Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Här kommer ett sånt där givande inlägg....
Fyyy fan vad dåligt allt var i dag! De enda som kämpade var några killar i röda pikéer på läktaren som skrek hela matchen igenom!
Hade Kyle en pass korrekt idag? Varför skjuter man inte när man har chansen utan försöker passa pucken ända in i mål?
Blev faktiskt glad när Hardy och Co tog en tidig time out, men det var som om spelarna hade käkat sömntabletter idag!
Det enda positiva var introt! Fy fan vad skönt att den där pingpongskiten är borta!
Fyyy fan vad dåligt allt var i dag! De enda som kämpade var några killar i röda pikéer på läktaren som skrek hela matchen igenom!
Hade Kyle en pass korrekt idag? Varför skjuter man inte när man har chansen utan försöker passa pucken ända in i mål?
Blev faktiskt glad när Hardy och Co tog en tidig time out, men det var som om spelarna hade käkat sömntabletter idag!
Det enda positiva var introt! Fy fan vad skönt att den där pingpongskiten är borta!
2014-04-07, vad hände?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
hönsgård.jpg
- Lee Harvey Oswald
Det ska vara ett tagande och givande (utom om du håller på bajen).
Man ger av sin dyrbara fritid, ger från sin hårt ansträngda personliga ekonomi, man lägger ner hela sin hårt slitna kropp och själ i detta lag………..och vad får man i utbyte av DIF???
Jo, man får se ett gäng dödfödda tjocka sälar i röda tröjor som halkar runt och helst av allt verkar vilja befinna sig nån annanstans än på just Hovets is
Så, nu räcker det med den här skiten för en tid framöver
Personlig Time Out
Man ger av sin dyrbara fritid, ger från sin hårt ansträngda personliga ekonomi, man lägger ner hela sin hårt slitna kropp och själ i detta lag………..och vad får man i utbyte av DIF???
Jo, man får se ett gäng dödfödda tjocka sälar i röda tröjor som halkar runt och helst av allt verkar vilja befinna sig nån annanstans än på just Hovets is
Så, nu räcker det med den här skiten för en tid framöver
Personlig Time Out
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hur många ordentliga målchanser för SAIK var Philip Holm ansvarig för idag?
Tycker det är väldigt uppenbart att vi måste ha in spetskompetens nu, tycker att vi har minst lika många bra lägen som SAIK, men saknar kvalitén.
Tycker det är väldigt uppenbart att vi måste ha in spetskompetens nu, tycker att vi har minst lika många bra lägen som SAIK, men saknar kvalitén.
Jag undrar på allvar hur Marcus Nilson kan vara utsedd till lagkapten. Han har i mina ögon inte en enda egenskap som passar för den rollen.
Han är lika charmig som Bosse Ringholm i intervjuer, och han ger ett helt håglöst intryck på isen.
Vad är det jag missar??
Varför är inte Daniel Tjärnqvist kapten t.ex? Det är ju oftast han som tar snacken med domarna, och han känns som en mycket mer given ledare.
Dagens enda spelare som får godkänt är Wesslau. Han gjorde några riktigt bra räddningar.
Signa Linkan!!!
Han är lika charmig som Bosse Ringholm i intervjuer, och han ger ett helt håglöst intryck på isen.
Vad är det jag missar??
Varför är inte Daniel Tjärnqvist kapten t.ex? Det är ju oftast han som tar snacken med domarna, och han känns som en mycket mer given ledare.
Dagens enda spelare som får godkänt är Wesslau. Han gjorde några riktigt bra räddningar.
Signa Linkan!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Men vi som har så bra backar att tillgå i år. Bästa backarna på länge, bäst av alla lag i elitserien osv.....Jokester skrev:Hur många ordentliga målchanser för SAIK var Philip Holm ansvarig för idag?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Backarna måste spela mer fysiskt över hela isen. Sluta titta på pucken och ta spelaren istället. Ängsligt spel i första. Sträck på er för h-te! Visa att ni är starkast och bäst.
Andra och tredje bättre. Dom var rejält trötta ett tag.
Onödig förlust!
Andra och tredje bättre. Dom var rejält trötta ett tag.
Onödig förlust!
- Datsyuk_13
Jaha, nu är vi alltså där igen. Ännu ett obegripligt bottennapp på hemmaplan. Efter denna match så orkar jag ärligt talat knappt vara besviken eller förbannad - utan snarare förvånad, häpen och rentav chockad över hur vi gång, på gång, på gång förfogar över ett gäng professionella ishockeyspelare (undantag Åberg, Cehlin, DT, Kempe, Fimpen och Wesslau) som - trots att det är lördag, hemmaplan och bästa sändningstid - inte kan tända till och prestera ens i närheten av sin normala kapacitet.
Förluster kan jag till viss del acceptera, men när vi inte klarar av att vinna en enda 50/50-situation på 60 minuter är det onekligen svårt att känna något större framtidshopp. Exakt så tror jag också att större delen av publiken DIF-publiken börjar känna alltmer. Därför kommer det med relativt stor sannolikhet inte att vara mer än 6 000 på nästa hemmamatch mot Luleå på lördag. Av den enkla anledningen att de helt enkelt har tröttnat. Tröttnat på att gång efter annan bli bedragna av spelare som man själva betalar löner till, vilket naturligtvis också är en fullt logisk effekt.
Förluster kan jag till viss del acceptera, men när vi inte klarar av att vinna en enda 50/50-situation på 60 minuter är det onekligen svårt att känna något större framtidshopp. Exakt så tror jag också att större delen av publiken DIF-publiken börjar känna alltmer. Därför kommer det med relativt stor sannolikhet inte att vara mer än 6 000 på nästa hemmamatch mot Luleå på lördag. Av den enkla anledningen att de helt enkelt har tröttnat. Tröttnat på att gång efter annan bli bedragna av spelare som man själva betalar löner till, vilket naturligtvis också är en fullt logisk effekt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Det blir till att dra med ett par polare extra till matchen nu på lördag då. Fan, upp till kamp. Förlorar vi läktarkampen också blir det en svart höst.Datsyuk_13 skrev:Jaha, nu är vi alltså där igen. Ännu ett obegripligt bottennapp på hemmaplan. Efter denna match så orkar jag ärligt talat knappt vara besviken eller förbannad - utan snarare förvånad, häpen och rentav chockad över hur vi gång, på gång, på gång förfogar över ett gäng professionella ishockeyspelare (undantag Åberg, Cehlin, DT, Kempe, Fimpen och Wesslau) som - trots att det är lördag, hemmaplan och bästa sändningstid - inte kan tända till och prestera ens i närheten av sin normala kapacitet.
Stå upp för vår förening nu. Ta med en kompis, en extra kompis! Bjud med en kompis om kompisen inte har råd! Fyll Hovet på lördag!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jupp, jag ska tvinga med sambon på lördag, kanske inte den som skriker mest men fyller iaf en extra plats på långsidan! Bättre än inget! :/
F.ö. är man som sagt inte ens arg längre... mer "jaha..."-känsla, lite sådär hopplöst och uppgivet! Såg ju så jävla bra ut mot LHC och så tar det inte ens en period efter den matchen förrän vi är tillbaka i samma mesiga och loja spel igen!
F.ö. är man som sagt inte ens arg längre... mer "jaha..."-känsla, lite sådär hopplöst och uppgivet! Såg ju så jävla bra ut mot LHC och så tar det inte ens en period efter den matchen förrän vi är tillbaka i samma mesiga och loja spel igen!
Plocka hem Hannula
Be för Zibanjad
Signa upp Linkan
och skicka Bom Bom
Be för Zibanjad
Signa upp Linkan
och skicka Bom Bom
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Svårt att ens bli upprörd längre över att spelet ser ut som det gör. I snart 70 grundspelmatcher har laget, med ett par undantag, spelat mindre bra och riktigt dåligt.Nåt måste ju vara generalknas när det ser ut dom det gör match efter match trots att vi har bytt ut stora delar av truppen. Förra året hade vi flera namnkunninga sk. sjärnor i truppen. Spelet haltade. Den här säsongen har vi ett mer jämnt lag med fler hårt arbetande spelare. Spelet haltar. Det är faktiskt märkligt.
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... gstorskar/
Vi har många 30+are i laget och vi har många under 22..
Vi har 9 spelare över 30 år. -> Står för rutin och ledarskap
Vi har 5 spelare mellan 22-30 -> Står för spets, vilja, kämpaglöd, och produktion
Vi har 12 spelare mellan 18-21 år -> Står för det oväntade, det mönsterbrytande...
Vi har ingen bra balans. Jag skulle hellre se att vi hade fler i skiktet 22-30 än de 5 vi har nu för det är detta skikt som står för det hårda och det jämna spelet. De har hårdheten, snabbheten och orken kvar. junisarna har snabbhet och lite annat men saknar jämnheten eller orken. De gamle 30+ har hårdheten men inte farten och i en del fall inte orken heller. (Undantag finns).
Junisar: 5 st
mellanskitare: 12 st
Oldies: 9 st
= Bättre.
Det som sker i laget nu är att Junisarna sviktar emellanåt. De få mellanskiktspelare vi har spelar inte på topp jämt och har inte någon dragkraft eftersom de är för få. Våra old guys är för långsamma, för trötta, eller ... ja.. Det blir i alla fall obalans eftersom spelarna inte klickar i varandra. Ojämt, obalanserat.
... kanske har jag fel. Det händer.
Vi har 5 spelare mellan 22-30 -> Står för spets, vilja, kämpaglöd, och produktion
Vi har 12 spelare mellan 18-21 år -> Står för det oväntade, det mönsterbrytande...
Vi har ingen bra balans. Jag skulle hellre se att vi hade fler i skiktet 22-30 än de 5 vi har nu för det är detta skikt som står för det hårda och det jämna spelet. De har hårdheten, snabbheten och orken kvar. junisarna har snabbhet och lite annat men saknar jämnheten eller orken. De gamle 30+ har hårdheten men inte farten och i en del fall inte orken heller. (Undantag finns).
= Bättre.
Det som sker i laget nu är att Junisarna sviktar emellanåt. De få mellanskiktspelare vi har spelar inte på topp jämt och har inte någon dragkraft eftersom de är för få. Våra old guys är för långsamma, för trötta, eller ... ja.. Det blir i alla fall obalans eftersom spelarna inte klickar i varandra. Ojämt, obalanserat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tror (kan alltså ha helt fel eftersom jag inte har kollat) att det är ganska få lag i ES som har många "mellanskiktare". Det var ganska svaga årskullar i svensk hockey.Magnutz skrev:Vi har många 30+are i laget och vi har många under 22..
= Bättre.
Jag håller med dig.antti-pekka skrev:Svårt att ens bli upprörd längre över att spelet ser ut som det gör. I snart 70 grundspelmatcher har laget, med ett par undantag, spelat mindre bra och riktigt dåligt.Nåt måste ju vara generalknas när det ser ut dom det gör match efter match trots att vi har bytt ut stora delar av truppen. Förra året hade vi flera namnkunninga sk. sjärnor i truppen. Spelet haltade. Den här säsongen har vi ett mer jämnt lag med fler hårt arbetande spelare. Spelet haltar. Det är faktiskt märkligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.