Lee Harvey Oswald skrev:-daniel- skrev:Jag tycker ändå det är märkligt att vi kan vara så här dåliga...jag tycker inte vi skapade en enda riktigt het målchans på HELA JÄVLA MATCHEN (våra två mål var ju rena jävla slumpmålen...).
I lördags var jag sjukligt förbannad. I dag är jag mest fundersam. Vad i helvete är det som händer?
Ett lojare & tamare DIF tror jag inte jag någonsin skådat.
Kände direkt efter matchen för att slänga många röda spelare ner i ett Tennbad och kasta strykjärn på dom.
Men nu har jag sansat mig.
Tycker faktiskt att DIF i 1:a perioden går ut och försöker bestämma på sin hemmais.
Alla deltar och åker skridskor, det är typ på den nivån mina krav ligger nu.
I per.2 är Hv bättre men DIF får retroaktiv utdelning från 1:a periodens övertag.
I 3:e ger DIF bort allt som man jobbat ihop till.
Sammanfattningsvis, jag har sett klart sämre matcher i år på Hovet från DIF, Hv är ett bra lag
MEeeen, givetvis har vi problem så stora och så många att jag knappt kan andas längre.
Jag tyckte första perioden upprepades från alla andra vi sett, DIF inleder piggt men går tillbaka när vi inte får någon utdelning. Nu sjönk vi ner extra djupt i skorna när Josef Bommarigen skämde ut sig och gav tomtarna 0-1, efter det tycker jag inte vi är bra alls i första. 2:a perioden var ju HV's helt och hållet, helt makalöst att vi kan komma i från den med 2 baljor och noll insläppta. Satt i paus mellan 2:a och 3:e och konstaterade att den här sporten är sjuk.
I 3:e var vi precis lika urusla som senast mot Luleå och veckan innan mot SAIK och formligen ger bort matchen.
Vet inte, men jag är inte så upprörd i kväll. Som sagt mer förundrad...och förvånad att mitt kära Djurgården kan sjunka så här jävla lågt. Det finns inte en enda spelare som försöker ta tag i det och gå i bräschen anfallsmässigt, vi såsar omkring i hörnen och ramlar som en påtänd Bambi på hal is. Inte en passning sitter på bladen, medan HV briljerar i vartenda passningsmoment står vi som komatiska koalor och petar lite med klubban.
När det är 1 minut kvar sitter pucken fastnaglad nere i hörnet, Otto åker fram och duttar lite med klubban och hoppas pucken på något lite sådär halvmysigt sätt skall komma dansandes till honom, men naturligtvis får man ingenting gratis. Utan vunna närkamper vinner man inga hockeymatcher. Speciellt inte mot HV71.
Bajs.