henke skrev:Det är ganska stor skillnad på 18 och 20 i mitt tycke. Sen att 18-åringar skulle vara köpglada, de är ju de som har minst pengar att röra sig med.
i mitt tycket är det marginell skillnad på 18-20...sen kan du ha rätt i att man kanske inte har såå mycket pengar att röra sig med men vad jag förstår så var ölen inte så dyr och alla människor behöver bukfylla så nog skulle pengarna till Djurgården bli lite mer iaf...
men men dom som satt upp åldersgränsen har säkert nått väl genomtänkt argument för detta.....
btw jag är 28 så jag har inget egetintresse i 18 eller 20 år bara så ni vet;]..
m0ng00se skrev:åldersgränser på danshak och discotek är godtyckligt vad ägaren vill ha för klientell...men på alla "barer/pubar" jag har varit på så har det varit myndighetsgräns = 18 år....
och med tanke på ekonomin så kan det inte vara helt fel att få dit lite köpglada 18-19 åringar åxå... och ställer dom till nått så är dom ju myndiga såå...
skilnaden i "mognad" eller vad det nu man är ute efter mellan 18-20 är inte så fruktansvärt stor så man kan ta på den ..hade förstått om man satt gränsen till typ 24-26 nånting om man hade velat åt lite mer "belevat" klientell;)...
Vilka pubar har du varit på då? Är det nivå 22 ställen eller?
pekka21 skrev:varför är det givet? På systemet är du 20 som gäller så det är ju inget konstigt att det är 20 i sportbaren.
Därför att 18 åringar kan ha förmågan att köpa ut alkohol till ungdomar under 18 år eftersom de är möjligt att de har vänner som inte är myndiga.
Inte lika stor chans att en 20 åring hänger med en 17 åring.
Sen måste man få 2 år på sig och lära sig dricka innan man traskar in och köper en 70is.
Detta är endast min tolkning av varför det är 20 år på bolaget.
Det borde vara 30 för killar, tjejer kommer in om de är snygga 8)
Allvarligt talat så borde alla få komma in där. Dock leg på 18 för att få handla öl. De som inte får komma in är de för fulla eller stökiga.
Crille skrev:Som rubriken lyder varför är det så? är de rädda för att ynglingar ska spåra ur?
Varför frågar du dem inte om/när du är i Globen, istället för att starta en tråd här?
Jag kanske vill föra en diskussion och höra vad folket tycker, varför bryr du dig ens?
Det jag menade var att du i rubrikraden ställer frågan: 20 år på sportsbaren varför?
Hade du velat få svar på din fråga, vore det enklast att ställa frågan till de enda som kan svara på den frågan. (Sportbaren)
Hade du velat få igång en diskussion om folks inställning till åldersgränsen 20 år på Sportbaren, borde du kanske valt en annan rubrik. Till exempel:
"Knäppo med 20-bastsgräns på Sportis!"
jag tycker 20 är för låg ålder... tycker 25 hade varit en bra ålder... men helst hade jag sett att bara folk från norra förorten och med hög årslön kom in... hehe !!!
Helst av allt så skulle man få dra sitt konto/kreditkort i dörren och finns det inte mer än 100 000 på kortet så borde man inte få komma in. På så sätt rensas alla falska Djurgårdare bort och endast de riktiga kommer in, de som bor på östermalm.
Jojje skrev:Helst av allt så skulle man få dra sitt konto/kreditkort i dörren och finns det inte mer än 100 000 på kortet så borde man inte få komma in. På så sätt rensas alla falska Djurgårdare bort och endast de riktiga kommer in, de som bor på östermalm.
Jojje skrev:Helst av allt så skulle man få dra sitt konto/kreditkort i dörren och finns det inte mer än 100 000 på kortet så borde man inte få komma in. På så sätt rensas alla falska Djurgårdare bort och endast de riktiga kommer in, de som bor på östermalm.