Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
Alltså, om en spelare är bra under 3% av alla matcher han spelar och dålig under +70% och OK i resten. Då är spelaren i fråga ett riktigt blåbär. Snacka om att leva på mystiska meriter. Vem har sett killen prestera under längre tid?!
Det som stör mig är att han faktiskt var bra i slutspelet.
Förutom att han såg till att negativt avgöra en eller två matcher på egen hand så var han rätt bra. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:
reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Helt sjukt att en spelare som är så otroligt bra när han är som bäst kan vara så otroligt DÅLIG när han spelar som "vanligt". Helt jävla sinnessjukt. Det är verkligen två HELT skilda världar.
Alltså, om en spelare är bra under 3% av alla matcher han spelar och dålig under +70% och OK i resten. Då är spelaren i fråga ett riktigt blåbär. Snacka om att leva på mystiska meriter. Vem har sett killen prestera under längre tid?!
Förutom att han såg till att negativt avgöra en eller två matcher på egen hand så var han rätt bra. ;)
You get my point :wink:
clowns to the left of me, jokers to the right
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
You get my point :wink:
I do! :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ett litet tips till Järlan: Värva INTE spelare som spelat i ca 18 olika lag de senaste tolv åren (true story). Det finns en anledning till dessa flytter. ByeBye BombBom.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Apropå Bombom:
http://www.youtube.com/watch?v=KhztY8gi ... page#t=37s

"Jag tyckte vi uppträdde delvis ointresserat, och det ska man aldrig göra på en hockeymatch."

:P
Zioun

Inlägg av Zioun »

Det saknas vinnarskallar i laget, det har gjort det ända sedan Ragnarsson slutade. Ölvestad i all ära, men det känns inte som han blir lika sur vid förlust som Ragge blev. Ragnarsson höjde garanterat övriga spelare för att de vågade inte annat än att spela bra.
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Att inleda en säsong dåligt gör en alltid nervös och negativ, vilket märks här på forumet. Men något som fler bör tänka på är att enbart en femtedel av säsongen är spelad. Faktum är att vår säsongsstart den här säsongen är precis lika bra/dålig som den var säsongerna 09/10 och 10/11.

Säsongen 2009/2010
Bild

Säsongen 2010/2011
Bild

Säsongen 2011/2012
Bild

De tre senaste säsongerna så har vi alltså med andra ord tagit 17 poäng under de 12 inledande matcherna.
Gemensamt för de två tidigare säsongerna är att Djurgården efter en knackig säsongsinledning, med krav på Hardys avgång, Bomboms avrättning och mer därtill här på forumet, så har laget ryckt upp sig och växt för varje omgång som gått.
Nu finns det ju ingen garanti att det blir så även i år, men faktum är att Djurgården Hockey de senaste säsongerna (även innan 2009/2010) inlett grundserien dåligt för att sedan förbättra spelet och klättra i tabellen.
Varför det är så kan man bara spekulera i, men än så länge så är det ju verkligen ingen katastrof. Även om en hel del är negativt i dagsläget, så indikerar likväl mycket på att vi kommer att vara ett topplag när säsongen är över:

• - Trots att vi spelat uselt i 9-10 matcher av de 12 hittills spelade så har vi tagit 17 poäng.
    - Holmqvist är på väg tillbaka efter en lång skada.
    - Zibanejad ansluter, alternativt en center för första eller andrakedjan.
    - Gustaf Wesslau har visat att han är en toppmålvakt.
    - Vi har visat upp en hög högstanivå under vissa matcher, och stabiliteten kommer med tiden.

Jag sa top 4 innan säsongen, och det står jag fast vid till 100%. Säsongen är ännu ung, och tre poäng skiljer oss från Hv71 som innehar tredjeplatsen i elitserien. Ett par omgångar till behövs, sen kommer vi att se skillnad. Det kan bara bli bättre, och det kommer det att bli, jag är övertygad om det.

Det har sagts förr och det tåls att sägas igen: Det här är vårt år!
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Salas skrev:Att inleda en säsong dåligt gör en alltid nervös och negativ, vilket märks här på forumet. Men något som fler bör tänka på är att enbart en femtedel av säsongen är spelad. Faktum är att vår säsongsstart den här säsongen är precis lika bra/dålig som den var säsongerna 09/10 och 10/11.

Säsongen 2009/2010
Bild

Säsongen 2010/2011
Bild

Säsongen 2011/2012
Bild

De tre senaste säsongerna så har vi alltså med andra ord tagit 17 poäng under de 12 inledande matcherna.
Gemensamt för de två tidigare säsongerna är att Djurgården efter en knackig säsongsinledning, med krav på Hardys avgång, Bomboms avrättning och mer därtill här på forumet, så har laget ryckt upp sig och växt för varje omgång som gått.
Nu finns det ju ingen garanti att det blir så även i år, men faktum är att Djurgården Hockey de senaste säsongerna (även innan 2009/2010) inlett grundserien dåligt för att sedan förbättra spelet och klättra i tabellen.
Varför det är så kan man bara spekulera i, men än så länge så är det ju verkligen ingen katastrof. Även om en hel del är negativt i dagsläget, så indikerar likväl mycket på att vi kommer att vara ett topplag när säsongen är över:

• - Trots att vi spelat uselt i 9-10 matcher av de 12 hittills spelade så har vi tagit 17 poäng.
    - Holmqvist är på väg tillbaka efter en lång skada.
    - Zibanejad ansluter, alternativt en center för första eller andrakedjan.
    - Gustaf Wesslau har visat att han är en toppmålvakt.
    - Vi har visat upp en hög högstanivå under vissa matcher, och stabiliteten kommer med tiden.

Jag sa top 4 innan säsongen, och det står jag fast vid till 100%. Säsongen är ännu ung, och tre poäng skiljer oss från Hv71 som innehar tredjeplatsen i elitserien. Ett par omgångar till behövs, sen kommer vi att se skillnad. Det kan bara bli bättre, och det kommer det att bli, jag är övertygad om det.

Det har sagts förr och det tåls att sägas igen: Det här är vårt år!
Skitbra Salas!

Sådana här perioder går alla igenom och det vet väl vi alla nu att DIF kommer åter att ligga i topp. Tänk fem år tillbaka. Djurgår'n har, och kommer alltid att resa sig.

Positivare tongångar behövs på detta forum.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag undrar stillsamt hur det hade sett ut här om vi börjat säsongen som FBK börjat sin... Herreghud.

Problemet med forumet - eller charmen - är att det fungerar som en ventil för alla som inte har en massa DIF-vänner i "verkliga livet" (RL) som vi kan älta laget och dess prestationer med. Då blir det som det är. ;)

Men tur att vi inte upplevt kaffestarten...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skillnaden från 2009/2010 är att vi kom som underdogs. Den stora massan hade hittat tillbaka till hovet, det var tryck på matcherna och laget. Hardy Nilson hade kommit tillbaka och gett en nystart för många spelare.

Vill minnas(minnet kan svika) att vi torskade en hel del matcher med uddamålet, flera gånger pga att Wesslau eller Ridderwall fladdrade runt. Trots att vi spelade helt ok många gånger. När sedan målvaktsspelet klev upp så kom även vinsterna.

Men, det kommer nog fortsätta gnällas här när vi förlorar och vara relativt tyst när vi vinner. Oftast är det ju dom som inte har möjlighet att gå på matcherna som sitter och gnäller i matchtrådarna.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Pogue Mahone skrev:Var silver säsongens start så mycket att hurra för? Som jag minns det var vi i nedre mitten någonstans ett bra tag in på säsongen, men kanske bara är mitt minne som sviker mig, som vanligt dessa dagar...
(flyttar diskussionen till mer passande tråd)
Poängmässigt var det nog ingen större skillnad mot nu. Däremot spelade vi betydligt bättre redan från start. Utdelningen av poäng kom också senare.
Vill minnas att vi hade en del svårigheter att omsätta spelövertaget i mål i början av serien.
I år (och föregående) är skillnaden att spelet inte sitter och vi för inte händelserna under matcherna särskilt ofta.
Antingen har vi för dåliga spelare som inte fixar spelsystemet. Eller så är det spelsystemet som inte fungerar. Tycker nog att spelarmaterialet ifjol var så starkt att vi borde hamnat högre i tabellen och haft ett framgångsrikare slutspel.
Är nog mer inne på att spelsystemet inte är bra nog, alternativt att det är tränarna som inte får ut det till spelarna fullt ut.
Till detta år fick ju Hardy in spelare som skulle passa hans hockeyfilosofi. Därför blir man extra orolig när det ser ut som det gör.

Till alla som tycker man är för negativ skriver jag det igen:
Jag tror verkligen att det kommer att bli bättre. Men hur långt det räcker återstår att se. Jag hoppas vi tar oss till slutspel i varje fall. Men vi har nu mött alla lag i serien. I en match har vi varit det bättre och spelförande laget större delen av matchen, hemma mot LHC. När vänder det?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Ja det var ju ett tag sist man fick se detta...

Bild
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kul att det står fel. Han gjorde 27 assist, inte 29.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förstår mig inte på BomBom. Gör sig skitbra i media och har riktigt bra tankar om hockey i allmänhet. Var kanon i 08 hockey. Säger alltid rätt saker i intervjuer. Men på isen....

http://www.elitserienplay.se/video.1223993847001
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

SirDIFalot skrev:Förstår mig inte på BomBom. Gör sig skitbra i media och har riktigt bra tankar om hockey i allmänhet. Var kanon i 08 hockey. Säger alltid rätt saker i intervjuer. Men på isen....

http://www.elitserienplay.se/video.1223993847001
Han låter ju som en tränare som precis vet hur han vill att laget ska spela :)
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Skriv svar