehlins mål (ett par säsonger sedan hemma mot Modo?) som blev bortdömt för att pucken gick in via hans släpande ben.SirDIFalot skrev:Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Expert.
JVM
Tjärnas mål dömdes väl bort för att skridskon var i luften? Jag tror att tolkningen var sån.
Zibbes mål godkändes för att han styrde pucken med skridskon vilket är fullt tillåtet, så länge det inte är en klar sparkrörelse.
Zibbes mål godkändes för att han styrde pucken med skridskon vilket är fullt tillåtet, så länge det inte är en klar sparkrörelse.
2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så är det. Hur orkar man ens bry sig om det i ett sånt läge när vi dessutom legat under med 0-3? Tyder givetvis också det på grovt svåra komplex. Aik är aik när det spelas hockey iklädd äckeltröja.Metal Machine skrev: Att två gnagare stod för avgörandet stör mig inte det minsta. När jag tittar på Sverige är jag inte Djurgårdare - då är jag svensk.
Sedan måste man vara frisk nog att kunna släppa lagtillhörighet i sociala sammanhang. Inte minst då man förstör för sig själv med den sortens löjliga trångsynthet. Varje oscoutad individ har ju potentialen att berika ens liv på ett eller annat sätt. Det vore fruktansvärt synd och framförallt idiotiskt att avfärda en sådan möjlighet.
Säg den glädje som varar
JVM
Håller med. Taffligt och fjantigt att skrika på lagtillhörigheter när det är landslag. Sätt sporten hockey först, det är det vi älskar. I Elitserien är det win/win med hockey och Djurgården.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
JVM
Vadå vika ner sig? Äger matchen, skotten och spelar tufft, inte alla men dock. Att dom inte får in den är väl inte att vika ner sig, bara att vara nån millisekund försen och oflyt.
Dock sa trean upp sig så man får väl inte se tredje :/
Dock sa trean upp sig så man får väl inte se tredje :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte nöjd med tv-kanalerna just nu... De flesta är paj ju!
JVM
Ja det här kändes ju värt att stanna uppe för..
2 i baken men ändå tanken att vi har hämtat upp förut och så dyker kanalen. Jag känner mig som herr Rosenrasande och Arga snickaren i ett, alltså lite smått irriterad.
2 i baken men ändå tanken att vi har hämtat upp förut och så dyker kanalen. Jag känner mig som herr Rosenrasande och Arga snickaren i ett, alltså lite smått irriterad.