fidyekcoh skrev:Lustigt hur man kan pendla så mellan himmel och helvete. Efter matchen mot lhc så kändes det som man hade hittat rätt. Nya formationerna fungerade bra ihop. Spelet påminnde om när vi var som bäst silversäsongen. VI gjorde lhc dåliga. Dom fick aldrig chansen. FULL fart från första nedsläpp. Varför kan man inte alltid ha den beslutsamheten och jävlaranamat? Det är så vi måste spela.
Trodde att killarna skulle få självförtoende och fortsätta på samma spår, när vi dessutom hade HEMMAplan igen.
Läste att någon tyckte att vi hade dålig åldersfördelning i truppen. Ofta hör man framgångsrika lag säga att "vi har en bra blandning mellan gamla rutinerade och unga hungriga spelare". På pappret tycker jag vi har dom bitarna. Vi har dessutom haft en hyffsad kontinutet de senaste åren.
Har lagt märke till en konstig tendens en del matcher i år. Då vi har börjat dåligt någon period och Hardy tvingats ta en tidig timeout. Nästan direkt efter har laget släppt in ett mål. Väldigt irriterande tycker jag.
Vi har många 30+are i laget och vi har många under 22..
Vi har 9 spelare över 30 år. -> Står för rutin och ledarskap
Vi har 5 spelare mellan 22-30 -> Står för spets, vilja, kämpaglöd, och produktion
Vi har 12 spelare mellan 18-21 år -> Står för det oväntade, det mönsterbrytande...
Vi har ingen bra balans. Jag skulle hellre se att vi hade fler i skiktet 22-30 än de 5 vi har nu för det är detta skikt som står för det hårda och det jämna spelet. De har hårdheten, snabbheten och orken kvar. junisarna har snabbhet och lite annat men saknar orken. De gamle 30+ har hårdheten men inte farten och i en del fall inte orken heller. (Undantag finns).
Junisar: 5 st
mellanskitare: 12 st
Oldies: 9 st
= Bättre.
Det som sker i laget nu är att Junisarna sviktar emellanåt. De få mellanskiktspelare vi har spelar inte på topp jämt och har inte någon dragkraft eftersom de är för få. Våra old guys är för långsamma, för trötta, eller ... ja.. Det blir i alla fall obalans eftersom spelarna inte klickar i varandra. Ojämt, obalanserat.
... kanske har jag fel. Det händer.