Vårat fel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är klart att man tänder till extra mycket om det är bra drag på läktarna, och det gäller ALLA lag, inte bara DIF. ´

Man kan ställa sig frågan om hur jävla roligt det är att spela i Globen när man som "hemmaspelare" blir utbuad under presentationen. Som det är i dagsläget, så har DIF ordentlig med stöd i cirka 5-6 matcher per år då det är riktigt bra drag, hemma i Globen alltså.

Alla vet om att vi har det såhär medans lag som fbk och frölund har näst intill fullsatt i deras arenor. (Frölunda har haft det lite trögt iår, jämfört med tidigare år), men hur har det slutat? Publiken har buat ut dom, inte inte har de presterat bättre hemma för det?
Det är väl bra så mycket roligare att spela inför fullsatta arenor än 5000 i ett ensligt Globen, eller är det inte så enkelt? Om vi tittar tillbaka på Januari förra året, Järnkaminerna har storsattsning och det är cirka 2000 i klacken, och DIF orkade ge det där lilla extra som ofta krävs för att vinna sådana matcher. För att man ska kunna klara det det där lilla extra så krävs som så många tjatat om förut, det där publikstödet. Att mer etablerade spelare väljer bort oss beror nog inte bara på pengarna, DIF är trots all inte kända för att ha en stor fest varje hemmamatch, man ser en liten klack, men man har inte ett skit. Dock ska de som försöker ha credit för det, men de är för ensamma, en liten klick supportrar från en förening som snittar över 13 000 i fotbollen. En fotbollsliga som har lika stort underhållningsvärde som den italienska ishockeyligan. Det är ett faktum, och det är ett fiasko.

På frågan om varför man inte går på hocketmatcher får man följande svar ute på gatan "Öh, näh jag går inte därför att DIF är alldeles för dåliga" eller "Näh, men det är för många omgångar, dessutom spelar dom inte bra"
Nähä, och det hjälper DIF hockey hur? Några jäkla idioter som går och bölar om hur många meningslösa omgångar det är innan det gäller någon, att dom ens har mage att säga att laget är skit när dom själva inte bidrar någonting.
Hur väntar sig folk att vi ska ha ett bättre lag om personer som ovanstående aldrig går på hockey och bidrar med pengar och stämning?

Hur vore det om vi istället gick på hockey utan att gnälla som ett par jäkla pensionärer?
Vad hade ni själva valt, spela inför 10 000 eller mer, eller spela inför 5-6000 på läktarna? Ganska självklart vad man tänder till mest på.

Folk drar folk, som mot Frölund hemma så fick klacken med sig stora delar av publiken, våran vanliga klack på 50 personer får mest höra hån, och skratt från övriga delar av publiken.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Remy Lebeau skrev:Det är klart att man tänder till extra mycket om det är bra drag på läktarna, och det gäller ALLA lag, inte bara DIF. ´

Man kan ställa sig frågan om hur jävla roligt det är att spela i Globen när man som "hemmaspelare" blir utbuad under presentationen. Som det är i dagsläget, så har DIF ordentlig med stöd i cirka 5-6 matcher per år då det är riktigt bra drag, hemma i Globen alltså.

Alla vet om att vi har det såhär medans lag som fbk och frölund har näst intill fullsatt i deras arenor. (Frölunda har haft det lite trögt iår, jämfört med tidigare år), men hur har det slutat? Publiken har buat ut dom, inte inte har de presterat bättre hemma för det?
Det är väl bra så mycket roligare att spela inför fullsatta arenor än 5000 i ett ensligt Globen, eller är det inte så enkelt? Om vi tittar tillbaka på Januari förra året, Järnkaminerna har storsattsning och det är cirka 2000 i klacken, och DIF orkade ge det där lilla extra som ofta krävs för att vinna sådana matcher. För att man ska kunna klara det det där lilla extra så krävs som så många tjatat om förut, det där publikstödet. Att mer etablerade spelare väljer bort oss beror nog inte bara på pengarna, DIF är trots all inte kända för att ha en stor fest varje hemmamatch, man ser en liten klack, men man har inte ett skit. Dock ska de som försöker ha credit för det, men de är för ensamma, en liten klick supportrar från en förening som snittar över 13 000 i fotbollen. En fotbollsliga som har lika stort underhållningsvärde som den italienska ishockeyligan. Det är ett faktum, och det är ett fiasko.

På frågan om varför man inte går på hocketmatcher får man följande svar ute på gatan "Öh, näh jag går inte därför att DIF är alldeles för dåliga" eller "Näh, men det är för många omgångar, dessutom spelar dom inte bra"
Nähä, och det hjälper DIF hockey hur? Några jäkla idioter som går och bölar om hur många meningslösa omgångar det är innan det gäller någon, att dom ens har mage att säga att laget är skit när dom själva inte bidrar någonting.
Hur väntar sig folk att vi ska ha ett bättre lag om personer som ovanstående aldrig går på hockey och bidrar med pengar och stämning?

Hur vore det om vi istället gick på hockey utan att gnälla som ett par jäkla pensionärer?
Vad hade ni själva valt, spela inför 10 000 eller mer, eller spela inför 5-6000 på läktarna? Ganska självklart vad man tänder till mest på.

Folk drar folk, som mot Frölund hemma så fick klacken med sig stora delar av publiken, våran vanliga klack på 50 personer får mest höra hån, och skratt från övriga delar av publiken.
håller me,bra skrivet !!!!!
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Och när hade nån moderator tänkt börja ta bort Bautabröl orelevanta inlägg i tråd efter tråd. Ge han sedan en varning och funkar inte det är det väl bara att blocka ip-nummret.

Görs inget åt alla oneliners har ni iaf förlorat mig från formuet till allas stora glädje ;)
Antie

Inlägg av Antie »

Men anledningen till att folk inte kommer till DIF`s matcher är
1. För många omgångar
2. Djurgården har knapp några "kända" spelare
3. Dom spelar alldeles för dålig
4. Folk är kräsna i sthlm och vill att det ska vara som det var på 80-90 talet när DIF hade alla kända spelare och spelade grymt varje match
5. Fotbollen är mer intressantare i stockholms området för att det har gått bra för laget dom sista åren.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Antie skrev:Men anledningen till att folk inte kommer till DIF`s matcher är
1. För många omgångar
2. Djurgården har knapp några "kända" spelare
3. Dom spelar alldeles för dålig
4. Folk är kräsna i sthlm och vill att det ska vara som det var på 80-90 talet när DIF hade alla kända spelare och spelade grymt varje match
5. Fotbollen är mer intressantare i stockholms området för att det har gått bra för laget dom sista åren.
1. Fel.
2. Fel.
3. Fel.
4. Fel.
5. Fel.

DIF har haft ungefär samma snitt under alla år. Hockeyn drar inte mer folk än såhär, svårare än så är det inte.

Därför måste DIF se till att maximera intäkterna från varje match.
Antie

Inlägg av Antie »

Jojje.

Du kan ju iaf svara med en förklaring istället för att bara säga "fel". För det där är inte fel. Såg du matchen mot modo i förrgår? DIF spelade uselt i 2 perioder och vem fan vill komma och se matchen om dom iaf inte har några bra spelare eller kända spelare. Det är där som felet sitter. Tror att DIF skulle ha mycket mer publik om vi hade några artister eller jättebra spelare och DIF spelade bra.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Antie skrev:Jojje.

Du kan ju iaf svara med en förklaring istället för att bara säga "fel". För det där är inte fel. Såg du matchen mot modo i förrgår? DIF spelade uselt i 2 perioder och vem fan vill komma och se matchen om dom iaf inte har några bra spelare eller kända spelare. Det är där som felet sitter. Tror att DIF skulle ha mycket mer publik om vi hade några artister eller jättebra spelare och DIF spelade bra.
Du är ju helt borta i dina argument! Känns lockouten 2004 bekant? Vi hade spelare som Theodore, Ekman, Czerkawski, Tjärnqvist, Nilsson, Turco, Boyle mm. Behöver jag säga mer?

Inte hade vi mer publik på de matcherna, det kanske skiljde några hundra, det är allt.

OM folk inte kommer då, då är något faktiskt jävligt illa, för dom jag listade ÄR artister och jättebra spelare.
Vi hade 4000 personer i ett flertal matcher, dom enda gångerna det var fullsatt var när Foppa och company kom på besök. Du är som sagt helt bortgjord när det gäller dina argument.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2006-10-26 14:35:34, redigerad totalt 1 gånger.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Antie,

Du snackar om artister, bra.

Fredrik Bremberg, Jimmie Ölvestad, Daniel Larsson, Christian Eklund, Patric Hörnqvist bara för att nämna några.

Men du kanske menar artister som kräver artistkontrakt, som petar en duktig junior och på det viset hämmar svensk hockey.

Det är ett tråkigt faktum att de personer som jag räknat upp inte anses vara "artister" för djurgårdarna eftersom, som Jojje säger, supportrarna inte gått på matcher mer än vad de gjort.

Nej, frågar du mig så gör DIF helt rätt och satsar på profiler med djurgårdshjärta. Både äldre och yngre sådana!

Om folk gick mer på hockey så skulle de förstå vad jag menar. Om vi inte satsar på juniorer idag måste vi i framtiden förlita oss på utländska spelare/artister. Nej, låt oss skapa artisterna här hemma, här och nu!
wzy

Inlägg av wzy »

"För många omgångar"

Varför tycker folk det? Är det för att dom inte tycker om hockey eller? Själv tycker jag det bara är bra med fler matcher, men och andra sidan älskar ju jag också hockey!

Synd att inte fler känner så :/
micke_1891

OK

Inlägg av micke_1891 »

Jo visst är det roligt med matcher, men såhär i början känns inte matcherna så speciella. Det är när det drar ihop sig som poängskörden i början blir viktig.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Antie

Inlägg av Antie »

"Du är ju helt borta i dina argument! Känns lockouten 2004 bekant? Vi hade spelare som Theodore, Ekman, Czerkawski, Tjärnqvist, Nilsson, Turco, Boyle mm. Behöver jag säga mer?

Inte hade vi mer publik på de matcherna, det kanske skiljde några hundra, det är allt.

OM folk inte kommer då, då är något faktiskt jävligt illa, för dom jag listade ÄR artister och jättebra spelare.
Vi hade 4000 personer i ett flertal matcher, dom enda gångerna det var fullsatt var när Foppa och company kom på besök. Du är som sagt helt bortgjord när det gäller dina argument"

Okej, Nu snackade jag direkt inte om 2004 direkt. Då var det bra artister och då spelade DIF bra. Jag tror också att folket inte kom för att DIF spelade bra i fotbollen samma år(om jag kommer ihåg rätt). Stockholm är delat.Det verkar som om att fobollen spelar bra och vinner sm-guld då skiter man i hockeyn. Snarare du som är bortgjord när du börjar gala om 2004...
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Anledningen till att ingen kommer är saknaden av nerv i matcherna. Reglerna anpassas så att "lirarna" får utrymme att spela utan att bli hakade eller tacklade men tyvärr finns inte tillräckligt med lirare i elitserien. Djurgården består av 4-5st lirare och resten utfyllandsspelare som försöker lära sig lira. Vem vill ens försöka tacklas nu när det oftast slutar med utvisning, vem vill ta en fight för laget när man får böter(!!!) och varje gång en spelare försöker psyka en motståndare med något barnförbjudet blir det abuse.

Det har varit känt i evigheter att hockeypubliken gillar hårda tag blandat med skönlir. En helt död match kan helt plötsligt få nerv igen efter en fight medans en bra match fortsätter vara bra när det är lite grinigt på isen. Så problemet att ingen kommer på matcherna är att det inte finns någon känsla eller spänning. Gårdagens match var ett typexempel. Ingen av lagen lyckades spela något skönlir och matchen höll på att tända till när Ölvestad blev behandlad som sågspån, men inte tror jag Ölvestad hade lust att få böter så han backade ur och så var vi tillbaka på ruta ett, en död match utan känsla.

Blir det grinigt på isen ger alla 100% extra in i varje närkamp och försöker kämpa in pucken, för inte vill man förlora när det gäller ens stolthet. Alla kommer ihåg Oduya mot Ledin, snacket efter och hur kul det var att gå och hoppas på att det tände till mellan dem igen nästa match. Kan man få in den känslan i matcherna igen lovar jag att publiken börjar komma tillbaka.

Lösningen är alltså simpel. Hakningar och fasthållningar ska förbli förbjudet då det är spelförstörande. Slagsmål ska tillåtas och det ska bli ungefär som de gammla NHL-reglerna. Är det en spelare som är mer aktiv under slagsmålet ska den få matchstraff medans den andra får 5min utvisningen och sedan får vara med och spela igen. Slåss båda som tokar är det självklart att båda ska åka ut. Automatisk avstängning en match ska vara kvar så inget lag utnyttjar slagsmålen i slutet av matchen för att få bort motståndarens bästa spelare. Men det som absolut måste försvinna är bötern. Det är inte värt att betala 5k som spelare för att få slåss, därför gör ingen det.

Blir det ändring lovar jag att gammla hockeyälskare hittar tillbaka till globen och det blir en bra blandning mellan barnfamiljer och ärkedjurgårdare.
wzy

Inlägg av wzy »

Okej, Nu snackade jag direkt inte om 2004 direkt. Då var det bra artister och då spelade DIF bra. Jag tror också att folket inte kom för att DIF spelade bra i fotbollen samma år(om jag kommer ihåg rätt). Stockholm är delat.Det verkar som om att fobollen spelar bra och vinner sm-guld då skiter man i hockeyn. Snarare du som är bortgjord när du börjar gala om 2004...
Antie, det där är ju bara skitsnack, fotboll spelas under mindre än halva hockeysäsongen och ändå var det uselt publiksnitt säsongen igenom, trots att Sverige hade världens bästa hockeyliga för tillfället!

Jacke du kanske har en poäng i det du säger men jag tror det stora problemet i sthlm är att folk tycker det är roligare att gå och titta på skitdålig fotboll hellre än hyffsat bra hockey!
Det är ju bara att ta andra städer som exempel, där är hockeyn fortfarande populär.
Nelson
Kontakt:

Inlägg av Nelson »

Det är lagets fel! Det är alltid laget som skall prestera och för en gångs skull håller jag med Jojje. Lagets skall prestera oavsett supportrar. Det är deras jobb, dom får lön för att utföra ett bra arbete. Det enda som skiljer mig från en hockeyspelare på denna nivå, är att om jag inte presterar ett bra jobb får jag sparken. Jag tycker att man kan sätta ett större press på spelarna...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nelson, du har rätt...Men vi ska kanske tänka på att lönen som spelarna får betalas väldigt mycket tack vare..?

Just det, vi supportrar! Därför är det viktigt att Djurgårdens budgett håller, och det gör den genom att vi supportrar dyker upp på matcherna.

Som sagt, spelarna ska kunna tagga till oavsett hur många som dyker upp på matcherna, men det är klart enklare att göra det om det är bra drag på publiken.

Ha det!
Skriv svar