HOTTA KLACKEN!
HOTTA KLACKEN!
HOTTA KLACKEN!
ja jag tycker att JK skulle kunna skaffa lite grjor till klacken satt vi åtminstånde har ngt att visa upp.
tex de här: http://www.fabrikenstockholm.se/100k/inuti_haif.php
ja jag tycker att JK skulle kunna skaffa lite grjor till klacken satt vi åtminstånde har ngt att visa upp.
tex de här: http://www.fabrikenstockholm.se/100k/inuti_haif.php
-
Låter bra!
Tycker jag med att man skulle försöka att få en stor och mäktig klack då!
Förresten.. ingen som vill sticka till Dif-shopen i stan och köpa en DIF mugg åt mig å skicka på posten? jag betalar givetvis i förskott
Förresten.. ingen som vill sticka till Dif-shopen i stan och köpa en DIF mugg åt mig å skicka på posten? jag betalar givetvis i förskott

Viking Hockey, behöver jag säga mer?
Då har vi heller ingen rättighet att ställa krav. DIF förtjänar ett bra mycket bättre stöd på läktaren än vad man har idag. Har vi ingen skyldighet gentemot spelarna på isen så har knappast dom nån skyldighet mot oss fans som sviker.Jojje skrev:Ansvar? Finns ingen skyldighet att gå. Det är för många omgångar.
Sen vet jag inte varför folk envisas med att kalla det publikkris när snittet knappt förändrats de senaste 15 åren.
Lycka är att vara djurgårdare
- fullfartframaat
Som vanlig så är det mest Djurgårdare från landsbygden som tycker att det är märkligt att inte fler sluter upp kring ishockeyn och att vi därigenom sviker.
Senast redigerad av fullfartframaat den 2006-10-12 10:04:08, redigerad totalt 1 gånger.
fullfartframaat, vad spelar det för roll om man är från landsbygden och håller på DIF eller ej? Är det nån skillnad på djurgårdare som bor i stan och landsorts djurgårdare?fullfartframaat skrev:Som vanlig så är det mest Djurgårdare från landsbygden som tycker att det är märkligt att inte fler sluter upp kring ishockeyn och att vi därigenom sviker.
Tycker du med handen på hjärtat att stödet från läktaren är värdigt Djurgårdens IF? Tycker du helt ärligt att vi har en bra uppslutning när våra spelare blir utbuade vid varje hemmamatch när dom kommer in på isen?
Klart som fan man har rätt att ställa krav. Jag själv har säsongskort men går väldigt sällan då jag inte har tid. Tycker att jag har all rätt i världen att ställa krav.Rash skrev:Då har vi heller ingen rättighet att ställa krav. DIF förtjänar ett bra mycket bättre stöd på läktaren än vad man har idag. Har vi ingen skyldighet gentemot spelarna på isen så har knappast dom nån skyldighet mot oss fans som sviker.
Jag hoppas DIF lobbar hårt på nya Idrottsministern om en eventuell ny hall. Hon behöver blidka sina väljare lite.
Det är det enda sättet vi kan konkurrera med bonnlagen. Om vi nu klarar av att driva en egen arena, vi ansåg oss inte klara av att driva kringförsäljningen i globen...
Eller så återgår vi till verkligenheten. Det enda den nya idrottsministern kan göra för att blidka sina väljare är att avgå. Vi kommer inte få en ny arena på bra länge, därför bör vi inrikta oss på saker som vi kan göra nåt åt. Behovet av en ny arena är ännu mer akut för fotbollen och där finns ingen lösning heller.Jojje skrev:Klart som fan man har rätt att ställa krav. Jag själv har säsongskort men går väldigt sällan då jag inte har tid. Tycker att jag har all rätt i världen att ställa krav.Rash skrev:Då har vi heller ingen rättighet att ställa krav. DIF förtjänar ett bra mycket bättre stöd på läktaren än vad man har idag. Har vi ingen skyldighet gentemot spelarna på isen så har knappast dom nån skyldighet mot oss fans som sviker.
Jag hoppas DIF lobbar hårt på nya Idrottsministern om en eventuell ny hall. Hon behöver blidka sina väljare lite.
Det är det enda sättet vi kan konkurrera med bonnlagen. Om vi nu klarar av att driva en egen arena, vi ansåg oss inte klara av att driva kringförsäljningen i globen...
DIF har det mesta, organisation, efter förutsättningarna ett bra spelarmaterial. Det man saknar är en bra ekonomi och stöd på läktaren.
Om folk skiter i att gå för att det är för många omgångar så är de enda vinnarna bönderna, dom gör Globen till sin andra hemmaplan och det gör knappast våra spelarna mer motiverade.
Som supporter har man ett ansvar, och det är att stötta sitt lag i vått och torrt. Sen att man inte kan gå på samtliga matcher pga familj, ekonomi eller tid är en annan femma. Men kan man gå så SKA man gå och inte skylla ifrån sig för att det är obekvämt. Det är inte alltid bekvämt att vara djurgårdare!
- fullfartframaat
Rash
Det jag menar är att det är en sak att sitta i Målilla där det inte finns något att göra och gnälla över ett glest befolkat Globen och en helt annan att vara i stan.
Sätt dig i Sollentuna med familj och åk in till Globen ska du se vad det tar för tid och åk sedan tillbaka samma väg kl. 22.
Upprepa detta flera gånger per vecka och du kommer att finna att entusiasmen för FIF Hockey försvinner en smula.
Att som i Målilla kunna cykla på fem minuter vart man än ska funkar inte riktigt här.
Det jag menar är att det är en sak att sitta i Målilla där det inte finns något att göra och gnälla över ett glest befolkat Globen och en helt annan att vara i stan.
Sätt dig i Sollentuna med familj och åk in till Globen ska du se vad det tar för tid och åk sedan tillbaka samma väg kl. 22.
Upprepa detta flera gånger per vecka och du kommer att finna att entusiasmen för FIF Hockey försvinner en smula.
Att som i Målilla kunna cykla på fem minuter vart man än ska funkar inte riktigt här.
Nja... DIF´s organisation lämnar mycket att önska. Om man inte ens klarar av att planera för att ta över driften av kringförsäljningen. Säger allt.
Sen är jag lugn, det borde ni också vara. DIF har ju sagt att vi ska ha 10 000 i snitt inom ett par år. Då löser sig allt!
Men allvarligt nu, sluta lägg så mycket kraft på publiksnittet, det kommer inte att ändras nämnvärt ändå. Så är det bara.
Sen är jag lugn, det borde ni också vara. DIF har ju sagt att vi ska ha 10 000 i snitt inom ett par år. Då löser sig allt!

Men allvarligt nu, sluta lägg så mycket kraft på publiksnittet, det kommer inte att ändras nämnvärt ändå. Så är det bara.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller med dig jojje, men....Jojje skrev:Nja... DIF´s organisation lämnar mycket att önska. Om man inte ens klarar av att planera för att ta över driften av kringförsäljningen. Säger allt.
Sen är jag lugn, det borde ni också vara. DIF har ju sagt att vi ska ha 10 000 i snitt inom ett par år. Då löser sig allt! :lol:
Jag är bara så trött på att folk tycker att NÅGON ANNAN ska fixa allt. Järnkaminerna, föreningen, styrelsen ska ta tag i bitarna. Bara i Stockholm finns det så många djurgårdare att Globen skulle kunna fyllas flera gånger om. Det räcker med att folk tar sig dit så är saken biff, ingen kan väl vara ovetande om att matcherna spelas där, eller vart bollen ligger...