Djurgårdens IF - HV71, 30/10 2006
- Strömberg=power
Jo,om du går in i Matcher & Statistik ovan, sen e de bara att kolla alla matcher de åren han vart domare...diffarn1 skrev:Har skrivit på insamlingen, håller fullständigt med om att han inte ska döma några mer dif matcher.
Kan man inte få tag på nån statistik om hur det har gåt för Dif när lärking har dömt de senaste åren?
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Jag tycker inte att Lärking bara gör ett dåligt jobb under DIF-matcherna, han "skapar" alltid griniga matcher och blir utbuad av publiken. Det är fan ett mysterium att han får fortsätta döma. Tyckte Lärking var bra i de två första perioderna, trodde verkligen att han skulle klara av matchen men icke då!
Att linjedomarn sen blåste av för för många spelare på isen när vi tagit ut målisen är ju även det en skandal! Har det nånsin hänt förut?
Att linjedomarn sen blåste av för för många spelare på isen när vi tagit ut målisen är ju även det en skandal! Har det nånsin hänt förut?
Synd att det måste vara en 08 som dömmer 08 matcher för att förbundet skall spara resepengar. Jag vet att Rönnmark är gnagare.. men samtidigt måste man ju lita på att de har en proffsig inställning till sitt jobb och inte låta personliga åsikter bidra till besluten. Både Lärking o Rönnmark brukar vara hårdare i sina bedömningar emot just DIF det är ingen nyhet.
Det är säkert roligt att komma till hovet/globen och döma emot stockholmare eftersom det inte blir så farligt mer än lite burop. Hade hovet/globen varit fullproppad med DIF'are så skulle dom inte våga göra sådana utvisningar i matchsluten. Det är säkert inte lika kul o göra likadant hos Linköping eller HV . Jag säger inte att det är fansens fel men det är säkert enklare att döma emot hemmalagaet på globen/hovet än vad det är på andra arenor. Sedan kan dom skryta för sina gnagar/bajjar polare om att dom stulit DIF poäng igen....
Det är säkert roligt att komma till hovet/globen och döma emot stockholmare eftersom det inte blir så farligt mer än lite burop. Hade hovet/globen varit fullproppad med DIF'are så skulle dom inte våga göra sådana utvisningar i matchsluten. Det är säkert inte lika kul o göra likadant hos Linköping eller HV . Jag säger inte att det är fansens fel men det är säkert enklare att döma emot hemmalagaet på globen/hovet än vad det är på andra arenor. Sedan kan dom skryta för sina gnagar/bajjar polare om att dom stulit DIF poäng igen....
Lite finare... lite bättre...
En domare kan ju anmäla / stänga av en spelare, ledare och förmodligen ett helt lag... publik som inte sköter sig blir avstängda osv osv... men var när och hur kan man få en domare avstängd ? Lärking i går var så jävla pissdålig att man kan misstänka att han hade några hundra på en tvåa på oddset. Att han har korta jeans och rullad mössa till sina gula vridna tänder gör saken inte bättre.
Jag tror att om domaren kunde bli avstängd eller att en match fick spelas om med ny domare så skulle domar-kåren ta sitt jobb på allvar. Samt att klubbarna ska kunna bötfälla domare. Två domar-system bör vi testa redan till nästa omgång för det med proffs-domare blev väl inte så lyckat.
Jag tror att om domaren kunde bli avstängd eller att en match fick spelas om med ny domare så skulle domar-kåren ta sitt jobb på allvar. Samt att klubbarna ska kunna bötfälla domare. Två domar-system bör vi testa redan till nästa omgång för det med proffs-domare blev väl inte så lyckat.