Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket format på frågorna ska jag använda?

Omröstningen slutade 2011-10-07 18:04:15

1. Tippa 1,X, 2 i alla matcher
9
24%
2. Unika frågor ( När kommer matchens första utvisning etc...)
8
22%
3. Välja mellan alternativ 1 ( 1,X,2) eller alternativ 2 ( Unika frågor) i varje omgång.
7
19%
4. Senaste systemet. Båda blandat.
13
35%

Antal röster: 37

lilleman

Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden

Inlägg av lilleman »

* Trummvirvel*

Som ni har väntat, Lilleman är tillbaka med tippningstävlingen take 3.

Det har varit en lång och skön sommar, jag har vilat upp mig och följt DIF lite överallt i Sverige. Nu är jag back in business, som tävlingsledare grodlår. Årets tippningstävling ska bli bättre än någonsin. Mer spänning, mer kamp, mera hat, men framförallt, mer tippning. Fick ett antal klagomål förra säsongen över att det en del konstiga frågor, som t.ex " När kommer matchens första utvisning?" etc...

I år kommer det att gå till på följande sätt:
I varje omgång så kommer ni att tippa 1, X eller 2 på samtliga matcher där varje rätt svar ger en poäng. Det kommer också alltid att vara en bonusfråga på Djurgårdens matcher som ger tre poäng.

Poängen kommer inte att räknas ihop innan ALLA matcher är spelade i diverse omgångar.

I år så kommer åtta hjältar att gå till slutspel. Efter vart 10 omgång så kommer två personer att åka ur tävlingen( de två med minst poäng), och två stycken kommer behöva kvala sig kvar precis som förra året.

Har ni klagomål, vill diskutera tävlingen eller älska eller hata varandra så görs det i denna tråd. Varav samtliga frågor kommer upp i " Tippningstävlingen 2011/2012". Detta för att göra det så enkelt som möjligt för mig.

Frågorna kommer upp Måndag kväll och kommer alltså att räknas ihop på torsdag kväll när alla lag spelat.

Nytt för i år är också att tävlingen kommer att hålla på i samtliga 55 omgångar plus slutspel, förutom de gångerna jag är bortrest. Om någon är villig att hjälpa till under de gångerna så är det bara att höra av sig till mig.

Fakta om tävlingen:

* Bildad inför säsongen 2009/2010
* Skapad av: Lilleman
* Varför? En kul grej för att öka spänningen, och gemenskapen på DIFhockey forum.
* Tidigare vinnare: Snazzi ( 2009/2010) Bombom Bouchard (2010/2011)
* Pris: Under sitt nick får man titeln " Tipsmästare 2011/2012"
* Regler förutom de som näms ovan: Är man inte med och tävlar under fem omgångar blir man diskad. Kan man inte ställa upp under fem omgångar måste man meddela det till mig. Hot mot tävlingsledare grodlor kan leda till avbruten tippningstävling, kollektiv bestraffning, böter :wink: Alla tips måste vara inne senast en minut innan första matchen i diverse omgångar spelas.

Shell we end here?

Må bästa nick vinna.

/Tävlingsledaren
Senast redigerad av lilleman den 2011-10-03 18:04:45, redigerad totalt 3 gång.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden

Inlägg av Edin »

It's payback time!

Men personligen gillar jag inte det nya formatet, tippa 1,X,2 på alla matcher i Elitserien kan man ju göra lite var som helst, (Flashback har en sådan tippningstävling för den som är intresserad), jag tycker att det var roligare med dina lite mer udda frågor, typ tippa publiksiffran och hur många tvåor som delas ut i andra perioden.
Senast redigerad av Edin den 2011-09-10 18:07:37, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Såja. Jag var inte med från startar förra säsongen men nu ska det tippas i varje omgång!
Avskaffa tre mot tre.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Edin skrev:It's payback time!

Men personligen gillar jag inte det nya formatet, tippa 1,X,2 på alla matcher i Elitserien kan man ju göra lite var som helst, (Flashback har en sådan tippningstävling för den som är intresserad), jag tycker att det var roligare med dina lite mer udda frågor, typ tippa publiksiffran och hur många tvåor som delas ut i andra perioden.
Vad vi kan göra är att jag lägger till någon udda fråga varje gång också så blir det lite ´annorlunda´.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nej men goddag!

Nya formatet är perfekt, gillar det brutalt mycket mer än det gamla som ibland tog sig smått löjliga former. Härligt. :wink:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Föll lika platt som HV i tippningsslutspelet vill jag minnas, men nu jävlar är det dags för revansch! :twisted:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:Föll lika platt som HV i tippningsslutspelet vill jag minnas, men nu jävlar är det dags för revansch! :twisted:
Ja, det var inget kul alls, 4-0 raka mot BomBom, visserligen inte fy skam att åka ut mot han som sedermera blev mästaren, men ändå. Jag var ju tvåa i tabellen och förhandsfavorit...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Aldrig deltagit i det här förut, dags i år.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Samma här! Får väl se om man lyckas bättre med dessa än på Powerplay...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

I år måste jag skärpa mig. Förra säsongen låg jag hyfsat till ett bra tag tills jag missade att tippa två-tre omgångar, då vare kört. Fullt fokus!
WK4

Inlägg av WK4 »

Det här måste man ju försöka sig på.
:D
If you're not confused, you're misinformed
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Tredje gången gillt!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

lilleman skrev:Hot mot tävlingsledare grodlor kan leda till avbruten tippningstävling, kollektiv bestraffning, böter :wink:
Avgå! Delar du inte ut ett korrekt antal poäng så kan du räkna med hot, att bli förföljd och få samtliga fönsterrutor på ditt hus sönderslagna. Det får man helt enkelt vara beredd på om man ska sitta med slips i styrelserummet och bestämma!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
lilleman skrev:Hot mot tävlingsledare grodlor kan leda till avbruten tippningstävling, kollektiv bestraffning, böter :wink:
Avgå! Delar du inte ut ett korrekt antal poäng så kan du räkna med hot, att bli förföljd och få samtliga fönsterrutor på ditt hus sönderslagna. Det får man helt enkelt vara beredd på om man ska sitta med slips i styrelserummet och bestämma!
Prestera, prestera!
DIF!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Med tanke på att jag lämnade en wo samt blev bortdömd inför sista omgången i fjolårets final så ska jag ha min revansch! Räknar med att jag gör som då, ger er andra ett försprång på 10 omg innan jag tar fram spåkulan och kör på.
Skriv svar