Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Billx skrev:Bara jag som tycker att Kyle slarvar alldeles för mycket? ( vilket flera gör ).

Han känns inte alls lika säker i passningarna som för 2 år sen och han skjuter ju aldrig när han ska. Håller i och håller i för att sedan skjuta på täckande.
Vem känner man igen sedan silversäsongen?
Lagets utveckling sedan då är direkt dålig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Billx skrev:Bara jag som tycker att Kyle slarvar alldeles för mycket? ( vilket flera gör ).

Han känns inte alls lika säker i passningarna som för 2 år sen och han skjuter ju aldrig när han ska. Håller i och håller i för att sedan skjuta på täckande.
Lagets passningsspel var hemskt idag. Bomboms uppspel gick inte klockrent på blad en enda gång. Kyles och Daniel Tjärnqvists likadant med dem... :oops:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Magnutz skrev:

Lagets passningsspel var hemskt idag. Bomboms uppspel gick inte klockrent på blad en enda gång. Kyles och Daniel Tjärnqvists likadant med dem... :oops:
Stämmer, reagerar nog bara på Kyle för att jag vet att dessa 2 saker är han styrkor. Bombom vet man ju aldrig var man har som vanligt, har slutat förvånas på den punkten.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Fram med dem blåa tröjorna och börja vinn. ”Poängjakten i blå oktober”
No Rules In The Animal Kingdom
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:ant. Sedan är det bara att inse att vi inte har ett särskilt bra lag. Det finns en liten övertro på våra juniorer samt att de bärande i laget har sina bästa år bakom sig.
Visst, juniorerna gör så gott de kan och det kommer säkert bli bra hockeyspelare vad det lider. Men vi är väldigt felbalanserade just nu.
Det saknas spelare i mellangenerationen. Spelare med rutin men som fortfarande vill något med sina karriärer.

Men helt klart är att en aktivare coachning borde prövas. Lite märkligt att den stående förändringen är att bänka Tim eller Kempe. Andra spelare får hur många chanser som helst känns det som.
Det är så här jag tänkt ett tag. Vi har inte ett lag som kan spela topp-hockey varje match. De unga är för ojämna och de "gamla" verkar inte orka bära laget när svackorna i juniorleden kommer. Det saknas ett mellanlager. Spelare mellan 23-30 år som kämpar och har kul samtidigt. Spelare som VILL gå till jobbet för att det är roligt. Detta kan vara Hardys bekymmer också. Mättheten efter ett liv i hockeyhallar. Orken verkar inte finnas. Det är inte roligt att gå till jobbet längre. Rena hypoteser/gissningar men ändå.

Jag skriver ner mina förväntningar rejält nu.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:ant. Sedan är det bara att inse att vi inte har ett särskilt bra lag. Det finns en liten övertro på våra juniorer samt att de bärande i laget har sina bästa år bakom sig.
Visst, juniorerna gör så gott de kan och det kommer säkert bli bra hockeyspelare vad det lider. Men vi är väldigt felbalanserade just nu.
Det saknas spelare i mellangenerationen. Spelare med rutin men som fortfarande vill något med sina karriärer.

Men helt klart är att en aktivare coachning borde prövas. Lite märkligt att den stående förändringen är att bänka Tim eller Kempe. Andra spelare får hur många chanser som helst känns det som.
Det är så här jag tänkt ett tag. Vi har inte ett lag som kan spela topp-hockey varje match. De unga är för ojämna och de "gamla" verkar inte orka bära laget när svackorna i juniorleden kommer. Det saknas ett mellanlager. Spelare mellan 23-30 år som kämpar och har kul samtidigt. Spelare som VILL gå till jobbet för att det är roligt. Detta kan vara Hardys bekymmer också. Mättheten efter ett liv i hockeyhallar. Orken verkar inte finnas. Det är inte roligt att gå till jobbet längre. Rena hypoteser/gissningar men ändå.

Spelare som Nicklas Danielsson och Andreas Engqvist som vi nog skulle behöva rätt så mycket just nu.
Senast redigerad av Billx den 2011-10-15 20:59:01, redigerad totalt 1 gånger.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:

Bara du inte börjar pissa på laget och vår förening. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:

Bara du inte börjar pissa på laget och vår förening. :wink:
Nej, jag tänker inte hata laget eller föreningen bara för att vi inte spelar bra. Nu var inte du en av de som pissade på DIF förut men du råkade hamna i den delen av diskussionen mest för att det var det du skrivit som fick andra, mindre genomtänkta individer, att lossa sina tungors band och spy galla över allt och alla.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Lustigt hur man kan pendla så mellan himmel och helvete. Efter matchen mot lhc så kändes det som man hade hittat rätt. Nya formationerna fungerade bra ihop. Spelet påminnde om när vi var som bäst silversäsongen. VI gjorde lhc dåliga. Dom fick aldrig chansen. FULL fart från första nedsläpp. Varför kan man inte alltid ha den beslutsamheten och jävlaranamat? Det är så vi måste spela.

Trodde att killarna skulle få självförtoende och fortsätta på samma spår, när vi dessutom hade HEMMAplan igen.

Läste att någon tyckte att vi hade dålig åldersfördelning i truppen. Ofta hör man framgångsrika lag säga att "vi har en bra blandning mellan gamla rutinerade och unga hungriga spelare". På pappret tycker jag vi har dom bitarna. Vi har dessutom haft en hyffsad kontinutet de senaste åren.

Har lagt märke till en konstig tendens en del matcher i år. Då vi har börjat dåligt någon period och Hardy tvingats ta en tidig timeout. Nästan direkt efter har laget släppt in ett mål. Väldigt irriterande tycker jag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

fidyekcoh skrev:Lustigt hur man kan pendla så mellan himmel och helvete. Efter matchen mot lhc så kändes det som man hade hittat rätt. Nya formationerna fungerade bra ihop. Spelet påminnde om när vi var som bäst silversäsongen. VI gjorde lhc dåliga. Dom fick aldrig chansen. FULL fart från första nedsläpp. Varför kan man inte alltid ha den beslutsamheten och jävlaranamat? Det är så vi måste spela.

Trodde att killarna skulle få självförtoende och fortsätta på samma spår, när vi dessutom hade HEMMAplan igen.

Läste att någon tyckte att vi hade dålig åldersfördelning i truppen. Ofta hör man framgångsrika lag säga att "vi har en bra blandning mellan gamla rutinerade och unga hungriga spelare". På pappret tycker jag vi har dom bitarna. Vi har dessutom haft en hyffsad kontinutet de senaste åren.

Har lagt märke till en konstig tendens en del matcher i år. Då vi har börjat dåligt någon period och Hardy tvingats ta en tidig timeout. Nästan direkt efter har laget släppt in ett mål. Väldigt irriterande tycker jag.
Vi har många 30+are i laget och vi har många under 22..
Vi har 9 spelare över 30 år. -> Står för rutin och ledarskap
Vi har 5 spelare mellan 22-30 -> Står för spets, vilja, kämpaglöd, och produktion
Vi har 12 spelare mellan 18-21 år -> Står för det oväntade, det mönsterbrytande...

Vi har ingen bra balans. Jag skulle hellre se att vi hade fler i skiktet 22-30 än de 5 vi har nu för det är detta skikt som står för det hårda och det jämna spelet. De har hårdheten, snabbheten och orken kvar. junisarna har snabbhet och lite annat men saknar orken. De gamle 30+ har hårdheten men inte farten och i en del fall inte orken heller. (Undantag finns).

Junisar: 5 st
mellanskitare: 12 st
Oldies: 9 st
= Bättre.

Det som sker i laget nu är att Junisarna sviktar emellanåt. De få mellanskiktspelare vi har spelar inte på topp jämt och har inte någon dragkraft eftersom de är för få. Våra old guys är för långsamma, för trötta, eller ... ja.. Det blir i alla fall obalans eftersom spelarna inte klickar i varandra. Ojämt, obalanserat.

... kanske har jag fel. Det händer.
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Det måste ju vara något som är ruttet inom laget, dom har ingen harmoni! Vad fan är det för fel?

Man hör ju hela tiden om hur jävla roligt dom har tillsammans på plan och i omklädningsrummet, men föga syns det på plan. Är det nån fasad som målas upp, finns det missnöje inom laget? Har Kempe & co för jävla roligt med sitt NHL2012 så att dom fokuserar på fel saker? Näe, men ärligt va fan kan det vara, det här laget borde prestera bättre än så här!

Det har gått 12 matcher nu, det känns på spelarna som om de själva tycker att de gör OK insatser på matcherna, "men puckarna studsar lite fel", YEAH RIGHT! Lite självinsikt tack!

GÖR NÅTT! värva nån spelare! kicka Hardy! nämen gör nått stå inte bara å titta på när vi är på väg mot kvalserien!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

PatteW skrev:Det måste ju vara något som är ruttet inom laget, dom har ingen harmoni! Vad fan är det för fel?

Man hör ju hela tiden om hur jävla roligt dom har tillsammans på plan och i omklädningsrummet, men föga syns det på plan. Är det nån fasad som målas upp, finns det missnöje inom laget? Har Kempe & co för jävla roligt med sitt NHL2012 så att dom fokuserar på fel saker? Näe, men ärligt va fan kan det vara, det här laget borde prestera bättre än så här!

Det har gått 12 matcher nu, det känns på spelarna som om de själva tycker att de gör OK insatser på matcherna, "men puckarna studsar lite fel", YEAH RIGHT! Lite självinsikt tack!

GÖR NÅTT! värva nån spelare! kicka Hardy! nämen gör nått stå inte bara å titta på när vi är på väg mot kvalserien!
Frölunda har 17 mellanskiktare födda mellan 1981 och 1989... SAIK har 10. Aik har 18 st. Vi har FEM! Så, här finns en liten förklaring.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF är ett skämt även den här säsongen. Det är nog bara att inse.

Vi klarar av att spela hyfsat mot tröga lag som LHC, FBK och Timrå, men så fort tempot skruvas upp, som exempelvis när vi möter Skellefteå, så står chips-DIF helt utan chans.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:DIF är ett skämt även den här säsongen. Det är nog bara att inse.
Vi har satsat fel. De lag som går bäst är de lag som har bäst mellanlager.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Nånting är episkt jävla fel.
Skriv svar