Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå aik 15/10 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte förvånad för fem öre. Tippade 2-5 och så här långt följer DIF sin gameplan. Skulle varit mer förvånad om vi hade haft 2-0 och spelat bra.

Vi gör aldrig två bra matcher i rad. Hoppas snart alla som snackar om att det snart ska bli bättre fattar att detta lag är ett fuskbygge och inget annat. Dags att skicka Järlan åt fanders.

Det såg likadant ut förra säsongen. Hur kan någon vara förvånad?
Du kan väl inte på fullt allvar mena att vi ska förvänta oss en skitsäsong till?!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att så inte är fallet. Men jag ser tyvärr ingenting som talar för något annat. Vi kommer med all säkerhet bli bättre (vilket övriga lag också kan bli) och jag tror att vi gnetar till oss en slutspelsplats till slut.

Men att vi ska komma top 4 med chans till ett framgångsrikt slutspel?
Nej!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

henka83 skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Inte förvånad för fem öre. Tippade 2-5 och så här långt följer DIF sin gameplan. Skulle varit mer förvånad om vi hade haft 2-0 och spelat bra.

Vi gör aldrig två bra matcher i rad. Hoppas snart alla som snackar om att det snart ska bli bättre fattar att detta lag är ett fuskbygge och inget annat. Dags att skicka Järlan åt fanders.

Du kan väl inte på fullt allvar mena att vi ska förvänta oss en skitsäsong till?!
Med den här upplagan kan du väl knappast ha tippat oss i toppen, eller är du precis lika dålig som alla andra som kallar sig "hockeyexperter"?
Vill ni sitta och pissa på vårt lag och vår förening så gör ni det på flashback eller annat lämpligt skitforum. Ni gör det definitivt inte vi våra matchtrådar. Nu höjer vi nivån.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Är detta korpen?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
henka83

Inlägg av henka83 »

Pissar på vårat lag, det är nog de som styr laget och spelar som pissar på oss som bryr sig, för de gör det inte!!!!!
henka83

Inlägg av henka83 »

Enda som bryr sig är Printz, fan vilken kung han är!!!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi började riktigt illa. P1 är ett sår på hjärtat. Sen har vi radat upp chanser i P2. Det är fördjävligt vilken sjuk otur vi har.. Tjärna Jr skulle satt en, Jimpa också, Kempe med... och så vidare.. Förlamande otur...

Det måste släppa nån gång! Snälla
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Vi har absolut inte haft studsarna med oss denna match.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Magnutz skrev:Det måste släppa nån gång! Snälla
mm, det vi behöver är en riktig jävla urladdning, en match vi vinner 8-0 när ALLT går in! Efter detta så tror jag offensiven löser sig för just nu är den så nervös, stolpe-ut och knackig så det finns fan inte på kartan! :(
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Stulle skrev:Vi har absolut inte haft studsarna med oss denna match.
Dagens underdrift! :)

Men P2 har varit bra, lite fladdrigt men fart i alla fall.

Nu hoppas jag att vi spelar likadant i P3 och att vi också har studsarna med oss. Jag hoppas också att vi håller nivån här inne också.

Edit: P3 ses med volymen på 0%. Kommentatorn är risig, as usual.
henka83

Inlägg av henka83 »

Men snälla gubbar, hur fan kan ni säga att vi har otur när vi bara har tur att vi änns lever denna match. De skulle avgjort matchen efter våran sork period. Att vi änns lever i en sådan SJUKT dålig match är ju om något turligt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

torskar man en period hemma med 2-0 och skotten med 14-4 förväntar man ju sig att laget skall gå ut i nästa period och köra över sina motståndare.

Märk väl att jag inte kräver mål utan att laget skall klara av att pumpa ner SAIK fullständigt, ösa på offensivt och pumpa på med skott mot mål.

Vad vi mäktar med är en jämn period.

*SUCK*
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
henka83 skrev:
Magnutz skrev:

Med den här upplagan kan du väl knappast ha tippat oss i toppen, eller är du precis lika dålig som alla andra som kallar sig "hockeyexperter"?
Vill ni sitta och pissa på vårt lag och vår förening så gör ni det på flashback eller annat lämpligt skitforum. Ni gör det definitivt inte vi våra matchtrådar. Nu höjer vi nivån.
Lugn nu Magnutz. Lugn....

Jag får god lust att ta till några väl valda ord. Den som menar att jag skulle pissa på DIF och vår förening vet fan inte vad han snackar om. Jag nöjer mig så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
henka83

Inlägg av henka83 »

Det är hockey sporten heter, tillfälligheter avgör, och sålänge vi presterar elitseriens i särklass sämsta hockey så kommer vi snart inte ha "marginalerna" med oss längre. Vi som fått med oss alldeles för mycket poäng hittills, inga andra. GLÖM INTE DET!!!!
Senast redigerad av henka83 den 2011-10-15 18:54:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det blir verkligen bara sämre och sämre. Finns ingen botten för den uselhet som DIF står för.

Philip Holm försöker tydligen vara ännu sämre än Erik Gustafsson var i sin första match. Herregud vilket horribelt backspel.

Som jag alltid säger: DIF är hockeyvärldens absolut tamaste hemmalag. Kan verkligen inte finnas något sämre.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Rätt kul att Växjö ligger före oss efter denna match...
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar