Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av Edin »

Hoppas verkligen att Sillen får näta, han jobbar på jävligt bra och det kommer sätta sig i skallen på honom om inte det där målet kommer snart.

Annars trist att Sandberg inte får debutera "på riktigt".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mycket bättre andraperiod i alla fall. Fortfarande inte bra naturligtvis, men åtminstone inte division 5-"klass". Jimmie är inte vän med pucken... någonstans, men han är klasser bättre än Bombom. Varför rev man inte Josefs kontrakt.........................
Användarvisningsbild
JohanPez

Luleå HF - Djurgårdens IF, 22/9 2011

Inlägg av JohanPez »

Det märkliga är ju att man bara verkar ta i i 'viktiga' matcher.
Innan denna kallades den het pga gruffet som varit så om detta är att ta i undrar man ju hur det kommer se ut mot Växjö och Timrå.
Vidare undrar man ju vad en viktig match är. Verkar ju bara bara slutspel och derby för man kunde ju inte ens nöta ner Timrå på JK:s dag.
Hoppas Bom-Bom bänkas inför 3:e och att Hardy ger övriga en rejäl avhyvling såsom i aih-matchen.
Frågan är om han ska behöva göra det varenda match..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är tyvärr bara att inse att även årets upplaga av DIF är ett oerhört tragiskt lag. Vi har ingen forward som är skicklig med pucken, ingen spelare som sticker ut ur mängden i något avseende egentligen, förutom Daniel Tjärnqvist som troligen är seriens jämnaste spelare. Vidare verkar vi ha en fullständigt inkompetent tränartrojka, som trots att vi praktiskt taget blir sönderlästa i match efter match, vägrar banka in något nytt i spelarna. Dessutom är de helt oförmögna att coacha laget under matcher och tempot på träningarna är lågt om man jämför med de övriga elitserielags träningar som jag har bevittnat.

Mattias Carlsson är, än så länge, en horribelt dålig värvning av Järlan. Särskilt eftersom det snackas i leden om att han tjänar runt 200 000 i månaden.

Trodde att vi skulle slippa dessa oerhört tragiska matcher den här säsongen. Matcher där vi inte lyckas skapa en enda målchans så länge det andra laget inte redan har avgjort matchen. När de har avgjort brukar vi kunna vaska fram några halvchanser och så tycker spelarna att de är jätteduktiga. Vi har en lägstanivå som är ett unikum i Elitserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Satt själv och kollade på O'Learys. Bredvid mig satt en ensam ful(eå)ing.

Jag gick efter halva matchen. Tyckte det skulle vara roligare att kolla på Robinson.

Återigen öppnar vi bedrövligt. Första fem är avvaktande från båda lagen och känns ju ändå helt okej. Sen tar Printz en helt otroligt korkad utvisning. Jimmies tackling tyckte jag inte det var något fel på, men den belönades med 2+10. Kanske borde han tänka sig för innan han ger sig in i en sån tackling i 4 mot 5.

Men sen fortsätter ju bara misären. Bombom är urbota dålig. :( Han får ta på sig trean, tillsammans med Jimmie som MÅSTE få ut pucken ur zon där.

Sammantaget är det ju en bedrövlig tillställning. Alla ser orkes- och viljelösa ut. Helt trötta och apatiska. Luleå är inte ens bra. Men vi vill ju inte göra nånting. :( Stackars lille Tim är alldeles utlämnad i målet.

Jag vet att säsongen är lång. Och jag förväntar mig inte en seger uppe i Fuleå. Men jag förväntar mig att spelarna gör allt de kan och att de visar vilja och lite jävlar anamma, utan att för den delen ta korkade utvisningar. FAN.
Senast redigerad av kaminor den 2011-09-22 19:40:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Man vet ju inte hur tankegångarna har varit inför matchen. Dom kanske sparar sig inför Timrå. Det låter sjukt men tanken har faktiskt slagit mig.

Jag bryr mig inte om vi förlorar med 3-0, det enda jag begär är en uppryckning i spelet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Kliv på i forecheckingen nu, vi gör 3 mål i tredje och avgör på Ö.T (nån gång ska va den första)

KÄMPA DJURGÅRDEN, KÄMPA!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Det är tyvärr bara att inse att även årets upplaga av DIF är ett oerhört tragiskt lag. Vi har ingen forward som är skicklig med pucken, ingen spelare som sticker ut ur mängden i något avseende egentligen, förutom Daniel Tjärnqvist som troligen är seriens jämnaste spelare. Vidare verkar vi ha en fullständigt inkompetent tränartrojka, som trots att vi praktiskt taget blir sönderlästa i match efter match, vägrar banka in något nytt i spelarna. Dessutom är de helt oförmögna att coacha laget under matcher och tempot på träningarna är lågt om man jämför med de övriga elitserielags träningar som jag har bevittnat.

Mattias Carlsson är, än så länge, en horribelt dålig värvning av Järlan. Särskilt eftersom det snackas i leden om att han tjänar runt 200 000 i månaden.

Trodde att vi skulle slippa dessa oerhört tragiska matcher den här säsongen. Matcher där vi inte lyckas skapa en enda målchans så länge det andra laget inte redan har avgjort matchen. När de har avgjort brukar vi kunna vaska fram några halvchanser och så tycker spelarna att de är jätteduktiga. Vi har en lägstanivå som är ett unikum i Elitserien.
Mäklaren må vara gnällig men han kan i alla fall formulera sig och diskutera. Mer sånt här.

Mindre sånt här....
norrlandsgold skrev:Josef Boumedienne kan du inte bara lägga dig ner och döö? Jag hatar dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra..
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Ingen som upptäckt att Fimpen var den som gjorde den största missen vid 1-0 målet? Jag gillar Fimpen, men där var han helt ute och cyklade.

Bombom fick såklart skulden här för den också, som om det inte räcker med de målen som faktiskt är på hans konto...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det positiva? Daniel Tjärnqvist kommer nog inte göra en enda dålig match denna säsong. Har inte sett ett misstag ännu. Ta i trä.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:12 sidor sedan matchen började fyllda av dravel och utbrott med okvädningsord med varenda spelare i hela laget. Mitt i en vanlig grundseriematch. Då har inte ens Mäklaren varit här(!). Njae jag vet inte.... Det pågår inte direkt något som helst matchsnack eller diskussioner kring matchen. Vilket trådarna är till för. Kan folk inte hålla sig från att använda forumets matchtrådar som ett sätt att fått ut sin frustration på saker och ting är det kanske bäst att vi håller matchtrådarna låsta under matchens gång för att sedan öppna efter? För just nu bidrar dom inte till någonting alls. Noll diskussion för fem öre.
Avdelningen dagens I-landsproblem.
DIF suger Dvärgpudel-Ollon IGEN....och du är bekymrad över folks ordval.
ja ja...
Njae men forumets utveckling? Kom igen. Vi går säkerligen mot minst 20 vinster och 20 förluster i vinter, det vet alla om. Det kommer hända. Det vore dock trevligt om det fortfarande gick att diskutera hockey på detta forum under en av förlustmatcherna utan att det dränks i 25-30 sidor av skit?
Diskutera då. Det är bara att komma igen. Spelaranalys, matchanalys, översiktsanalys. Att knäppa 30+ skitirriterade TV-tittande DIF-supportrar på näsan när vårt DIF skämmer ut sig i Luleå är inte rätt väg att gå.

Jag tycker att det ser ut precis som det brukar i forumets matchtrådar när vårt lag inte går in i matcher med rätt inställning. Är det objektivt?! Nej, och det kommer det ALDRIG någonsin att vara. Vi är inte oberoende,ointresserade individer. Vi är sportnördar som älskar DIF Hockey och många här lider när det ser ut som det gör idag. Då blir det så här. Och att säga att det är OK för att det är en seriematch är så jävla fel.

Så. Börja diskutera istället.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Jepe skrev:
norrlandsgold skrev:Josef Boumedienne kan du inte bara lägga dig ner och döö? Jag hatar dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra..
IDIOT!

Börjar hålla med SirDIFalot nu faktiskt!

Hmmm?

Det räcker nu. Om inte tonen ändras markant stängs matchtråden.//Mod.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

Nu får vi bevittna ES bästa PP :D
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
kaminor

Inlägg av kaminor »

10 skott på mål efter två perioder är ju inte heller så bra. :(
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Bra, nu får vi träna lite PP, välbehövligt.

Ett mål nu och det blir onödigt svettigt för Luleå, TA CHANSEN!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar