Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
Laget KASS hur fan kan man inte gå in och köra. Vi harr massor av spelare som lever på fart. Hur fan kan dessa vilja sänka sitt varumärke genom att stå stilla?
Klacken KASS. Hur fan kan det sitta folk i klacken. Idioter. Äckliga jävlar.
DJ Yes. KASS. Du är så jävla dålig så det saknad ord. Du är en låtsats DJ. Börja plugga och skaffa ett riktigt jobb istället för att låtsats som att du kan spela skivor. Fan vad dålig du är.
Holm KASS. Stå på skridskorna. Hur svårt kan det vara.
Norman KASS. Dags att kliva upp ett steg nu. Kom ut ur bubblan och börja prestera.
M.Tjärnqvist. KASS. du är så dålig. Låtsats att du bryr dig i alla fall och åk skridskor när du ska byta.
Kyle. KASS spela rejält och skjut direkt det är fan ingen grym dag att vara i liv på idag.
Resten. KASS. Är ni juniorspelare eller? Visa lite ansvar. Ni tjänar duktigt med stålar. Det ingår att visa hjärta.
Skriet på telefon.
Klacken KASS. Hur fan kan det sitta folk i klacken. Idioter. Äckliga jävlar.
DJ Yes. KASS. Du är så jävla dålig så det saknad ord. Du är en låtsats DJ. Börja plugga och skaffa ett riktigt jobb istället för att låtsats som att du kan spela skivor. Fan vad dålig du är.
Holm KASS. Stå på skridskorna. Hur svårt kan det vara.
Norman KASS. Dags att kliva upp ett steg nu. Kom ut ur bubblan och börja prestera.
M.Tjärnqvist. KASS. du är så dålig. Låtsats att du bryr dig i alla fall och åk skridskor när du ska byta.
Kyle. KASS spela rejält och skjut direkt det är fan ingen grym dag att vara i liv på idag.
Resten. KASS. Är ni juniorspelare eller? Visa lite ansvar. Ni tjänar duktigt med stålar. Det ingår att visa hjärta.
Skriet på telefon.
Född till sportchef.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011
tillochmed elitseriens största plast lag Växjö kämpar, åker, sliter, spelar mer och bättre än oss,
Visa lite glädje KÄMPA på
Visa lite glädje KÄMPA på
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Vi missar väldigt många lägen som vanligt. Snälla, låt någon annan lägga straff nästa gång. Våga skjut i PP för fan....
Vi behöver en målskytt...
Och nej, Zibanejad kommer inte gå in och göra 20 kassar. Han kommer dessutom missa fler matcher pga JVM. Försvaret är ganska hyfsat, Wesslan är en av de bättre målvakterna i serien, jag tror att vi bara behöver en vassare offensiv. Anfall är bästa försvar.
Hur kunde experter tippa oss som svenska mästare med den här forwards uppställningen?
Vi behöver en målskytt...
Och nej, Zibanejad kommer inte gå in och göra 20 kassar. Han kommer dessutom missa fler matcher pga JVM. Försvaret är ganska hyfsat, Wesslan är en av de bättre målvakterna i serien, jag tror att vi bara behöver en vassare offensiv. Anfall är bästa försvar.
Hur kunde experter tippa oss som svenska mästare med den här forwards uppställningen?
Senast redigerad av NorpaN den 2011-10-15 20:02:49, redigerad totalt 1 gånger.
-
Asså på riktigt, vilket skitsnack.. "Blek första period sänkte DIF!" Snacka om att leka positiva delar i en naturkatastrof. Djurgården hade max 3/4 min okej spel idag! Kalla mig gärna, glaset är halvtomt, men en hönsgård hade varit att föredra idag. Vilket också är en mer passande rubrik!
Första perioden var askass, andra perioden var askass, tredje perioden, jag tror ni vet vad jag kommer säga. Vart fan ligger ribban i år egentligen? Sorgligt....
Första perioden var askass, andra perioden var askass, tredje perioden, jag tror ni vet vad jag kommer säga. Vart fan ligger ribban i år egentligen? Sorgligt....
100% DJURGÅRDSJ***L
DIF_Soldier skrev:Plus till BOUMEDIENNE idag som faktiskt skjuter i powerplay! Han borde fått chansen i PP1.
78 Josef Boumedienne LD -3
Jo han var verkligen kanonbra idag !
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Precis, tyvärr verkar den tidigare Djurgårdsandan försvunnit itakt med en ny generation. Oroväckande många även på forumet som låter sig nöjas med att det ser ut så här 2 år i rad.Jockmaniac skrev:Här fick vi beviset... Ni blådårar som tror att det ser ut såhär för att det är "tidigt" på säsongen. Kryp in i mammas grotta igen va. Djurgården är Elitseriens absolut mest oengagerade, lättlästa mest talanglösa lag. Vi hör hemma i Kvalserien, true story! Jag såg den här matchen som ett sorts sluttest. Att vi spelar okej en gång i månaden mot en halvdant lhc är inte konstigt. Spelar jag gitarr konstant ett helt år så lyckas jag i alla fall en gång att få ett rent ackord.
Djurgårdens spel har kommit över kulmen. Jag skrattar när jag tittar på våra matcher. Likt Sällskapsresan, likt ett avsnitt av Family Guy, likt en ståuppföreställning av Henrik Dorsin så garvar jag. För det är underhållning! Man kan inte klaga på att man inte får valuta för sina pengar när man går på en Djurgårdsmatch, det är ett som är säkert. Precis som ett gäng clowner som aldrig spelat hockey förr, helt plötsligt kastas in i Svensk ishockeys absoluta hetluft. Det är briljant underhållningsvärde, men för en som minns vad Djurgården stod för förr, är det en ren och skär mardröm.
Men även jag har kommit över kulmen, sakta men säkert, så börjar jag vänja mig vid ett hemsk men underhållande vår mot Malmö, Örebro och Oskarshamn. Tragiskt dock att det är på en tragisk gammal korpengubbe och ett gäng överbetalda talanglösa cirkusapors bekostnad.
Tänker inte ens ge mig in på att bedömma enskilda spelare för alla var precis lika jävla värdelösa idag. Så på sätt lider jag med Hardy. Vem fan ska man spela? DIF anno 10/11 är omöjliga att toppa med, för vi har inga spelare som hör hemma i Sveriges hockeytoppskikt...
Btw, hur fan kan man sätta Elitseriens sämsta straffläggare på vår enda straff? Höll på att ramla av stolen när jag såg att nr 70 skrinnade in
Riktigt usel utveckling på laget efter finalförlusten mot HV.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det var förstaperioden som sänkte oss, jajjamen. Allt som var bra i torsdags var som bortblåst idag. Forwardsen jobbade inte i mittzon, vi stängde inte igen så bra som vi gjorde mot LHC. Backarna såg oerhört stressade ut, hela laget spelade som att det var första gången dom var på is.
I andra kommer vi ut lite bättre, men det är fan inte bra ändå. Det är det där lilla extra som saknas idag, och det är klart vi inte får in pucken om vi inte skjuter. Klubertanz är fan mästare att välja fel läge att passa och skjuta i. Vad fan har hänt med karln? Hade inte han ett bra slagskott? Och som vanligt så får vi inte se D. Tjärnqvist panga på ett slagskott. Daniel var förövrigt den överlägset bästa spelaren i Djurgården idag.
Och Hardy, vad i helvete var det för plockning av målvakten? Seriöst. En man dumpar puck, och sen åker hela femman och byter, JA DÅ PASSAR VI PÅ ATT PLOCKA WESSLAU! Så jävla pinsamt dåligt att jag inte vet vad jag ska göra.
Det krävdes en fullkomlig bjudning för att vi skulle göra mål.
Daniel Brodin, vad har han för funktion? Om han inte åker skridskor och tacklas så är han värdelös.
Finns flera man kan peka på, men det känns onödigt just nu.
I andra kommer vi ut lite bättre, men det är fan inte bra ändå. Det är det där lilla extra som saknas idag, och det är klart vi inte får in pucken om vi inte skjuter. Klubertanz är fan mästare att välja fel läge att passa och skjuta i. Vad fan har hänt med karln? Hade inte han ett bra slagskott? Och som vanligt så får vi inte se D. Tjärnqvist panga på ett slagskott. Daniel var förövrigt den överlägset bästa spelaren i Djurgården idag.
Och Hardy, vad i helvete var det för plockning av målvakten? Seriöst. En man dumpar puck, och sen åker hela femman och byter, JA DÅ PASSAR VI PÅ ATT PLOCKA WESSLAU! Så jävla pinsamt dåligt att jag inte vet vad jag ska göra.
Daniel Brodin, vad har han för funktion? Om han inte åker skridskor och tacklas så är han värdelös.
- SkönaDjurgårn
Bedrövlig match. Den enda med godkänt i min bok är Cehlin som jag tycker var riktigt bra och verkligen försökte. Resten kan dra. Eller ja, Wesslan var stabil som vanligt också.
- SkönaDjurgårn
Var Brodin med idag?!Kentta skrev:Det var förstaperioden som sänkte oss, jajjamen. Allt som var bra i torsdags var som bortblåst idag. Forwardsen jobbade inte i mittzon, vi stängde inte igen så bra som vi gjorde mot LHC. Backarna såg oerhört stressade ut, hela laget spelade som att det var första gången dom var på is.
-
Jag frågar mig ofta, vad hände med den gamla goda: "Kämpa järnet eller dra"-mentaliteten. Åren vi låg i botten, åren då vi hade ett lag som knappt skulle kunna slåss på övre halvan i allsvenskan, även då så fanns det en röd tråd med Järnkamin-anda. Minns att Nicklas Danielsson gjorde ett par risiga byten, sen syntes han inte till förrän i nästa period med en jävla fart på benen. Då hade tränaren hade tagit honom i örat ordentligt och visst fan gjorde det nytta. Jag har inte sett en sådan bänkning de senaste säsongerna? Undantaget Nilson under fjolåret men då kunde inte ens en kärnladdning fastspänd vid nötterna få fart på tjockisen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Precis, tyvärr verkar den tidigare Djurgårdsandan försvunnit itakt med en ny generation. Oroväckande många även på forumet som låter sig nöjas med att det ser ut så här 2 år i rad.
Idag skulle inte Holm ha spelat, idag så skulle Boumedienne ha mer speltid än Daniel Tjärnqvist och Kyle, idag skulle Ölvestad suttit resten av första efter hans sinnesjuka knäpp vid 0-1 målet bland annat. Istället så fortsätter vi med våran kommunisthockey, och alla är gala och nöjda så länge lönen kommer in på kontot. Jag har då fan ingen lust att pröjsa dessa lata själlösa individers Bahamasresor.
Kort och gott, "leverera eller dra"
100% DJURGÅRDSJ***L
Katastrooof 

Idag känns det som att vi blir TOTALT utmanövrerade av Skellefteå samt att det återigen glids till förbannelse.
Går det att på något sett få ett möte med Hardy, Micke och Montén? Har ett par saker jag gärna vill fråga om...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sant. Sedan är det bara att inse att vi inte har ett särskilt bra lag. Det finns en liten övertro på våra juniorer samt att de bärande i laget har sina bästa år bakom sig.Jockmaniac skrev:Jag frågar mig ofta, vad hände med den gamla goda: "Kämpa järnet eller dra"-mentaliteten. Åren vi låg i botten, åren då vi hade ett lag som knappt skulle kunna slåss på övre halvan i allsvenskan, även då så fanns det en röd tråd med Järnkamin-anda. Minns att Nicklas Danielsson gjorde ett par risiga byten, sen syntes han inte till förrän i nästa period med en jävla fart på benen. Då hade tränaren hade tagit honom i örat ordentligt och visst fan gjorde det nytta. Jag har inte sett en sådan bänkning de senaste säsongerna? Undantaget Nilson under fjolåret men då kunde inte ens en kärnladdning fastspänd vid nötterna få fart på tjockisen.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Precis, tyvärr verkar den tidigare Djurgårdsandan försvunnit itakt med en ny generation. Oroväckande många även på forumet som låter sig nöjas med att det ser ut så här 2 år i rad.
Idag skulle inte Holm ha spelat, idag så skulle Boumedienne ha mer speltid än Daniel Tjärnqvist och Kyle, idag skulle Ölvestad suttit resten av första efter hans sinnesjuka knäpp vid 0-1 målet bland annat. Istället så fortsätter vi med våran kommunisthockey, och alla är gala och nöjda så länge lönen kommer in på kontot. Jag har då fan ingen lust att pröjsa dessa lata själlösa individers Bahamasresor.
Kort och gott, "leverera eller dra"
Visst, juniorerna gör så gott de kan och det kommer säkert bli bra hockeyspelare vad det lider. Men vi är väldigt felbalanserade just nu.
Det saknas spelare i mellangenerationen. Spelare med rutin men som fortfarande vill något med sina karriärer.
Men helt klart är att en aktivare coachning borde prövas. Lite märkligt att den stående förändringen är att bänka Tim eller Kempe. Andra spelare får hur många chanser som helst känns det som.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Boorken har ju rätt, det går så jävla sakta överallt. Det går sakta till pucken, det går sakta att passa pucken, det går sakta att komma in i zon, det går sakta att ta sig in på mål.
Det är så sjukt frustrerande..
Det är så sjukt frustrerande..