DIF_Soldier skrev:Bertilssons tackling är helt ren, men den såg farlig ut med allt efterspel.
"Jamen, de skickade ju in ambulans!"
Madsens tackling däremot är fulare, långt fulare, och får en kortare avstängning?
Anledningen? Det berodde inte på tacklingen; det berodde på ambulansen.
Märkligt sätt att resonera det där tycker jag. Inte fan är det den tacklande spelarens problem att den han tacklar är gjord av glas?
Någon som på allvar tror att en spelare som Corey Perry eller Steve Stamkos ens ramlat av den tacklingen?
Patetiskt disciplinnämnden.
Vilken situation kommenterar du?!
Disciplinnämnden borde tas ur bruk och ersättas av något liknande det NHL använder.
Att gå i Madsens försvar är inte så bra dock, om det är det du gör. Den smällen han delar ut på Sebastian Lauritzen ramlar alla av. Kolla klippen från just NHL där de visar vad som är legal och inte. Den tacklingen som Madsen delar ut är inte legal. Den är pissigt ful och feg.
Magnutz skrev:Sen sticker jag ut hakan här och menar att det inte ska finnas kvinnor med i besluten som gäller en sport där bara män tävlar. (Damhockey är en sport för sig). Detta har inget med genus att göra. Det har enbart med erfarenheten och kunskapen att bedöma en sport att göra. En kvinna har aldrig spelat elithockey med män. Inte i Sverige i alla fall. Då ska de inte vara med och ta beslut som handlar om det som försiggår på isen. (väntar på mothugg hehe)
Instämmer till fullo! Patetiskt att ska inkvoteras kvinnor hit och dit.
Sitter hon kvar som ordförande, Cecilia x?
Magnutz skrev:Sen sticker jag ut hakan här och menar att det inte ska finnas kvinnor med i besluten som gäller en sport där bara män tävlar. (Damhockey är en sport för sig). Detta har inget med genus att göra. Det har enbart med erfarenheten och kunskapen att bedöma en sport att göra. En kvinna har aldrig spelat elithockey med män. Inte i Sverige i alla fall. Då ska de inte vara med och ta beslut som handlar om det som försiggår på isen. (väntar på mothugg hehe)
Instämmer till fullo! Patetiskt att ska inkvoteras kvinnor hit och dit.
Sitter hon kvar som ordförande, Cecilia x?
2 matchstraff redan, båda för checking to the head, ett för Robin Sterner i Färjestad och ett för Granström i Brynäs. I mitt tycke är båda väldigt tveksamt dömda.
Edin skrev:2 matchstraff redan, båda för checking to the head, ett för Robin Sterner i Färjestad och ett för Granström i Brynäs. I mitt tycke är båda väldigt tveksamt dömda.
Som jag hävdar. Vår sport är under belägring. Det blir för mycket av anmälningar och dess påföljder... :/
Jag förstår hur frustrerad du blir, Petter. Boork snackar om att undvika en nord-sydtackling som något positivt med orden "respekt" och Rönnqvist svarar upp. Tack!
android skrev:Fel tråd kanske. Men inom tio år är det lika mycket filmningar inom hockeyn som i fotbollen. Sanna mina ord. Luleå leder utveckling av svensk ishockey. Björnarna från norr. Hua.
Filmningar ja, vad säger man om Silfverbergs lilla akt i denna situation? Han lyckades ju få en utvisning med sig, men visst är det lite italiensk fotboll över det hela?
android skrev:Fel tråd kanske. Men inom tio år är det lika mycket filmningar inom hockeyn som i fotbollen. Sanna mina ord. Luleå leder utveckling av svensk ishockey. Björnarna från norr. Hua.
Filmningar ja, vad säger man om Silfverbergs lilla akt i denna situation? Han lyckades ju få en utvisning med sig, men visst är det lite italiensk fotboll över det hela?
Ishockey är inte ens kul längre. Mitt i allt dåligt spel så får man stå ut med ett jävla knytnävsslag i ansiktet av Carin Götblad och nu så fortsätter DN att briljera. All den här jävla skiten har bara blivit ett jävla ok.
Det är synd. Riktigt synd att det sitter opassande personer och tar beslut om Hockey. Samma typ av folk som tar beslutet att DIF m fl ska BETALA polisen för arbetet de "utför" vid evenemang.
Det klubbarna kan göra är väl att bombardera DN med överklaganden och egen bevisföring med tillhörande film/bildbevis samt att ett knippe personer med hockeyerfarenheter från just elitspel uttalar sig.
Sedan ska spelare som filmar för att få 2or med sig ha stryk.
Intressant diskussion precis i Canal+ studion angående tacklingarna, Sören Persson och Wikegård pratade tacklingar. Visade ok tacklingar och icke ok tacklingar. Persson och Wikegård var inte helt överens om Bertilssons tackling.
Men det var bra tycker jag att en domare tar denna diskussion.
Jepe skrev:Intressant diskussion precis i Canal+ studion angående tacklingarna, Sören Persson och Wikegård pratade tacklingar. Visade ok tacklingar och icke ok tacklingar. Persson och Wikegård var inte helt överens om Bertilssons tackling.
Jag håller med, men det hade varit roligare att bjuda in en representant ifrån disciplinnämnden, för det är där dom riktiga pulvrena sitter.
Jepe skrev:Intressant diskussion precis i Canal+ studion angående tacklingarna, Sören Persson och Wikegård pratade tacklingar. Visade ok tacklingar och icke ok tacklingar. Persson och Wikegård var inte helt överens om Bertilssons tackling.
Jag håller med, men det hade varit roligare att bjuda in en representant ifrån disciplinnämnden, för det är där dom riktiga pulvrena sitter.
Absolut, men jag tror nog aldrig att de skulle ställa upp.