Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Jockmaniac »

Såg att domarna ska åka runt och visa nån instruktionsfilm med 9 korrekta tacklingar och 9 fula. Kan de inte offentliggöra den filmen, så vi fans får ta del av den också? Skulle vara mycket spännande, för som det är nu så fattar jag absolut noll.
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Såg att domarna ska åka runt och visa nån instruktionsfilm med 9 korrekta tacklingar och 9 fula. Kan de inte offentliggöra den filmen, så vi fans får ta del av den också? Skulle vara mycket spännande, för som det är nu så fattar jag absolut noll.
De måste börja döma för rätt saker. Att plocka Bertilsson 2min för Interference är OK. Att anmäla och baserat? på att Berglund fick en lätt hjärnskakning döma honom till 4+3 matchers avstängning är horribelt.

Det enda positiva i denna soppa är om/att disciplinnämnden nu starkt ifrågasätts. Dess kompetens är ju under isen fullständigt. Enbart människor som spelat hockey på elitnivå ska få plats i en sådan nämnd. Alla andra är inte kvalificerade, anser jag, eftersom de inte vet hur hockeyn i praktiken fungerar. Då detta är sant (Cecilia Hager?!) saknar ju nämnden den kunskap den behöver för att kunna bedöma händelsen.

Jimpa fick 3 matcher plus böter
Bertilsson fick 4 matcher och böter
Hockeyn blir allt svagare.

Att våra elitspelare blir hårdare och snabbare och bättre hela tiden gör ju att farten i spelet ökar och då blir också konsekvenserna efter en relativt vanlig tackling ibland allvarliga med skador som följd. Detta är alla hockeyspelare medvetna om. Vi kan inte gardera oss mot alla faror, även om ganska många av oss vill försöka åstadkomma detta genom regleringar av allt. Om du är 2 meter lång och väger 120 kilo är du en stor jävel på isen. Kanske inte snabbast men men snabb nog. När du tacklar en "dvärg" på 1.80m och 87 kilo.. då händer det saker med den lille killen. Ska då den store straffas för att han tacklat en mindre? Ska en spelare som spelar med huvudet i låg position - i brösthöjd då - vara fredade?!

Nej. Nu ska disciplinnämnden bort. Ersätt med en NHL-version. Sen tillämpar vi de regler som NHL använder. Så, saken klar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Jag räknar med att dom också visar en film som visar hur man tar emot tacklingar, framförallt Luleå bör se en sådan film.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ekman fick 8 matcher.
Ingen reson ligger bakom nåt.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sedan är ju de fula tacklingarna också ett hot mot det fysiska spelet i hockey. Har inte sett smällen som det talas om från matchen mellan MODO-Brynäs men det verkar ha varit en ful tackling, ett sk tjuvnyp mot huvudet, men jag avvaktar dom i målet tills jag sett smällen.

Spelare som smäller andra spelare i ryggen, som medvetet tacklar mot huvudet, med mera. Dessa maskskallar förstör lika mycket som disciplinnämnden gör.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Den tacklingen som Madsen gjorde på Lauritzen(?) är ju precis det som ger eld till media. Riktigt ful blindside-hit som denna gång faktiskt gick bra.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Den tacklingen som Madsen gjorde på Lauritzen(?) är ju precis det som ger eld till media. Riktigt ful blindside-hit som denna gång faktiskt gick bra.
Då ska han plockas. Och i sådana fall ser jag gärna ordentliga straff. Fega hockeyspelare ska straffas hårt. De sabbar hockeyn genom att orsaka larviga regelåtstramningar.. Och de sabbar andra hockeyspelare.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Här har ni tacklingen! Ska vi gissa på 0-2 matcher då ingen ambulans kom in på isen?
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:Här har ni tacklingen! Ska vi gissa på 0-2 matcher då ingen ambulans kom in på isen?
Här ska det svida. Får Jimpa 3 och Bertilsson 4 ska denna tackling som ÄR ful som fan ge ett ordentligt straff. Feg jävla dumskalle som delar ut den smällen. Blindsided & to the head... Danskjävel
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
Jepe skrev:Här har ni tacklingen! Ska vi gissa på 0-2 matcher då ingen ambulans kom in på isen?
Här ska det svida. Får Jimpa 3 och Bertilsson 4 ska denna tackling som ÄR ful som fan ge ett ordentligt straff. Feg jävla dumskalle som delar ut den smällen. Blindsided & to the head... Danskjävel
Men Magnutz har du inte läst tidningarna ang Ölvestads tackling? Han tacklar ju honom i ryggen samt hoppar in i tacklingen! :roll: (tror det skrivits så i 3 artiklar eller nått sånt)
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:
Magnutz skrev:
Men Magnutz har du inte läst tidningarna ang Ölvestads tackling? Han tacklar ju honom i ryggen samt hoppar in i tacklingen! :roll: (tror det skrivits så i 3 artiklar eller nått sånt)
Har sett Jimpas tackling ett antal gånger från två vinklar. Den är hård, den är snabb och killen som får den är inte uppmärksam samt för vek för att kunna ta emot den. Ölvestad hade väl kunnat hålla igen lite men han tar ju inte för många skär och han hoppar inte in tacklingen, inte mer än att han lättar när han har fått kontakt med sitt "offer" -våran Jimmie straffas för att han tacklats hårt förut. Sure, 1 eller kanske 2 matcher för en vårdslöst utförd tackling hade jag väl kunnat köpa, lite, men inte 3 + böter. Jag är dock jag. Andra tycker att Ölvestad är en best som borde buras in. Jag? Jag gillar Jimmie.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Magnutz skrev:
Jepe skrev:
Magnutz skrev:
Har sett Jimpas tackling ett antal gånger från två vinklar. Den är hård, den är snabb och killen som får den är inte uppmärksam samt för vek för att kunna ta emot den. Ölvestad hade väl kunnat hålla igen lite men han tar ju inte för många skär och han hoppar inte in tacklingen, inte mer än att han lättar när han har fått kontakt med sitt "offer" -våran Jimmie straffas för att han tacklats hårt förut. Sure, 1 eller kanske 2 matcher för en vårdslöst utfört tackling hade jag väl kunnat köpa, lite, men inte 3 + böter. Jag är dock jag. Andra tycker att Ölvestad är en best som borde buras in. Jag gillar Jimmie.
Helt enig!

Håller för övrigt helt med Ulf Dahlén ang domarnas "tacklingsskola".
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Solklar huvudtackling. Här ska det givetvis vara ett kännbart straff. men tvivlar på att det blir någon längre avstängning
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kalrt fulaste tacklingen i år och här köper jag ett kraftigt straff... Siktar bara på huvudet och här håller jag med mesarna Wennerholm och Boork att man enbart är ute efter att skada. Pucken är inte ens i närheten och man ser hur han smyger sig upp på Brynäsaren. Riktigt fult och fick Bertilsson 4 matcher för sin så ska Madsen ha 8 minst....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh vadå, Brynäsaren väljer ju att titta bort precis, han får skylla sig själv.
Det där är bara en liten puff med axeln på kinden, tål man inte sånt så bör man byta sport till förslagsvis Volleyboll.
Blir Dansken avstängd riskerar Svensk Ishockey att dö för ALLTID!!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar