sensei skrev:Metal Machine skrev:...och Bombom kommer att befordras till första backparet. I vår kommer man att förlänga med honom eftersom Kyle kommer att vilja göra ett nytt försök i NHL. "Vi tror att Josef kommer att spela bättre den här säsongen när han i Kyles frånvaro kommer att få större förtroende", kommenterar Järlefeld kontraktsförlängningen.
Ser absolut inte Bombom som en syndabock nuläget, även om alla vet att han kan lite bättre. Som det ser ut nu så skulle jag lätt kunna förlänga även om det är svårt att sia om framtiden.
Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen. Carlsson visade dock några positiva tendenser nu senast i fiaskomatchen mot brynäs.
Alla har rätt till sina åsikter (i viss mån) och visst man ska inte hurra en spelare som inte förtjänar det men att du av tre syndabockar väljer att nominera Otto och Tim är mig helt oförstående. Otto är inte alls så bra som han var för några år sedan men var det seriöst någon av oss som hade den förväntningen inför den här säsongen?
Tim, ditt lilla korståg mot honom börjar bli lätt löjeväckande, har spelat klart enligt vad som förväntas av honom (om inte bättre) och kan på inget sätt anses som syndabock till den här knackiga inledningen. Om du vill hitta syndabockar leta då bland lagledningen och bland de spelare som ska vara ledande i det här laget. Bland forwards har vi ett lysande exempel i Mackan, ingen kan tycka att han är den ledargestalt som hans "C" säger att han ska vara, inte genom sitt agerande på isen och ej heller genom sin poängproduktion. Bland backarn är Bom-Bom det klarast lysande exemplet. Han är på väg att ha sämre +/- än förra året och är en direkt orsak till att vi har svängdörrar i försvaret genom sitt urusla defensiva arbete. Han är fan lättare att åka ifrån än en vägkon.
Jag skulle gärna nämna Ölve också men han har iaf goda intentioner.
Näe att skylla något på framförallt Tim (ja jag är pro Tim) är för mig helt oförstående men du får gärna specificera vad som gör honom till en syndabock i dagens läge.
Edit. Jag har bara så svårt att se vad en kille som spelar mindre än 10min per match i snitt kan ha gjort från sin position i fjärdekedjan som anses berättiga honom epitet "syndabock". Nu pratar vi inte om en situation utan DIFs säsongsinledning anno 11/12.