Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Inlägg av Struten »

JohanPez skrev:Inte för att det gör till eller från gällande matchen men för min nyfikenhets skull. Var det bara jag som tyckte att frilägesmålet såg billigt ut?
Jag såg att han slängde sig och lyckades slå bort pucken men hakning, var det verkligen det?
Man kan bara hoppas att detta är ett wake up call för samtliga ledare och att man vänder på detta.
Vi var guldtippade och föll inledningsvis pladask, nu även fast jag har svårt att se det vill jag att vi ska resa oss från lerpölen med en sjuk jävla uppercut och trycka till vartenda rått- och bondelag som finns därute.
Kommer inte ihåg allt för mycket av situationen men det såg ut att vara en hakning på armen av Tjärnqvist. Inte mycket och göra åt.

För övrigt, visst att spelet skiter sig just nu och det finns ingen som riktigt tar tag i laget men... Boumedienne är rent ut sagt för jävla dålig!

Det är felbeslut, loj uppträdande, misslyckade passar, sega ben i hemåtjobbet o.s.v. Jag börjar helt enkelt bli jävligt trött på honom. Gillade inte det jag såg förra säsongen och min åsikt har verkligen inte ändrats. Enda positiva jag hittar med honom är att vi slipper han 12/13. Anledningen till att han fick spela idag var att Honken och Printz är borta men våga bänka honom sen Hardy!

Kul att Sillen och Kempe fortfarande är bra tillsammans med Turbo som fick tid i PP i slutet.
Användarvisningsbild
Taskman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Taskman »

-daniel- skrev:Det som jag är mest bedrövad är hur man kan bli så fullständigt överkörda på hemmaplan...en storspelande Wesslau håller verkligen ner siffrorna. Det är så sjukt blekt att jag får sura uppstötningar.

Tråkigt att se.
Utan Wesslau hade det lika väl kunnat bli 2-8 eller något i den stilen.
TOTALT överkörda på hemmaplan är inte ens försvarbart.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Garpenlöv hade rätt i sin kritik. Vi skall inte gapa efter mer när vi värvade två spelare från ett lag som åkte ner. Tycker vi har gått ifrån agenda att värva spelare som har egenskaper som inte finns i truppen, spelare som kan krydda laget. Hoppas att Järlan och de som var på han sida inser att de hade fel och avgår.
Man lever bara en gång...
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Hur man valde att sätta C:et på Nilsons bröst förstår jag inte alls. En kapten ska leda sina mannar inte dra ner dem ännu mer med att skicka dåliga signaler som att glida runt på isen som nån jävla konståkare eller för den delen stå och gnälla på lagkamrater för att dem inte jobbar hårt när man själv inte jobar alls. Känns som att D.Tjärnqvist skulle ha blivit utsedd till kapten.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Zioun skrev:Garpenlöv hade rätt i sin kritik. Vi skall inte gapa efter mer när vi värvade två spelare från ett lag som åkte ner. Tycker vi har gått ifrån agenda att värva spelare som har egenskaper som inte finns i truppen, spelare som kan krydda laget. Hoppas att Järlan och de som var på han sida inser att de hade fel och avgår.
När sa Garpen detta?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Men det saknas så oerhört mycket på många spelare...vad har hänt med hungriga Djurgården från 09/10? Varför ser det ut som en påse med nötter försöker lira hockey? Förstår ingenting.
Den enskilt största skandalen av alla är dock, som också någon nämnde, att spelare som Kempe och Tim blir så fruktansvärt felbehandlade. Det är banne mig mobbning som Hardy utför mot dessa spelare, som är bäst i laget match efter match genom att alltid skapa långa anfall. Istället för att spela dessa kvicka energiska lirare så skickar man in Mr. Sirap x2 i byte efter byte.
håller med spela Kempe,Tim,Cehlin och Åberg, dom har fart dom dom skapar chanser och minde istid för Mr.Sirap x2 minde, tack
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev:Första fem minuter var bra, resten var division 1 hockey. Att det funkar att lira så illa som ikväll borde fan inte gå, inte med killarna som bildar Djurgårdens IF denna säsong. Att man inte lyckas skapa en enda vettig målchans under 55 minuter är skandal, att man låter Brynäs skjuta 28 skott på mål är skandal, att vi endast skjuter 17 skott på mål är skandal.

Hela jävla laget behöver ta sig en funderare, ''Förtjänar jag att bära sveriges finaste tröja?'', jag kan nog tro att alla svarar ja på den frågan, men inte fan vill jag se speciellt många i det nuvarande laget representera Djurgårdens IF. Slöhet, svaghet och idiotism visades idag på Hovet, jag är besviken, besviken på det skitspel som visas upp och den arroganta attityden på isen. Vad fan har hänt grabbar... fortsätter det på detta viset blir det Allsvenskan nästa år, garanterat, just nu är ni värda det för att inse hur kasst ni spelar. Tre skott under 20 minuter, TRE SKOTT!? Hur är det ens möjligt att skjuta så lite...

Dags att börja dra er i kragen och strida för skölden ni bär på bröstet. Det är katastrofalt dåligt, slöheten är den jag framförallt är förbannad på. Hur svårt ska det vara att hoppa in och köra intensivt 3 minuter, knappt det. Fan, kom igen nu för fan, detta är inte nivån som vi ska lira på. Vi kan bättre, och det ska bli bättre. Om inte, ja då är det bara packa trunken och dra ärligt talat...
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Djurgårn skrev:Hur man valde att sätta C:et på Nilsons bröst förstår jag inte alls. En kapten ska leda sina mannar inte dra ner dem ännu mer med att skicka dåliga signaler som att glida runt på isen som nån jävla konståkare eller för den delen stå och gnälla på lagkamrater för att dem inte jobbar hårt när man själv inte jobar alls. Känns som att D.Tjärnqvist skulle ha blivit utsedd till kapten.
Första chansen för baklängesmål när Wesslau satt i båset var det dock Mackan som jobbade hem och skar av. Vart var våra backar då?!
Det visade ändå en del, men i övrigt fyller han inte sin rock...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tycker det Boorken skriver passar in rätt bra på Mackan just nu:
Elitspelare i ishockey är yrkesmän. De kan helt ägna sin tid åt att bli så bra de någonsin kan. Spelarna har en stab på cirka tio personer tätt runt sig som ska skapa förutsättningar för optimala prestationer. Spelarna har i vår elitserie en genomsnittlig lön på cirka 135 000 kronor per månad. De bästa spelarna ligger på väldigt mycket mer. Tolv månader om året.
Okej, allt detta gör dem inte felfria. Misstag och felsteg sker ändå. Och vi ska förlåta och ge möjligheter till nya chanser.
Men när de bäst betalda, stjärnorna, inte tar det ansvar som är kopplat till det uppdrag i kontraktet som de skrivit på. När de ensidigt pekar på vad andra borde ha gjort utan att gå till sig själv först. Då ska det påpekas. Och det ska krävas bättring.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

JohanPez skrev:
Djurgårn skrev:Hur man valde att sätta C:et på Nilsons bröst förstår jag inte alls. En kapten ska leda sina mannar inte dra ner dem ännu mer med att skicka dåliga signaler som att glida runt på isen som nån jävla konståkare eller för den delen stå och gnälla på lagkamrater för att dem inte jobbar hårt när man själv inte jobar alls. Känns som att D.Tjärnqvist skulle ha blivit utsedd till kapten.
Första chansen för baklängesmål när Wesslau satt i båset var det dock Mackan som jobbade hem och skar av. Vart var våra backar då?!
Det visade ändå en del, men i övrigt fyller han inte sin rock...
Absolut. Kanske dags att han uppträder så resten av matcherna också. Som kapten MÅSTE man komma till jobbet varje dag och inte slarva med nånting. Det var därför som Ragge var den ultimata kaptenen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med om det mesta som har skrivits här och det var extra roligt framfört av Mäklaren.

Det jag inte håller med om är två spelare: från min synvinkel får Otto och Tim tokunderkänt. Tim är för det mesta en garanti att det blir ofarlig puckbehandling i rundorna. Otto förlorar varenda närkamp och ser otroligt långsam ut.

Varför envisas man med att spela Otto när det är uppenbart att han är totalt ohet och seg?

Sillen bäst idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

vi är heöt totalt sönderlästa och detta är tränarnas ansvar.

Såg illa ut redan förra säsongen och inte faan ser det bättre ut i år.

Sorry, men det måste göras något där om man vill få till en rejäl förbättring!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tummen upp på den, det har jag sagt hela tiden. Bedrövligt kaptensämne.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Och Carlsson sitter på ett 2-årskontrakt...
henka83

Inlägg av henka83 »

Luktar nya Modo långväg. Tyvärr får vi nog genomgå en storstädning under 2 årstid och börja bygga från ruta ett och leva med det. Gör om och gör rätt!!!!

När jag säger detta menar jag allvar:

En elitseriespelare väljer hellre 10 000:- lägre lön för att spela i DIF än i Timrå, BARA pga stämning och atmosfär och få spela inför oss (sveriges bästa supportrar). Men istället har Järlan och company valt att göra tvärtom, lägga 10 000:- mer i plånkan på spelarna, hur fan tänker man?
Skriv svar