Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av stolpskott »

SirDIFalot skrev:
stolpskott skrev: Men andra sidan, har jag fel om jag säger att han höll på att köra Djurgårn riktigt ner i botten med ekonomin pga hans spelarinköp osv? Och borde i han inte gjort bättre med dom lagen han hade på pappret?
Det där är en myt vad jag hört. Wikegård låg inte bakom det.

Wikegård är för övrigt mannen som valde att starta upp DIF's J:20 verksamhet igen. Dock fick de ju börja i lägsta divisionen. Putte Carlsson valde av någon anledning att lägga ner DIF's J20 lag helt några år tidigare. Vilket förstås tvingade fram värvningar utifrån.
Ja det med J20 har du all rätt i.

Men skulle nog säga att det är nog absolut Wikegård som låg bakom spelarinköpen, om jag inte är helt ute och cyklar var väl han både sportchef och tränare?
Dock så kan man ju inte belasta allt på Niklas då någon i föreningen bör ju sagt ifrån och att det här har vi inte råd till. Säsongen 05/06 talar ju sitt tydliga språk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

stolpskott skrev:
SirDIFalot skrev:
stolpskott skrev: Men andra sidan, har jag fel om jag säger att han höll på att köra Djurgårn riktigt ner i botten med ekonomin pga hans spelarinköp osv? Och borde i han inte gjort bättre med dom lagen han hade på pappret?
Det där är en myt vad jag hört. Wikegård låg inte bakom det.

Wikegård är för övrigt mannen som valde att starta upp DIF's J:20 verksamhet igen. Dock fick de ju börja i lägsta divisionen. Putte Carlsson valde av någon anledning att lägga ner DIF's J20 lag helt några år tidigare. Vilket förstås tvingade fram värvningar utifrån.
Ja det med J20 har du all rätt i.

Men skulle nog säga att det är nog absolut Wikegård som låg bakom spelarinköpen, om jag inte är helt ute och cyklar var väl han både sportchef och tränare?
Dock så kan man ju inte belasta allt på Niklas då någon i föreningen bör ju sagt ifrån och att det här har vi inte råd till. Säsongen 05/06 talar ju sitt tydliga språk.
Wikegård själv tar väldigt illa upp när folk hävdar att det var han som låg bakom DIF's dåliga ekonomi i alla fall. Han säger att de inte alls hade lika mycket deg som de övriga topplagen men DIF's styrelse sa att man inte fick ha en lägre målsättning än Top 4, oavsett vad materialet och ekonomi sade. Man var tvingade att gå ut med den där top 4, för att man var just Djurgården. Wikegård gjorde väl som alla tränare, misslyckade och lyckade värvningar, Strömberg och Thoresen. Boyle och grabbarna spelade i stort sett gratis.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Någon som såg sporten på tv 4 i dag (27/9)? I så fall bör ni ju hålla med mig om att Erik Hamrén borde vara aktuell som huvudtränare/sportchef för DIF hockey när han slutar som förbundskapten. Han resonerar som en tränare på elitnivå ska göra, till skillnad från våra ledare som känns mer lämpade för uppdrag inom Röda Korset.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jonas1891 skrev:Snart får vi äntligen veta!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3693196.ab
Okej, det finns nog en tråd till där den länken inte postats hittills, vem hinner först?!
Expert.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Efter Regin slagit upp sin axelskada så ser jag Mika som förlorad. Så nu är frågan, vem ska vi ersätta honom med? Dags att börja spawna lite gubbar, håll ögonen öppna.

En sak är säker, gör Djurgården det förutsägbara, som de säkert kommer göra, det vill säga absolut INGENTING(för att visa att vi minsann sitter i båten hära på kansliet), så spelar vi kvalserie i vår.

Mark my words. DIF anno 11/12 är ett sådant fuskbygge att polacker framstår som helgon....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror inte heller man tar in någon ersättare om det nu blir så, utan räknar med att Åberg tar den rollen (eftersom han "börjat så bra"). Men man kanske borde låta Pontus få chansen fullt ut då och faktiskt låta honom få en chans högre upp i hierarkin... Skandal att han inte får spela Powerplay till att börja med.

Nä, blir så jävla less.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skulle inte förvåna mig om man tar in Jocke Eriksson i tron om att han ska kunna frälsa oss. Zibanejad är definitivt förlorad. Bremberg kommer man inte ens fundera på att ta kontakt med och Bombom kommer att befordras till första backparet. I vår kommer man att förlänga med honom eftersom Kyle kommer att vilja göra ett nytt försök i NHL. "Vi tror att Josef kommer att spela bättre den här säsongen när han i Kyles frånvaro kommer att få större förtroende", kommenterar Järlefeld kontraktsförlängningen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Förstår inte varför man envisas med att spela M.Tjärnqvist i första linan, killen har ju fan bly i skridskorna. Upp med Åberg i första, tack!
clowns to the left of me, jokers to the right
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:...och Bombom kommer att befordras till första backparet. I vår kommer man att förlänga med honom eftersom Kyle kommer att vilja göra ett nytt försök i NHL. "Vi tror att Josef kommer att spela bättre den här säsongen när han i Kyles frånvaro kommer att få större förtroende", kommenterar Järlefeld kontraktsförlängningen.
Ser absolut inte Bombom som en syndabock nuläget, även om alla vet att han kan lite bättre. Som det ser ut nu så skulle jag lätt kunna förlänga även om det är svårt att sia om framtiden.

Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen. Carlsson visade dock några positiva tendenser nu senast i fiaskomatchen mot brynäs.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jonas1891 skrev:Snart får vi äntligen veta!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3693196.ab
Jag fattar fan inte. Ska han få några slags garantier för att han inte kommer att bli nerskickad i AHL? Jag förstår inte hur Zibby resonerar. Ingen rookie går väl säker där borta?

Jag tar ut det här i förskott... Välkommen tillbaka! Ska bli skönt att se #93 sätta lite fart på laget. Det tror jag han kan göra. Han må vara 18 år men är nästan redo för NHL. Hur många i vårt lag nu är det?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

sensei skrev:
Metal Machine skrev:...och Bombom kommer att befordras till första backparet. I vår kommer man att förlänga med honom eftersom Kyle kommer att vilja göra ett nytt försök i NHL. "Vi tror att Josef kommer att spela bättre den här säsongen när han i Kyles frånvaro kommer att få större förtroende", kommenterar Järlefeld kontraktsförlängningen.
Ser absolut inte Bombom som en syndabock nuläget, även om alla vet att han kan lite bättre. Som det ser ut nu så skulle jag lätt kunna förlänga även om det är svårt att sia om framtiden.

Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen. Carlsson visade dock några positiva tendenser nu senast i fiaskomatchen mot brynäs.
Alla har rätt till sina åsikter (i viss mån) och visst man ska inte hurra en spelare som inte förtjänar det men att du av tre syndabockar väljer att nominera Otto och Tim är mig helt oförstående. Otto är inte alls så bra som han var för några år sedan men var det seriöst någon av oss som hade den förväntningen inför den här säsongen?
Tim, ditt lilla korståg mot honom börjar bli lätt löjeväckande, har spelat klart enligt vad som förväntas av honom (om inte bättre) och kan på inget sätt anses som syndabock till den här knackiga inledningen. Om du vill hitta syndabockar leta då bland lagledningen och bland de spelare som ska vara ledande i det här laget. Bland forwards har vi ett lysande exempel i Mackan, ingen kan tycka att han är den ledargestalt som hans "C" säger att han ska vara, inte genom sitt agerande på isen och ej heller genom sin poängproduktion. Bland backarn är Bom-Bom det klarast lysande exemplet. Han är på väg att ha sämre +/- än förra året och är en direkt orsak till att vi har svängdörrar i försvaret genom sitt urusla defensiva arbete. Han är fan lättare att åka ifrån än en vägkon.

Jag skulle gärna nämna Ölve också men han har iaf goda intentioner.

Näe att skylla något på framförallt Tim (ja jag är pro Tim) är för mig helt oförstående men du får gärna specificera vad som gör honom till en syndabock i dagens läge.

Edit. Jag har bara så svårt att se vad en kille som spelar mindre än 10min per match i snitt kan ha gjort från sin position i fjärdekedjan som anses berättiga honom epitet "syndabock". Nu pratar vi inte om en situation utan DIFs säsongsinledning anno 11/12.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev: Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen.
Va? Jag förstår absolut ingenting av det här resonemanget.

Tim, syndabock? Vad har du för förväntningar egentligen. Sen när skall Tim vara en ledande spelare i det här laget.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sensei skrev: Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen.
Va ska man säga?

Facepalm :roll:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det svänger ungefär lika fort på NHL-forum som det gör här när det kommer till åsikter... Nu verkar 90% av det här forumet se Zibanejad som självskriven (nästintill) i Ottawas trupp kommande säsong:
http://hfboards.com/showthread.php?t=992551

Annat lät det för en vecka sedan.
Låst