20 år på sportsbaren varför?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Crille

20 år på sportsbaren varför?

Inlägg av Crille »

Som rubriken lyder varför är det så? är de rädda för att ynglingar ska spåra ur?
Lyssna inte på vad jag säger, utan vad jag menar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Rätt skönt att slippa småbarnen där... Tycker det är en bra ålder.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Trots jag jag bara är 16 år så håller jag med Jojje. "De äldre" gillar mer att vara med jämlika. Det tror jag också är en avgörande faktor till att sportbaren är populär samt JK:s tågresor.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Djurgårn och Globen Arenas borde missa massor intäkter på att 18 åringar inte får gå in, känns ganska korkat...

Tycker det är löjigt, stor skillnad på 18- och 20år...
Djurgår'n tills jag dör!
Crille

Inlägg av Crille »

Jojje skrev:Rätt skönt att slippa småbarnen där... Tycker det är en bra ålder.
Vad är det du slipper? vad är det 18-19 åringar gör som är så himla besvärligt ,istället för att kunna unna DIF-Hockey lite extra intäkter.
micke_1891 skrev:Trots jag jag bara är 16 år så håller jag med Jojje. "De äldre" gillar mer att vara med jämlika. Det tror jag också är en avgörande faktor till att sportbaren är populär samt JK:s tågresor.
Ja självklart är vi inte jämlika, vi är ju bara Djurgårdare och 2 år yngre. Går inte att vistas i samma lokal. Ang JK:s tågresor så måste man sätta gränsen nånstans, jag menar man kan ju inte ha småbarn som dig. Då är det lämpligt att sätta den vid myndig.
Lyssna inte på vad jag säger, utan vad jag menar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

När du blir lite äldre så kommer du att förstå...
Christer

Inlägg av Christer »

Jojje skrev:När du blir lite äldre så kommer du att förstå...

Hehe Jojje på topp igen ;)
MonK

Inlägg av MonK »

Hehe jojje e alltså över 18, alltid trott att jojje varit runnt 12-13 år.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

18år borde vara en given åldersgräns i mitt tycke....
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

varför är det givet? På systemet är du 20 som gäller så det är ju inget konstigt att det är 20 i sportbaren.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför inte ha 25-års gräns för killar och släppa in tjejer från 18? :)

Mer seriöst tycker nog jag att en gräns från 20 är rätt vettigt. Hade inte haft något emot om gränsen sattes ytterligare något år högre heller för den delen.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

De flesta ställen som serverar alkohol har ju en gräns på 20 år eller mer. Det är väl bara de lite skabbigare ställena som kör på 18. Varför skulle sportbaren vara ett undantag?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

åldersgränser på danshak och discotek är godtyckligt vad ägaren vill ha för klientell...men på alla "barer/pubar" jag har varit på så har det varit myndighetsgräns = 18 år....

och med tanke på ekonomin så kan det inte vara helt fel att få dit lite köpglada 18-19 åringar åxå... och ställer dom till nått så är dom ju myndiga såå...

skilnaden i "mognad" eller vad det nu man är ute efter mellan 18-20 är inte så fruktansvärt stor så man kan ta på den ..hade förstått om man satt gränsen till typ 24-26 nånting om man hade velat åt lite mer "belevat" klientell;)...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hade gärna sett att åldersgränsen var 23.

Jag är 26 år för er som undrar...
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Det är ganska stor skillnad på 18 och 20 i mitt tycke. Sen att 18-åringar skulle vara köpglada, de är ju de som har minst pengar att röra sig med.
Skriv svar