Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Challen »

Sline skrev:Nu är iaf ett mail skickat till ledningen. Så får vi se om man ens får ett svar på frågan om de funderat på hur Hardys framtid ser ut med tanke på den mängd fans som vill se hans avgång.
Kan du ge en mailadress.

Större chans till ändring om fler skriver.

EDIT: Råttpacken vann.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Järnkaminen90 »

Aja orkar inte ens lägga energi på att prata om skiten så godnatt
Mjölner

Inlägg av Mjölner »

Sline skrev:Nu är iaf ett mail skickat till ledningen. Så får vi se om man ens får ett svar på frågan om de funderat på hur Hardys framtid ser ut med tanke på den mängd fans som vill se hans avgång.
Vart mailar man frågor?
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Menssex är fan roligare än det här. Det säger väl fan en del.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3849341.ab

Äntligen kommer drevet igång också när det gäller Djurgården. Förhoppningsvis öppnas ännu fler ögon angående katastrofbygget Djurgården 11/12
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Nu kommer nått att hända. Detta är oacceptabelt!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa85 skrev:Om någon såg intervjun med Tjärnqvist så var det oerhört tydligt att han är fruktansvärt trött på och irriterad över individuella spelares prestationer. Kändes som att han egentligen bara ville ta fram stora sågen, men det går ju naturligtvis inte.
Det ÄR uppenbart. Det ÄR alldeles för många spelare som gör misstag, hela tiden. Det GÅR inte att spela en hel match på ett bra sätt när våra killar inte kan spela ihop som ett lag. Det haltar i flera lagdelar. Att säga att det är serielunksmatch är inavlat och ovärdigt.

Nu måste, tycker jag, coachningen bli aggressiv och kallsinnig. Efter #78s tokprestation vid HVs 1a mål ska han bort. Det får inte förekomma på proffsnivå det han gör där. Jag är inte arg på killen men det måste finnas konsekvenser. Kyle gör visserligen mål men han skulle också sättas på läktaren. Problemet är väl "vem fan tar vi i stället?"

När jag såg hur det "coachades" under matchen blev jag kall. Det hände inget, det är ingen, inte någon som drar i laget. Det finns ingen som synligen chokar laget när det går på knäna. Det är som ett gäng robotar som gör sina byten. Sista time-outen var signifikativ. Den såg ut som en bild-i-bild-sekvens där spelarna var i båset och tränarna uppe på "Hyllan." Kontakt är av avgörande karaktär när man har med människor att göra. Har man inte ögonkontakt med de man arbetar med blir det opersonligt och det var precis den känslan jag fick. Kallt och opersonligt.

Nu anser jag att trenden är satt. Efter 15 omgångar har vi sett vad vi mäktar med denna säsong. På tre matcher vinner vi en och torskar två. vad kommer det att räcka till? Kvalserien? Ingenmansland? Kommer vi rycka upp oss?! Vinst i var tredje match, det är vad vi har att se fram emot. Om inte Mika Z skapar ett "nytt" DIF när han kommer. Men...

Mackan ska bli snabbare säger en del. Menar ni att han kan åka snabbare än han gör nu? Det tror inte jag. Samma med Mathias Tjärnqvist. Han har sin speed. Den kommer han behålla. Vill vi se fart är det till junisarna vi får se för där går det emellanåt undan.

Alarmerande för min egen högst personliga del är att jag inte ens är besviken över förlusten ikväll. Den var fullkomligt rättvis.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

Challen skrev:
Kan du ge en mailadress.

Större chans till ändring om fler skriver.

EDIT: Råttpacken vann.
jan.jarlefelt@difhockey.se
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Millwall skrev:Nu kommer nått att hända. Detta är oacceptabelt!
Inte ett jävla piss kommer hända. Va så säker.!
Spela fult
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

DrDyngrak skrev:Jag tycker verkligen att man såg en frustration hos Daniel Tjärnkvist... dumdum sprider verkligen en aura av obehag likt en svulst av sjukdom som inte går att bota.
Energitjuv kallas det, om man vill vara snäll. ”Svulst” är dock ett betydligt bättre ord. Jag är helt övertygad om att om bara svulsten togs bort skulle det här laget bli minst ett par snäpp bättre.
Avgå DJ Yes!
henka83

Inlägg av henka83 »

Skönt att SrTjärna är bakom mig att VI INTE GJORT EN ENDA BRA MATCH!

Såja!!!!! UNDERBART!!!
Bigge

Inlägg av Bigge »

diftobbe89 skrev:
Millwall skrev:Nu kommer nått att hända. Detta är oacceptabelt!
Inte ett jävla piss kommer hända. Va så säker.!
Är rädd för det också. Tydligen är det bara vi fans som ser hur jävla uselt det ser ut för lagbygget DIF 11/12. Måste väl va ngn mer inom ledningen som ser tycker man.

Sen vet jag inte om att sparka Hardy är det rätta, eller tok värva.
Men tycker man kan börjar med att bänka spelare eller låt de sitta på läktaren så spelarna får sig en väckarklocka om vad som händer om man inte ger hundra varje match...
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Detta var tamejfan det sämsta jag sett Djurgården prestera någonsin. Helt ofattbart att vi kunde leda med 2-1 efter 2 perioder. Så fruktansvärt rättvist att HV vände.

Vi är så SJUKT JÄVLA DÅLIGA SÅ DET ÄR OFATTBART.

Blir faktiskt nästan komiskt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Visst, man säger alltid "KVALSERIEN" när det går dåligt, men jag börjar på riktigt tro att det är det rimligaste alternativet denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Horribelt! Lagbygget är anpassat efter Hardys spelfilosofi och han är därför den som är ytterst ansvarig, ur flera bemärkelser. Väck med gubbjäveln.
Skriv svar