jensa85 skrev:Om någon såg intervjun med Tjärnqvist så var det oerhört tydligt att han är fruktansvärt trött på och irriterad över individuella spelares prestationer. Kändes som att han egentligen bara ville ta fram stora sågen, men det går ju naturligtvis inte.
Det ÄR uppenbart. Det ÄR alldeles för många spelare som gör misstag, hela tiden. Det GÅR inte att spela en hel match på ett bra sätt när våra killar inte kan spela ihop som ett lag. Det haltar i flera lagdelar. Att säga att det är serielunksmatch är inavlat och ovärdigt.
Nu måste, tycker jag, coachningen bli aggressiv och kallsinnig. Efter #78s tokprestation vid HVs 1a mål ska han bort. Det får inte förekomma på proffsnivå det han gör där. Jag är inte arg på killen men det måste finnas konsekvenser. Kyle gör visserligen mål men han skulle också sättas på läktaren. Problemet är väl "vem fan tar vi i stället?"
När jag såg hur det "coachades" under matchen blev jag kall. Det hände inget, det är ingen, inte någon som drar i laget. Det finns ingen som synligen chokar laget när det går på knäna. Det är som ett gäng robotar som gör sina byten. Sista time-outen var signifikativ. Den såg ut som en bild-i-bild-sekvens där spelarna var i båset och tränarna uppe på "Hyllan." Kontakt är av avgörande karaktär när man har med människor att göra. Har man inte ögonkontakt med de man arbetar med blir det opersonligt och det var precis den känslan jag fick. Kallt och opersonligt.
Nu anser jag att trenden är satt. Efter 15 omgångar har vi sett vad vi mäktar med denna säsong. På tre matcher vinner vi en och torskar två. vad kommer det att räcka till? Kvalserien? Ingenmansland? Kommer vi rycka upp oss?! Vinst i var tredje match, det är vad vi har att se fram emot. Om inte Mika Z skapar ett "nytt" DIF när han kommer. Men...
Mackan ska bli snabbare säger en del. Menar ni att han kan åka snabbare än han gör nu? Det tror inte jag. Samma med Mathias Tjärnqvist. Han har sin speed. Den kommer han behålla. Vill vi se fart är det till junisarna vi får se för där går det emellanåt undan.
Alarmerande för min egen högst personliga del är att jag inte ens är besviken över förlusten ikväll. Den var fullkomligt rättvis.