Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev: Samtidigt så finns det vissa som inte ska ha biljett och stå på läktaren, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT ATT BUA ÅT SIN EGNA SPELARE!? Ja visst, han gjorde en mega tabbe och gjorde så vi miste tre pinnar, men för i helvete, är det värt att bua åt honom när han får pucken !? Vad kommer sen? Stormning mot eget spelarbås? Ni kan, tillsammans med Bombom, AVGÅ!
Håller med 100%
Riktigt lågvattenmärke, skäms enormt att tillhöra samma förening som er (små individer med ännu mindre hjärnor)
Så mycket aik/göteborg över sånt där skitbeteende.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-10-27 21:49:09, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker ändå det är märkligt att vi kan vara så här dåliga...jag tycker inte vi skapade en enda riktigt het målchans på HELA JÄVLA MATCHEN (våra två mål var ju rena jävla slumpmålen...).

I lördags var jag sjukligt förbannad. I dag är jag mest fundersam. Vad i helvete är det som händer?
Ett lojare & tamare DIF tror jag inte jag någonsin skådat.

Kände direkt efter matchen för att slänga många röda spelare ner i ett Tennbad och kasta strykjärn på dom.
Men nu har jag sansat mig.

Tycker faktiskt att DIF i 1:a perioden går ut och försöker bestämma på sin hemmais.
Alla deltar och åker skridskor, det är typ på den nivån mina krav ligger nu.
I per.2 är Hv bättre men DIF får retroaktiv utdelning från 1:a periodens övertag.
I 3:e ger DIF bort allt som man jobbat ihop till.
Sammanfattningsvis, jag har sett klart sämre matcher i år på Hovet från DIF, Hv är ett bra lag

MEeeen, givetvis har vi problem så stora och så många att jag knappt kan andas längre.
Jag tyckte första perioden upprepades från alla andra vi sett, DIF inleder piggt men går tillbaka när vi inte får någon utdelning. Nu sjönk vi ner extra djupt i skorna när Josef Bommarigen skämde ut sig och gav tomtarna 0-1, efter det tycker jag inte vi är bra alls i första. 2:a perioden var ju HV's helt och hållet, helt makalöst att vi kan komma i från den med 2 baljor och noll insläppta. Satt i paus mellan 2:a och 3:e och konstaterade att den här sporten är sjuk.

I 3:e var vi precis lika urusla som senast mot Luleå och veckan innan mot SAIK och formligen ger bort matchen.

Vet inte, men jag är inte så upprörd i kväll. Som sagt mer förundrad...och förvånad att mitt kära Djurgården kan sjunka så här jävla lågt. Det finns inte en enda spelare som försöker ta tag i det och gå i bräschen anfallsmässigt, vi såsar omkring i hörnen och ramlar som en påtänd Bambi på hal is. Inte en passning sitter på bladen, medan HV briljerar i vartenda passningsmoment står vi som komatiska koalor och petar lite med klubban.

När det är 1 minut kvar sitter pucken fastnaglad nere i hörnet, Otto åker fram och duttar lite med klubban och hoppas pucken på något lite sådär halvmysigt sätt skall komma dansandes till honom, men naturligtvis får man ingenting gratis. Utan vunna närkamper vinner man inga hockeymatcher. Speciellt inte mot HV71.

Bajs.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mash skrev: Samtidigt så finns det vissa som inte ska ha biljett och stå på läktaren, VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SÄTT ATT BUA ÅT SIN EGNA SPELARE!? Ja visst, han gjorde en mega tabbe och gjorde så vi miste tre pinnar, men för i helvete, är det värt att bua åt honom när han får pucken !? Vad kommer sen? Stormning mot eget spelarbås? Ni kan, tillsammans med Bombom, AVGÅ!
Håller med 100%
Riktigt lågvattenmärke, skäms enormt att tillhöra samma förening som er (små individer med ännu mindre hjärnor)
Här håller jag med fullt ut, så jävla patetiskt att bua åt sina egna spelare. Spelar ingen roll att #78 i sina sämsta stunder är seriens i särklass värsta back (Lassen framstår som rena Scott Gomez i jämförelse), men MAN BUAR INTE ÅT SINA EGNA SPELARE.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

jensa85 skrev:Bara en vanlig teoretisk fråga nu.
Vad hade du valt:

Alt1: Att DIF förlorar samtliga 5 derbyn under en säsong men vinner övriga 50 matcher och tar guld.

Alt2: Att DIF vinner samtliga 5 derbyn under en säsong men förlorar övriga 50 matcher och åker ur elitserien.

?
Den frågan är inte teoretisk, den är retorisk... Den kan inte besvaras. Frågan är lika dum som "Vill du vinna 1 miljon kr, eller vill du hellre att din bästa polare förlorar en miljon kr?"

Vid normala omständigheter ska AIK ha spö - ALLTID!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Millwall skrev:
jensa85 skrev:Bara en vanlig teoretisk fråga nu.
Vad hade du valt:

Alt1: Att DIF förlorar samtliga 5 derbyn under en säsong men vinner övriga 50 matcher och tar guld.

Alt2: Att DIF vinner samtliga 5 derbyn under en säsong men förlorar övriga 50 matcher och åker ur elitserien.

?
Den frågan är inte teoretisk, den är retorisk... Den kan inte besvaras. Frågan är lika dum som "Vill du vinna 1 miljon kr, eller vill du hellre att din bästa polare förlorar en miljon kr?"

Det finns en alldeles egen tråd för dig i Övrig sport. Kan du inte klicka dig dit istället?

Danke.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det som jag är mest irriterad över är att absolut INGEN, gör det där lilla extra för att tända laget. Varför tacklas ingen, eller ger en liten tjuvsmäll, eller tar en fight? Alla såna där små saker tänder publiken, som i sin tur tänder laget. När det går tungt, gör något för i helvette istället för att bara glida runt och vänta på slutsignalen.

Sen undrar jag vad som hände med den s.k. torpedhockeyn. Hardy verkar ha övergett det fullständigt. Dump & Fall, kan det vara orden som står på lagets whiteboard-tavla i omklädningsrummet?
Millwall skrev:Den frågan är inte teoretisk, den är retorisk... Den kan inte besvaras. Frågan är lika dum som "Vill du vinna 1 miljon kr, eller vill du hellre att din bästa polare förlorar en miljon kr?"

Men jösses, ge dig nu.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Det finns en sak som är värre än att bua ut sina egna spelare, och det är moraliska pekpinnar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Håller med 100%
Här håller jag med fullt ut, så jävla patetiskt att bua åt sina egna spelare. Spelar ingen roll att #78 i sina sämsta stunder är seriens i särklass värsta back (Lassen framstår som rena Scott Gomez i jämförelse), men MAN BUAR INTE ÅT SINA EGNA SPELARE.
Kan acceptera att det buas lite när en slutsignal går om man åkt på en fet torsk. Men att välja ut ett specifik mobboffer i egna laget och bua när han har pucken är ju bara för mycket. Och så gnäller man på att han spelar dåligt? Får se hur mycket bättre det går på ditt jobb om någon buar och häcklar dig så fort du försöker koncentrera dig på nytt efter att du gjort ett misstag.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev: Dump & Fall, kan det vara orden som står på lagets whiteboard-tavla i omklädningsrummet?
Tror det är en kalender med månadens dagar uppradade, sen drar han ett Kryss för varje dag som gått och skriver längst ner: "En dag närmre löning".
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Salas skrev: Dump & FAIL, kan det vara orden som står på lagets whiteboard-tavla i omklädningsrummet?
Tror det är en kalender med månadens dagar uppradade, sen drar han ett Kryss för varje dag som gått och skriver längst ner: "En dag närmre löning".
Mm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Bedrövligt att ingen i laget kan spela tok desperat. Ingen spetskompetens... ingenting. Inga profiler. DIF är i dag ett lag helt utan profiler. Ett gäng tomtar och medelmåttor. Tragiskt så in i helvete.

Känns som att stå på tågrälsen med Kvalserietåget kommandes rakt mot en i över 200 km/h.

Kvalserien trala la la la!!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Apropå löning så var det ju det Hardy nämnde i upptaktsträffen när han tillfrågades om drivkraften. Då trodde man att han skojade, men nu vettifan..
kalle99

Inlägg av kalle99 »

xxwinniehxx skrev:Apropå löning så var det ju det Hardy nämnde i upptaktsträffen när han tillfrågades om drivkraften. Då trodde man att han skojade, men nu vettifan..
Det har jag missat vad sa han då ?
- Christer Abrahamsson

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas, hoppas, HOPPAS nu någon av våra jävla glaslirare börjar inse allvaret. Den här "diskussionen" (om det nu är vad det handlade om) borde ha kommit efter 2-3 omgångar dock.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... den-in-sig
kalle99

Inlägg av kalle99 »

-daniel- skrev:Hoppas, hoppas, HOPPAS nu någon av våra jävla glaslirare börjar inse allvaret. Den här "diskussionen" (om det nu är vad det handlade om) borde ha kommit efter 2-3 omgångar dock.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... den-in-sig
Nu är goda råd dyra. Släng ut den där Tomtén.
- Christer Abrahamsson

Skriv svar