JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine

Re: JVM

Inlägg av Metal Machine »

Biaas skrev:
SirDIFalot skrev:
Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.
Ja, man kommer ihåg Cehlins mål (ett par säsonger sedan hemma mot Modo?) som blev bortdömt för att pucken gick in via hans släpande ben.
Tjärnas mål vid andra derbyt 10/11. Det dömdes bort trots att han bara vinklade in den med skenan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
Biaas skrev:
SirDIFalot skrev:
Glory1 skrev:Dock hade väl Zibanejads mål varit mål om det var elitserien?
Fortfarande tveksamt tror jag. Han flyttar verkligen fram benet och det kan tolkas som en pendelrörelse. Vi har ju sett mål blivit bortdömda här för betydligt mindre tydliga sparkar.
Ja, man kommer ihåg Cehlins mål (ett par säsonger sedan hemma mot Modo?) som blev bortdömt för att pucken gick in via hans släpande ben.
Tjärnas mål vid andra derbyt 10/11. Det dömdes bort trots att han bara vinklade in den med skenan.
Sedan godkändes Zibbe borta mot Luleå som verkligen var på gränsen. Även om regelboken sa att det skulle vara mål så hade inte några andra "mindre" sparkar godkänts för oss det året.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

JVM

Inlägg av Jepe »

Tjärnas mål dömdes väl bort för att skridskon var i luften? Jag tror att tolkningen var sån.

Zibbes mål godkändes för att han styrde pucken med skridskon vilket är fullt tillåtet, så länge det inte är en klar sparkrörelse.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev: Att två gnagare stod för avgörandet stör mig inte det minsta. När jag tittar på Sverige är jag inte Djurgårdare - då är jag svensk.
Så är det. Hur orkar man ens bry sig om det i ett sånt läge när vi dessutom legat under med 0-3? Tyder givetvis också det på grovt svåra komplex. Aik är aik när det spelas hockey iklädd äckeltröja.

Sedan måste man vara frisk nog att kunna släppa lagtillhörighet i sociala sammanhang. Inte minst då man förstör för sig själv med den sortens löjliga trångsynthet. Varje oscoutad individ har ju potentialen att berika ens liv på ett eller annat sätt. Det vore fruktansvärt synd och framförallt idiotiskt att avfärda en sådan möjlighet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

JVM

Inlägg av seppuko »

Håller med. Taffligt och fjantigt att skrika på lagtillhörigheter när det är landslag. Sätt sporten hockey först, det är det vi älskar. I Elitserien är det win/win med hockey och Djurgården.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mash

Inlägg av Mash »

Kör över finnarna! Förväntar mig en final på torsdag med svenskarna på ena sidan. Jobba nu grabbar!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Heja Sverige!

Är det inte lite märkligt att tvillingarna Højbjerg i vårt J20 inte platsade i danska JVM-laget?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:Är det inte lite märkligt att tvillingarna Højbjerg i vårt J20 inte platsade i danska JVM-laget?
Danmark är märkligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Bra Nordström.....
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Så jävla kul att komma från Sverige, dagar som denna. ALLTID VIKA NER SIG NÄR DET GÄLLER! Vilka jävla praktsopor, att man ens hoppades.

Men, allt kan hända. Även om det inte kommer göra det.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Finlands lag är skräp. Vi borde ha FEM JÄVLA MÅL MINST. Choking jävla pundarlag... :evil:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

JVM

Inlägg av seppuko »

Vadå vika ner sig? Äger matchen, skotten och spelar tufft, inte alla men dock. Att dom inte får in den är väl inte att vika ner sig, bara att vara nån millisekund försen och oflyt.

Dock sa trean upp sig så man får väl inte se tredje :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Inte nöjd med tv-kanalerna just nu... De flesta är paj ju!
Användarvisningsbild
JohanPez

JVM

Inlägg av JohanPez »

Ja det här kändes ju värt att stanna uppe för..
2 i baken men ändå tanken att vi har hämtat upp förut och så dyker kanalen. Jag känner mig som herr Rosenrasande och Arga snickaren i ett, alltså lite smått irriterad.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Deja vu känsla över allt ikväll på något sätt.. Men vi vänder detta
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skriv svar