Nä, just det "bara att ta sig dit". Du har ingen susning om kommunikationerna i Stockholm, eller hur...Andy skrev:Det räcker med att folk tar sig dit så är saken biff, ingen kan väl vara ovetande om att matcherna spelas där, eller vart bollen ligger...
HOTTA KLACKEN!
- fullfartframaat
Som sagt, har man inte tid eller pengar så är det inte mycket man kan göra. Men jag vet att det är många som gnäller över att det spelas för många omgångar och skiter i att gå på hockey enbart därför.fullfartframaat skrev:Rash
Det jag menar är att det är en sak att sitta i Målilla där det inte finns något att göra och gnälla över ett glest befolkat Globen och en helt annan att vara i stan.
Sätt dig i Sollentuna med familj och åk in till Globen ska du se vad det tar för tid och åk sedan tillbaka samma väg kl. 22.
Upprepa detta flera gånger per vecka och du kommer att finna att entusiasmen för FIF Hockey försvinner en smula.
Att som i Målilla kunna cykla på fem minuter vart man än ska funkar inte riktigt här.
Gripen, givetvis kan man inte tvinga nån att gå på hockey. Men jag tycker att kallar man sig för supporter av ett lag så ska det väl kännas naturligt att gå och stötta laget?
Lycka är att vara djurgårdare
Största delen av djurgårdens supporterskara finns naturligtvis i sthlm, och det borde vara självklart att samma skara ska stötta laget på hemmaplan.
Jag bor för närvarande 80 mil från sthlm, och det känns jävligt frustrerande ibland när man hör om de dåliga publiksiffrorna. Kan förstå att man inte kan gå varje match och stötta sitt lag, men nån gång i veckan kan man väl masa sig dit för en billig peng. För så förbannat dyrt är de inte
Jag bor för närvarande 80 mil från sthlm, och det känns jävligt frustrerande ibland när man hör om de dåliga publiksiffrorna. Kan förstå att man inte kan gå varje match och stötta sitt lag, men nån gång i veckan kan man väl masa sig dit för en billig peng. För så förbannat dyrt är de inte
Har inget med priset att göra. Folk har inte tid. Jag ska inte till globen i kväll, kommer att jobba till ca 18, sen går jag och tränar. Då har halva matchen gått när jag är klar.
Hockey har ingen prioritet hos mig. Tyvärr. Speciellt inte när den går på tv.
Så är det nog för de flesta Djurgårdare. Hockey är för tråkigt i den form vi har idag. Därför kommer det folk till slutspelet. När matcherna gäller något.
Hockey har ingen prioritet hos mig. Tyvärr. Speciellt inte när den går på tv.
Så är det nog för de flesta Djurgårdare. Hockey är för tråkigt i den form vi har idag. Därför kommer det folk till slutspelet. När matcherna gäller något.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Född och uppvuxen i Stockholm, jobbar i city och har jobbat i city hela mitt vuxna liv, gått på matcherna sedan 1981 så svaret på din fråga är - jo jag tycker att jag har hyfsad koll på kommunikationerna i Stockholm.fullfartframaat skrev:Nä, just det "bara att ta sig dit". Du har ingen susning om kommunikationerna i Stockholm, eller hur...Andy skrev:Det räcker med att folk tar sig dit så är saken biff, ingen kan väl vara ovetande om att matcherna spelas där, eller vart bollen ligger...
Att jag numera pendlar från landsorten varje dag gör att jag har hyfsad koll på kommunikationerna TILL Stockholm också.
Menar du föresten att det är SL:s fel att inte fler tar sig till Globen... Jag fattar att man inte åker en vardagskväll från Sollentuna med en 7 åring som ska gå upp och gå till plugget nästa dag, men nog borde det finnas minst 10.000 människor som inte kvällsarbetar eller har barn som dessutom håller på DIF?
Senast redigerad av Andy den 2006-10-12 13:38:32, redigerad totalt 1 gånger.
Sanning med modifikation, det kommer folk till slutspelsmatcherna som gäller nåt, dvs det är ganska skralt med folk på första kvarten t.ex.
Men så är det, och dessvärre får det oss att framstå som medgångare. Personligen tycker jag inte hockey är trist, oavsett upplägg, men det beror ju som sagt på vad man prioriterar.
Men så är det, och dessvärre får det oss att framstå som medgångare. Personligen tycker jag inte hockey är trist, oavsett upplägg, men det beror ju som sagt på vad man prioriterar.
Lycka är att vara djurgårdare
-
- Kontakt:
[quote="fullfartframaat"]
Det jag menar är att det är en sak att sitta i Målilla där det inte finns något att göra och gnälla över ett glest befolkat Globen och en helt annan att vara i stan.
Sätt dig i Sollentuna med familj och åk in till Globen ska du se vad det tar för tid och åk sedan tillbaka samma väg kl. 22.
Upprepa detta flera gånger per vecka och du kommer att finna att entusiasmen för FIF Hockey försvinner en smula.
[/quote]
Jag är i från sollentuna och det är inga jävla problem åka till globen eller hem. det gäller att ha ett jävla sinne eller hur man ska säga!Pengar eller lust handlar det inte om det handlar snara om inga vet när matcher börjar!Själv har jag säsongkort men min polare vet inte ens när matcher börjar eller spelar så skippa skit snacket från sollentuna tycker jag...
[/quote]
Jag är i från sollentuna och det är inga jävla problem åka till globen eller hem. det gäller att ha ett jävla sinne eller hur man ska säga!Pengar eller lust handlar det inte om det handlar snara om inga vet när matcher börjar!Själv har jag säsongkort men min polare vet inte ens när matcher börjar eller spelar så skippa skit snacket från sollentuna tycker jag...

FORZA DIF
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Remy Lebeau
Vad är det för ursäkt egentligen? Så du vet inte att matcherna på vardagar börjar 19:00 och helgmatcherna runt 15:00,16:00 eller 17:00? Tycker det låter som en urusel ursäkt, kan tillägga att jag är från Sollentuna och håller stenkoll på när matcherna börjar.dif_hardcore skrev: Jag är i från sollentuna och det är inga jävla problem åka till globen eller hem. det gäller att ha ett jävla sinne eller hur man ska säga!Pengar eller lust handlar det inte om det handlar snara om inga vet när matcher börjar!Själv har jag säsongkort men min polare vet inte ens när matcher börjar eller spelar så skippa skit snacket från sollentuna tycker jag...
Tar ju någon minut att kolla, om man är osäker på tiderna. Skärpning!
- fullfartframaat
Fy fan vad det här inlägget såg ut, den som förstod nått kan ju översätta för oss andra.dif_hardcore skrev:Jag är i från sollentuna och det är inga jävla problem åka till globen eller hem. det gäller att ha ett jävla sinne eller hur man ska säga!Pengar eller lust handlar det inte om det handlar snara om inga vet när matcher börjar!Själv har jag säsongkort men min polare vet inte ens när matcher börjar eller spelar så skippa skit snacket från sollentuna tycker jag...
Djurgår'n tills jag dör!
- Remy Lebeau
Ungefär så menade väl den här personen att han/hon bodde i Sollentuna och att det inte är ekonomin eller lusten som avgör om man går på hockey, utan att man inte vet när matcherna är. Han/hon har polare som inte vet när matcherna går.Bladman skrev:Fy fan vad det här inlägget såg ut, den som förstod nått kan ju översätta för oss andra.dif_hardcore skrev:Jag är i från sollentuna och det är inga jävla problem åka till globen eller hem. det gäller att ha ett jävla sinne eller hur man ska säga!Pengar eller lust handlar det inte om det handlar snara om inga vet när matcher börjar!Själv har jag säsongkort men min polare vet inte ens när matcher börjar eller spelar så skippa skit snacket från sollentuna tycker jag...
Det var det jag förstod ungefär