Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011
Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011
Var: Luleå, COOP Arena 19.00.
TV
Canal + Hockey
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten ifjol
Djurgårdens IF - Luleå HF 2-3
Luleå HF - Djurgårdens IF 3-1
Djurgårdens IF - Luleå HF 4-1
Luleå HF - Djurgårdens IF 2-1 (sd.)
Djurgårdens IF - Luleå HF 2-4
DIF Hockey hade det tungt förra säsongen och mot Luleå föll laget 4 av 5 matcher. Revansch-lustan är stor!
TV
Canal + Hockey
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten ifjol
Djurgårdens IF - Luleå HF 2-3
Luleå HF - Djurgårdens IF 3-1
Djurgårdens IF - Luleå HF 4-1
Luleå HF - Djurgårdens IF 2-1 (sd.)
Djurgårdens IF - Luleå HF 2-4
DIF Hockey hade det tungt förra säsongen och mot Luleå föll laget 4 av 5 matcher. Revansch-lustan är stor!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011
Så sjukt taggad inför morgondagen! Blir premiär match från läktarn och nerverna har redan börjat rusa genom kroppen!
KOMIGEN NU DJURGÅRN!!
KOMIGEN NU DJURGÅRN!!
Viktigt att vi är med från början i den här matchen, Fuleå har börjat dåligt men det är viktigt att vi är med från början!
Tror på en 2-5 seger!
Tror på en 2-5 seger!
2014-04-07, vad hände?
Intressant test imorgon, förra säsongen så kunde vi efter en bra insats klappa ihop fullständigt då spelarna verkade tro att dom var bäst i världen. Blir det som det blev mot Modo i lördags så får man göra sig beredd på att injicera flytande valium i ögonen under resten av säsongen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Dags för slakt nu.
Jag tror att Luleå vinner den här matchen. Efter två raka förluster så är deras publik nog sugna på en seger.
Men går våra killar in med rätt inställning till matchen så bör vi ha goda chanser. Hjärnan säger att matchen blir jämn och att Luleå vinner med uddamålet, medan hjärtat säger att vi spelar stabilt bakåt och vinner matchen med 2-1 i en tillknäppt match där Luleå är det bättre laget.
Jag hoppas innerligt på det sistnämnda, för det vore skönt med ett tidigt försprång ner till övriga toppkonkurrenter.
Men går våra killar in med rätt inställning till matchen så bör vi ha goda chanser. Hjärnan säger att matchen blir jämn och att Luleå vinner med uddamålet, medan hjärtat säger att vi spelar stabilt bakåt och vinner matchen med 2-1 i en tillknäppt match där Luleå är det bättre laget.
Jag hoppas innerligt på det sistnämnda, för det vore skönt med ett tidigt försprång ner till övriga toppkonkurrenter.
HAT är visserligen ett starkt ord men i detta fall finner jag det lämpligt.
Vinn DIF, tack!
Vinn DIF, tack!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Tagga! Det är ju E4 derby!kotten skrev:HAT är visserligen ett starkt ord men i detta fall finner jag det lämpligt.
Vinn DIF, tack!

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
E4-derby!
Jag pausar tentapluggandet (vem fan har tenta i september??????) och spenderar en kväll med den mest inavlade publiken som finns i Sverige.
röda tröjor fattas bara!!
Jag pausar tentapluggandet (vem fan har tenta i september??????) och spenderar en kväll med den mest inavlade publiken som finns i Sverige.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har en känsla av att Sandberg får stå i mål den här matchen.
Skulle förvåna mig oerhört, alldeles oavsett vem som står, om vi vinner. Tror helt enkelt inte gnistan så tätt inpå derbyurladdningen finns där... Fast det kanske kan hjälpa att det är Fuleå som står för motståndet? Kanske blir en automatisk taggning som är större än mot många andra lag i serien nästkommande match efter ett slitsamt derby.
Skulle förvåna mig oerhört, alldeles oavsett vem som står, om vi vinner. Tror helt enkelt inte gnistan så tätt inpå derbyurladdningen finns där... Fast det kanske kan hjälpa att det är Fuleå som står för motståndet? Kanske blir en automatisk taggning som är större än mot många andra lag i serien nästkommande match efter ett slitsamt derby.
Re: Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011
Nog ska du på matchen alltid Enbom?Enbom skrev:E4-derby!
Hur fan skriver man ett lappländskt jakande?! Det är ju ett ljud, som människor söderut (som inte går klädda i valrosspäls) utstöter när de får kallt vatten över midjan. typ.DanneG skrev:Nog ska du på matchen alltid Enbom?Enbom skrev:E4-derby!

schjuuuoooo?Magnutz skrev:Hur fan skriver man ett lappländskt jakande?! Det är ju ett ljud, som människor söderut (som inte går klädda i valrosspäls) utstöter när de får kallt vatten över midjan. typ.DanneG skrev:Nog ska du på matchen alltid Enbom?Enbom skrev:E4-derby!
röda tröjor fattas bara!!*hffffuf*

Ja, eller liknandeEnbom skrev:schjuuuoooo?Magnutz skrev:Hur fan skriver man ett lappländskt jakande?! Det är ju ett ljud, som människor söderut (som inte går klädda i valrosspäls) utstöter när de får kallt vatten över midjan. typ.DanneG skrev:Nog ska du på matchen alltid Enbom?Enbom skrev:E4-derby!
röda tröjor fattas bara!!*hffffuf*

Re: Re: Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011
Magnutz skrev:
Hur fan skriver man ett lappländskt jakande?! Det är ju ett ljud, som människor söderut (som inte går klädda i valrosspäls) utstöter när de får kallt vatten över midjan. typ.*hffffuf*
Hahaha!!