Intro

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Intro

Inlägg av -daniel- »

Personligen har jag aldrig förstått hur & varför DIF förknippas med Oasis, men det kanske är för att jag inte riktigt uppskattar deras musik. Vad vet jag.

Heroes är ju dock legendarisk, men det kanske inte är en riktigt "bli supertaggad" låt och passar som flera varit inne på att ha som den var tidigare, dvs innan själva intror kickar igång.

Tycker någon mäktig filmmusik annars kan få adrenalinet att flöda. Vart sågad när jag föreslog "Extacy of Gold" tidigare (pga Metallica-referenserna) men satan i gatan vad den vore fin i mitt tycke. :wink:
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

ett intro till tonerna av Led Zepelins Kashmir kan nog vara det bästa som kan ske, världens mäktigaste låt åt världens bästa lag

Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är svårt att diskutera musiksmak på ett hockeyforum. Men här är mina musikförslag, och dom är väldigt genomtänkta och inte bara gripna ur luften.

1. När spelarna kommer in på isen

2. Om vi leder efter andra perioden spelas detta innan 3:e

3. På lördagsmatcher spelas lite mer dansant och upbeat om vi leder. Ju mer gay desto bättre:

I övrigt spelas låtar ur denna lista med contemporary country:

Om heroes skall spelas så skall det inte vara i samband med att spelarna kommer in, för sömnigare låt finns nog inte. Jag vill ha adrenalin!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Personligen har jag aldrig förstått hur & varför DIF förknippas med Oasis, men det kanske är för att jag inte riktigt uppskattar deras musik. Vad vet jag.
Det har att göra med att Oasis varit synnerligen populära hos framförallt kärnan av DIF-supportrar under 90- och tidigt 2000-tal. I princip varje bortaresa spelades det omåttliga mängder Oasis och annan britpop (manchester/madchester). På flera konserter var det också Djurgårdssånger och det blev en del av identiteten, särskilt i jämförelse med gnagets och bajens böjelser.

Stil & klass, casuals, musiken osv. Allting smälte samman till en samhörighet. Givetvis inte representativt för "alla", men det är ju inte "alla" spelar någon roll heller.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Nu har jag lyssnat sönder på chase the sun. Nu får de byta igen! ;)

Som någon skrev "heroes sömnigt" när spelarna kommer in. Det stämmer kanske men när spelarna skrinnar in på isen har vi ju haft något dunka dunka EFTER heroes/annat intro. Skulle inte ha något emot heroes som intro och sen dunka dunka gärna jaga solen men nu verkar det ju som att den kommer vara introt och sen byter man (se nedan vad jag menar) när spelarna skrinnar in?

Kolla runt 2:25 då avslutas ju Heroes och någon techno kommer istället. Eller kör man låten hela tiden och skiter i att byta (alltså chase the sun som intro+när spelarna skrinnar in)? Det är mer okej isf.

Hoppas ni förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Personligen har jag aldrig förstått hur & varför DIF förknippas med Oasis, men det kanske är för att jag inte riktigt uppskattar deras musik. Vad vet jag.
Det har att göra med att Oasis varit synnerligen populära hos framförallt kärnan av DIF-supportrar under 90- och tidigt 2000-tal. I princip varje bortaresa spelades det omåttliga mängder Oasis och annan britpop (manchester/madchester). På flera konserter var det också Djurgårdssånger och det blev en del av identiteten, särskilt i jämförelse med gnagets och bajens böjelser.

Stil & klass, casuals, musiken osv. Allting smälte samman till en samhörighet. Givetvis inte representativt för "alla", men det är ju inte "alla" spelar någon roll heller.
Mm, tack. Vet dock att det alltid varit populärt i DIF-kretsar men ifrågasätter mest varför då det personligen inte riktigt är my cup of tea, so to speak. ;)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

AMMC skrev:Nyheter angående introt!

http://www.11433.net/2011/09/vi-introducerar-introt/
Kommer bli helt magiskt. Nu kör vi!
DIF!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

för en annan som gillar opera-rock/metal/klassisk musik osv så hade jag gärna tackat ja till Two steps from Hell och deras Dragon Rider som intro låt... pumpar iallafall upp mig som faan, men smaken är väl som baken... (oasis musik är tyvärr himla nära baken för min del).

Länk, ifall nån inte vet vilken låt jag syftar på: http://www.youtube.com/watch?v=XstrpkqT6dw
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:Nyheter angående introt!

http://www.11433.net/2011/09/vi-introducerar-introt/
Schysst!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det är jävligt bra gung i den där låten, det kan jag fan hålla med om. Tyvärr känns det aningen "plastigt" att låta speakern dra igång ett intro för att klacken ska sjunga med...Lite life is life- vibbar.. Dock ska jag inte dömma ut någonting på förhand, det skulle lika gärna kunna bli jävligt grymt. Vi får se på lördag : )
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Raus skrev:Det är jävligt bra gung i den där låten, det kan jag fan hålla med om. Tyvärr känns det aningen "plastigt" att låta speakern dra igång ett intro för att klacken ska sjunga med...Lite life is life- vibbar.. Dock ska jag inte dömma ut någonting på förhand, det skulle lika gärna kunna bli jävligt grymt. Vi får se på lördag : )
Jag förstår hur du menar. Men jag tycker att det är en avgörande skillnad att det här initiativet kommer ifrån supportrar, inte ifrån DIF Hockey. Det här är alltså snarare att jämföra med att klackledaren ber dig sjunga något än att "speakern" gör det.

Sen respekterar jag om man ändå inte gillar det såklart, men man ska vara medveten om skillnaden. Själv tror jag att det kommer bli riktigt grymt!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Chase the sun har potential att bli galet.

Sprid ordet så många som möjligt kan hänga på direkt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Raus skrev:Det är jävligt bra gung i den där låten, det kan jag fan hålla med om. Tyvärr känns det aningen "plastigt" att låta speakern dra igång ett intro för att klacken ska sjunga med...Lite life is life- vibbar.. Dock ska jag inte dömma ut någonting på förhand, det skulle lika gärna kunna bli jävligt grymt. Vi får se på lördag : )
Jag tänkte lite som du först, med Life is life-vibbarna, men jag tror det kan bli riktigt bra.
Som 11433 skriver på sin hemsida så är introt bara något man väntar ut innan man kan ta ton igen, men tänk vilket ohyggligt tryck det kan bli när tusentals oxtokiga Järnkaminer på läktarna bara kör inför en slutspelsmatch.

DJUR-GÅR-DEN!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Edin skrev:
Jag tänkte lite som du först, med Life is life-vibbarna, men jag tror det kan bli riktigt bra.
Som 11433 skriver på sin hemsida så är introt bara något man väntar ut innan man kan ta ton igen, men tänk vilket ohyggligt tryck det kan bli när tusentals oxtokiga Järnkaminer på läktarna bara kör inför en slutspelsmatch.

DJUR-GÅR-DEN!
Vill inte vara petig men låten heter Live is life. Det låter som att han säger life två gånger eftersom tyskar inte kan säga v.

Tycker det inte spelar den minsta roll om musik drar igång stämningen då vi DIF-supportrar visat åtskilliga gånger att vi klarar oss alldeles utmärkt utan hjälp också. Därför bör vi inte vara oroliga för att någon slags stolthet tas ifrån oss.
Säg den glädje som varar
Skriv svar