Vårat fel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
wzy

Vårat fel

Inlägg av wzy »

Är de bara jag som anser att det är vi DJURGÅRDARE som bär det största ansvaret för hur det går för laget just nu?

Jag menar, vi spelar ju i princip borta match varje match! Alla lag vi möter hemma har ju med sig en nästan dubbelt så stor klack än vad vi har, och om den inte är större så kan dom iaf överrösta våran utan problem! MER FOLK MÅSTE STÄLLA SIG I KLACKEN!!

Såg dessutom nån som klagade på vårat låga publik snitt! Sluta va så jävla negativa helatiden då! Såklart ingen vill gå på matcherna om alla bara snackar om hur dåligt vi spelar etc. nämn de som var positivt med matcherna istället och försök få folk att inse att djurgården behöver vårat stöd!
Med mer publik på matcherna får ju laget in mer pengar också, och kan bli ännu bättre nästa år! Det tror jag iofs att alla förstår, men det märks inte...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Alla lag som underpresterar förtjänar kritik. Det är naivt att att komma med beröm och ingen kritik efter 5-1 mot mora...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det är lagets fel...
Kojak

Inlägg av Kojak »

I detta fall känner jag mig kluven. Vi supportrar borde vara på plats oavsett hur det går, men jag vet personligen att det tar emot att gå iväg och bli förnedrade.

Dock så finns det de stunder när allting klickar, så som mot Timrå eller storsatsningen januari förra säsongen.

Det är ett moment 22...Folk vill inte gå för att det är dålig stämning, vilket resulterar i dåliga resultat på isen, vilket gör att folk inte vill gå...Ja, ni kanske förstår vart jag vill komma. Det gäller att bryta det här, lämna soffan och gå på hockey live istället!

Ni ska veta det, varje biljett som säljs just nu är så gott som en vinst då DIF har sålt tillräckligt många säsongskort för att kunna betala för sina hemmamatcher (som tack vare detta jäkla serieupplägg ligger på 2.8 miljoner kronor).

Gå på hockey - Stötta DIF!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Självklart spelar det faktum in att våra grabbar alltid spelar på bortaplan!

Ett DIF med en sjungande, gungande Glob i ryggen torskar sällan (tyvärr är lagets så kallade fans inte så intresserade av att stötta sitt lag innan slutspelet börjar, det är för många omgångar, för långt till Globen, tunnelbanan går för sällan, strul på gröna linjen, eller något annat fantasifullt som är fel - märkligt nog sitter folk i andra delar av landet och åker tio mil för att se sitt lag ALLA (dvs lika många som DIF spelar) omgångar).

Dock så finns det ungeför 100 trådar som diskuterar detta i forumet. Kan vi inte hålla diskussionen till dessa trådare?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

varför kommer inte alla lixom till globen,hockey är kul, jue
TomyMörth

Håller med dig!

Inlägg av TomyMörth »

WZY SKREV: "Är de bara jag som anser att det är vi DJURGÅRDARE som bär det största ansvaret för hur det går för laget just nu?

Jag menar, vi spelar ju i princip borta match varje match! Alla lag vi möter hemma har ju med sig en nästan dubbelt så stor klack än vad vi har, och om den inte är större så kan dom iaf överrösta våran utan problem! MER FOLK MÅSTE STÄLLA SIG I KLACKEN!!

Såg dessutom nån som klagade på vårat låga publik snitt! Sluta va så jävla negativa helatiden då! Såklart ingen vill gå på matcherna om alla bara snackar om hur dåligt vi spelar etc. nämn de som var positivt med matcherna istället och försök få folk att inse att djurgården behöver vårat stöd!
Med mer publik på matcherna får ju laget in mer pengar också, och kan bli ännu bättre nästa år! Det tror jag iofs att alla förstår, men det märks inte..."

Jag håller med dig fullständigt! Ingen publik inga kvalitets spelare etc!!
TomyMörth

Det är inte lagets fel!

Inlägg av TomyMörth »

Det är publikens fel! Ingen publik..........Inga pengar...........Inga bra Nyförvärv! "Nu är negativa Joijje igång igen! Om alla DIF are vore som honom skulle DIF va som Bajen hockey idag!
wzy

Inlägg av wzy »

[/quote]Dock så finns det ungeför 100 trådar som diskuterar detta i forumet. Kan vi inte hålla diskussionen till dessa trådare?

Märkte det nu, har inte tittat runt så där jätte mycket i forumet tidigare
Alla lag som underpresterar förtjänar kritik. Det är naivt att att komma med beröm och ingen kritik efter 5-1 mot mora...

Men stödet va ju inte direkt bättre i början på säsongen då vi hade en lysande försäsong bakom oss, såklart laget forsätter på samma usla sätt som förra säsongen om vi supportrar även är lika usla som förra säsongen!

Kolla bara på leksand för några år sen då dom åkte ur elitserien, dom hade ett enormt stöd från klacken, och de tror jag va en stor anledning till varför dom va så överlägsna i allsvenskan de året och gick upp till elitserien utan problem!
Jag tror att om vi Djurgårdare ger vårat lag samma stöd så kommer vi lätt kunna komma ur den här formsvackan och ligga minst top 6 när serien är slut och slutspelet börjar!
wzy

Inlägg av wzy »

hmm blev lite fel med citaten där men jag tror ni förstår ändå =)
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Som sagt, laget underpresterar. Senaste matchen var ju ändeså en bortamatch.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det kan väl knappast vara supportrnas fel att vi torskar konsekvent på bortaplan eller?

På hemmais har det ju faktiskt sett riktigt bra ut om man undantar matchen mot SAIK.

Näru att laget tappar i slutet på matcherna på bortplan tror nog jag mer sitter i spelarnas ben och i coachernas huvuden...

Nu vet ju inte jag hur det såg ut i matchen mot Mora, men hade jag varit coach hade jag satt Fimpens kedja som ett plåster på Brendls. Hade man raderat bort den Mora formationen hade vi antagligen vunnit matchen...
wzy

Inlägg av wzy »

Kall-El om vi hade haft med oss en klack på ett par hundra hade vi krossat dom, jag lovar ;)
Men jag måste säga att jag förstår om man inte orkar åka till mora för att kolla på en hockeymatch, så där är det väl okej att man sviker sitt lag lite. :oops:

Visst har dom klarat av att spela hyffsat hemma, även stundtals borta (även fast dom inte lyckats få med sig så mycket poäng då) men för att få ut max ur ett lag gäller det att stärka deras självförtroende och det gör man genom ett bra stöd från publiken på hemma matcherna, sedan har dom med sig det inför nästa match!
Jag tror inte att problemet sitter i spelarnas ben utan snarare i deras huvuden (även tränarnas) men jag tror även dom har fattat att det blivit ett problem så jag är inte orolig för den sakens skull!
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jojje skrev:Det är lagets fel...
Har en fråga, är du schizofren eller något liknande?

I den här tråden säger du att det är lagets fel att vi förlorar, och om man hoppar till tråden "Fler poäng förlorade..." så verkar du ha en annan åsikt, och då menar du på att det är tränarnas fel att vi förlorar.
Du får nog ta och bestämma dig för vad du ska stå bakom, och vad du inte ska stå bakom, innan du börjar trycka på tangentbordet framför dig.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jojje - Varför är det lagets fel för? Om vi inte går på matcherna så får DIF ganska logiskt inte in pengar och kan därmed inte värva bra spelare. Tycker detta låter ganska självklart.
De som inte går på matcherna kan heller inte klaga på att DIF är dåliga. Det är vi supportrar som gör DIF dåliga då vi sviker de gång på gång, speciellt på hemmaplan då vi inte är där och stöttar de.

Du verkar så negativ till allt så man nästan blir rädd för f*n. Det verkar som att om nu DIF gör ett ända litet fel så har världen gått under för dej, och du bara sitter och klagar på allt men gör inget åt det.
Gör man inget, händer det inget.

Konstigt att spelarna inte tänder till när det bara kommer 5000 på en match.
Släpa arslet ur vagnen och gå på matcherna.
Skriv svar