Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av jensa85 »

swallat skrev:alla lag har plattmatcher, våran första kom nu, och komige nu, det är DI vi pratar om, glöm inte 10 matchers regeln, det tar 10 matcher innan dom fattar att serien börjat
Tyvärr var det inte den första för säsongen. Vet inte om du såg Modo-matchen? Det var definitivt en plattmatch. Så två riktiga plattmatcher rakt igenom och dessutom åtminstone en katastrofal-period(första mot gnaget) är facit hittills efter fyra matcher.
Tror nog vi ska vara glada att vi har tagit 6 poäng på dessa matcher trots allt.
janne08

Inlägg av janne08 »

SirDIFalot skrev:Jag missade första perioden. Printz blev han skadad eller? Det märks att vi får väldigt offensivt lagda backpar när Printz försvinner. Då är det i stort ett bara DT kvar som kan försvara, även om Holm och Claesson gör det bra sett till förväntningarna.

Ja tyvärr, han spelade bara 1:a :(
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

AMMC skrev:
Sline skrev:Hur i helvete kan de spela Sandberg? Ha en förstamålvakt någon jävla gång!
Newsflash, målvakter släpper i allmänhet in rätt många frilägen.

Om du tror att något lag lirar sin målvakt i 55 omgångar kan du gärna peka på när det hänt och hur jävla grymt det gått för det laget...
Nej, för tusan! Kolla på Hv hur taktiska de var. Brände ut Larsson lagom till slutspelet - starkt jobbat! Annars tycker jag att det hade varit lämpligare att ställa Sampa på lördag eller tisdag. Nu blev det precis som förra säsongen när man envisades med att spela andrekeepern för tidigt och torskade delvis p.g.a. det. Dock är laginsatsen över 60 minuter så dålig i dag att vi inte förtjänar att vinna.

Och avslutningsvis................. 17 år, ja han är 17 år - Pontus! ;)
Ja, åtminstone i 2,5 timmar till.... :)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mackan är -4 för säsongen...

Philip Holm såg inte så tokig ut ikväll heller...
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Datsyuk_13 »

Ska man summera vår säsongsinledning så här långt så har vi väl egentligen endast gjort 2,5 riktigt bra perioder (per 2 och 3 mot HV samt första tio i andra i derbyt), medan de resterande 9,5 perioderna i mångt och mycket har varit rena katastrofen. Trots detta så har vi ändå redan lyckats skrapa ihop 6 pinnar, vilket vi får se som MAXIMAL poängutdelning så här långt med tanke på det, allt som oftast, undermåliga spelet...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-09-22 20:29:39, redigerad totalt 2 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Djurgårn skrev:
swallat skrev:alla lag har plattmatcher, våran första kom nu, och komige nu, det är DI vi pratar om, glöm inte 10 matchers regeln, det tar 10 matcher innan dom fattar att serien börjat

Första plattmatch? Modo-matchen var också en rejäl plattmatch enligt mig..
Derbyt var rätt så uselt det med, utan Fasths tavlor hade vi torskat där med.
Premiären känns godkänd, men då mot ett HV totalt paralyserat av sorg.
Nä, spelmässigt är detta den sämsta säsongsinledning sedan 05-06.

Men kul med spänning iaf så här redan i september månad, inför varje ny match hänger den äckliga frågan där ständigt lika aktuell.
-Men nu kan det väl inte bli sämre iaf...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Boumedienne inne på två av målen, utvisad vid ett tredje.
Säger det mesta.

Tycker det är synd att vi inte åkte på dyngstryk med 7-0 eller liknande, för nu har väl spelarna tutat i sig att de var bra. "Vi gjorde iallafall två mål, sen var vi i final för två år sedan."

Åberg, Cehlin, D. Tjärnqvist godkända.

Vill se Philip Holm istället för Boumedienne som gjorde det bra när Printz inte spelade.
Undra varför. Han har ju inte varit skadad sen han kom till DIF så det är väl dags nu...
Säg den glädje som varar
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
Djurgårn skrev:

Första plattmatch? Modo-matchen var också en rejäl plattmatch enligt mig..
Derbyt var rätt så uselt det med, utan Fasths tavlor hade vi torskat där med.
Premiären känns godkänd, men då mot ett HV totalt paralyserat av sorg.
Nä, spelmässigt är detta den sämsta säsongsinledning sedan 05-06.

Men kul med spänning iaf så här redan i september månad, inför varje ny match hänger den äckliga frågan där ständigt lika aktuell.
-Men nu kan det väl inte bli sämre iaf...?
Håller med fullständigt. Vi var faktiskt jävligt usla i derbyt också. Skillnaden där var att Wesslan stod ivägen för packet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Härligt att se Holm komma in och spela stabilt, bänka någon av segtomtarna Holmqvist eller Boumedienne i nästa, tack. Eller Claesson.

Åberg har en bössa som inte är att leka med, kul även för honom att få göra mål naturligtvis.

Resten av den här matchen drar vi ett fett stort jävla streck över och glömmer.
Användarvisningsbild
DanneG

Re: Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av DanneG »

Enbom skrev:Jag sitter och lyssnar på Spotify på läktaren bara för att slippa den där förbannade äckliga trumman. Lär er sjunga grabbar.
Så jävla rätt! Vi stod och skrek att dom skulle sluta med den där jävla trumman! Vi var 20 pers, dom var typ 2000 och ändå hörde man inte vad dom sjöng för trumman överröstade allt! Sjuuuukt
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Nu måste fan spelarna börja komma igång på allvar och kämpa ifrån start. Att folk gnäller på Sandberg tycker jag inte alls är helt fel, han alla fem puckarna borde han inte ha släppt men det har ingen betydelse just nu eftersom alla spelar så jävla uselt att jag inte finner ord för det.
Avskaffa tre mot tre.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Sämsta jag sett! Var det ett div 6 lag som spelade?
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Det här var ett hån mot oss, klubben och framför allt, skölden på spelarnas bröst. Fy fasen vad dåligt!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Problemet med Sandberg som jag haft sen första gången jag såg honom är att han ser så SJUKT JÄVLA LITEN UT I MÅLET. Det finns många keeprar som har samma size som honom, eller t.om mindre, men han har en förmåga att sjunka ihop mellan stolparna och se ut som en pygmé-get. Det håller liksom inte i ES. Möjligtvis om du är löjligt placeringssäker och reaktionssnabb, men hittils har jag inte sett det.

Han har mycket att bevisa, även fast det knappast kan anses vara hans fel att vi torskade idag (fast han borde i ärlighetens namn tagit några av puckarna som släpptes), det är liksom inte så lätt när vi släpper till 3 solklara frispelningar / frilägen....
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Jag tycker man kan säga varken bu eller bä hur vida en målvakt ska stå 50 matcher eller inte. Det är nog ganska enskillt spelare emellan. En del håller sig bätter om man inte tappar matchtempo medans andra behöver vilan.

Dagens match gick spelarna in med inställningen att stå emot ett anfallande Luleå och höll emot ganska bra inledningsvis. Sen när man ville att ett litet ryck skulle komma så hände det inget och vilket gjorde att Luleå fick glid under sulorna. Man hade hoppats att DIF skulel komma ut med mer kämparvilja i andra men det såg lika tröttsamt ut även denna period, även om vi lyckades få iväg en fösare på mål. Spelarna hittar inte varandra och chanserna rinner ut runt sargerna där man ofta blev av med pucken.

En liten ljusglimt kom i slutet på 3:e men det var redan för sent.

Jag tycker det är trisst att det alltid är 2 motståndare mellan puckförare och medspelare. Jag efterlyser mer pass in i slottet när man kommer på kanten istället för att 99/100 gånger runda buren eller slå pass i rundeln.

Tråkig match att se på. Jag hoppas att denna match analyseras av laget i grupp, framför tv:n, för att se hur man inte ska spela.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar