DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Christopher J

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Christopher J »

Enbom skrev:Jag står helt bakom beslutet att ge Lyyski, Kennedy, Oremo och Ayuba tillåtelse att söka nya klubbar.

Lyyski blev helt utkonkurrerad av Kebba som mittback i slutet av säsongen. Med Nymann på högerbacken så får vi en bättre backlinje. Kennedy har ingenting i Djurgården att göra om han vägrade att komma till U21-finalen. Oremo är bara skadad och kan spendera ett år med att jaga älg.

Ayuba har varit skadad hur länge som helst och har knappt fått speltid i U21 sedan han kom tillbaks.
Kebba var ju skadad slutet av säsongen så han petade inte alls Lyyski. Kebba och Lysski var ju mittbackar i derbyt, sen petades Lyyski i en match och då blev Kebba skadad och borta resten av säsongen. Lyyski spelade sedan resten av matcherna förutom sista då Bergström tog hans plats.
Användarvisningsbild
zOscaR
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av zOscaR »

lajjnus skrev:
kaminor skrev:
JIIR skrev: kolla det här målet till exempel:
Hahaha!
Han så äckligt själviskt. Gillar inte sådana spelare.
Som forward och målgörare ska man vara självisk.
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jokester »

zOscaR skrev:
lajjnus skrev:
kaminor skrev:
JIIR skrev: kolla det här målet till exempel:
Hahaha!
Han så äckligt själviskt. Gillar inte sådana spelare.
Som forward och målgörare ska man vara självisk.
Skön eller? En riktigt bra forward eller målgörare hjälper laget vinna, både genom att spela fram eller ta avslut när han har bäst läge. Att det sedan finns duktiga forwards som är otroligt själviska är en annan femma, och de är sällan uppskattade, se Mauro Zarate i Inter exempelvis.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

lilleman

Inlägg av lilleman »

Abstinens...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

i dif hockey flyr tränaren vid förlust, i DIF Fotboll står MP rakryggad och erkänner att matchen var skit, vi spelade dåligt, missade försvaret helt och att läget var pressat i tabellen, han hymlade inte med något, SE OCH LÄR HARDY
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Martin Broberg är senaste nyförvärvet, Svenskafans.com. Jag är inte så insatt i forbollen som jag skulle vilja så det skulle vara intressant om någon kan verätta lite om honom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Stulle skrev:Martin Broberg är senaste nyförvärvet, Svenskafans.com. Jag är inte så insatt i forbollen som jag skulle vilja så det skulle vara intressant om någon kan verätta lite om honom.
Han är väldig löpvillig innermittfältare, fungerar även som ytter. Bra teknik, springer nästan snabbare med boll än utan. Har ett väldigt bra skott men använder det alldeles för sällan. En riktig lag spelare, jobbar hårt i defensiven, men med offensiven som största styrkan.
clowns to the left of me, jokers to the right
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

reservjesus skrev:
Stulle skrev:Martin Broberg är senaste nyförvärvet, Svenskafans.com. Jag är inte så insatt i forbollen som jag skulle vilja så det skulle vara intressant om någon kan verätta lite om honom.
Han är väldig löpvillig innermittfältare, fungerar även som ytter. Bra teknik, springer nästan snabbare med boll än utan. Har ett väldigt bra skott men använder det alldeles för sällan. En riktig lag spelare, jobbar hårt i defensiven, men med offensiven som största styrkan.
Broberg, Oyal och Chibasha(osäker på stavning. Då betyder det väl att någon av Raja, Daja och Hämalainen hänger löst?
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

HomeOfSvenTumba skrev:
reservjesus skrev:
Broberg, Oyal och Chibasha(osäker på stavning. Då betyder det väl att någon av Raja, Daja och Hämalainen hänger löst?
det mest troliga är förmodligen att Kasper är på utgång vid försäljning, då Raja kritade nytt i somras och Daja är inte 24 längre och har tappat lite senaste tiden
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns inga planer på att släppa varken Sjölund eller Kasper.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Med tanke på att det kommer köras ett 4-2-3-1 upptsällning så lär ju det behövas en he ldel mittfältare så troligen är ingen på utgång
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jag känner personligen en liten sån där härligt pirrande spännande känsla i kroppen när jag tänker på DIF Fotboll nästa säsong. Ska faktiskt blir ruggigt intressant att följa detta mer nu. Är inte så intresserad av allsvenskan men är ju Djurgårdare och jobbar i Södertälje, så i och med Syrianska så har jag ju blivit mer och mer involverad :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bild
Användarvisningsbild
haak

DIF Fotboll

Inlägg av haak »

Enbom skrev:Bild
hoppas hoppas hoppas!
Skulle seriöst bli så jävla glad!
Spelar ingen roll om han inte e 5/5, han e tauer....

Lär dock inte hända
Skriv svar