Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

Buford skrev:Nu är ju inte jag den mest insatte i detta men, om det är så att Tjärna Sr nobbade ett bud på 340k, vet vi att det var just summan han avböjde i så fall? Det kan ju vara något annat i kontraktsförslaget som inte han var nöjd med.
Summan 340k kommer ifrån en kommentar på Grönvitasumos blogg, så förmodligen ligger det noll substans i det. Det kan ju vem som helst ha valsat ihop.

Annars är jag helt inne på Mäklarens spår gällande DT. Varför ska vi nobba honom? Jag tycker att det blir lite motsägelsefullt när man annars raljerar om hur viktigt det är att värna om hemvändare och tidigare spelare men att vi ska nobba DT för att han varit för bra för Elitserien de senaste åren. Visst, han har fått sommarträna med oss, so what? Han har förmodligen varit tydlig med att spel i Elitserien inte blir aktuellt, men har ändå fått sommarträna med oss just på grund av att vi värnar om spelare som honom. Jag tror inte att han kört en fuling år efter år och hintat om att Elitserien blir aktuell bara för att få sommarträna med DIF för att sedan skriva på för ett annat lag.

Ska vi tacka nej till honom av prestige? Ett "in-your-face" för att han inte haft lust att spela i en sämre liga som betalar mindre? Det här är en ishockeyförening, vi ska ha så bra ishockeyspelare som möjligt, och om DT nu signar så blir han en av Elitseriens bästa backar. Att tacka nej vore obegripligt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Daniel spelade ett spel. Det gjorde Engström också. Engström ser ut att vinna.

Att man vill ha betalt för sina kompetenser är inget konstigt. Tror ni Marcus Nilson eller M.Tjärnqvist spelar för småpengar?

Vi vet inte vad Daniel krävde i lön. Det kan också handla om kontraktets längd. Vi vet inget.

I detta fall kan det lika gärna vara Engström som blåser Tjärna.

Om Daniel signar för en vettig lön (i klass med Nilson) så lever vi i den bästa av alla världar.

Kyle Klubertanz och Daniel Tjärnqvist..

Prisa gud..
NWJW

Inlägg av NWJW »

Highwind skrev:Daniel spelade ett spel. Det gjorde Engström också. Engström ser ut att vinna.

Att man vill ha betalt för sina kompetenser är inget konstigt. Tror ni Marcus Nilson eller M.Tjärnqvist spelar för småpengar?

Vi vet inte vad Daniel krävde i lön. Det kan också handla om kontraktets längd. Vi vet inget.

I detta fall kan det lika gärna vara Engström som blåser Tjärna.

Om Daniel signar för en vettig lön (i klass med Nilson) så lever vi i den bästa av alla världar.

Kyle Klubertanz och Daniel Tjärnqvist..

Prisa gud..
Tror det ligger mycket substans i vad du säger, Engström har ju sagt i Hallmans intervju att de har en budget att hålla sig till, vem vet hade DTs krav varit 340k i 3 år så hade kanske budgeten klarat det. Min spontana känsla säger dock att budgeten över längre tid är mer osäker och därför ville man inte chansa eftersom man har en budget att hålla sig till.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Som jag har sagt innan, så ligger nog förhandlingarna med DT på ungefär samma sätt som med Tellan. Svårt att komma överens om hur lång tid kontraktet ska vara på, pga skadebekymmer.

Om det är något annat fall, kan jag absolut inte tänka mig.

Sluta hacka på Daniel, han gav oss ett SM-Guld därmed är han en hjälte. För pengakåt har jag svårt att se att han skulle vara just nu, inte så överdrivet iallafall...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Heaty skrev:
Metal Machine skrev:Självaste Mika Zibanejad tittade in på jobbet i dag, så jag passade på att förhöra mig om hur han tänker göra till hösten. Tyvärr framkom inget nytt utan han sa att han tänker avvakta draften, men meddelade samtidigt att något AHL-spel blir det inte. Endast en klubb som vill ge honom chansen från början är aktuell, annars blir det utlåning. Det är senaste nytt, knappast något "nytt" i den bemärkelsen, men det är vad som gäller i alla fall. Han låter dock hälsa att fansen har varit grymma och jag hälsade tillbaka att vi alla hoppas att han stannar, men att vi samtidigt förstår honom om han sticker.

Måste dessutom en än gång lyfta fram hans ödmjukhet. Han verkade inte alls besvärad av samtalet utan var trevlig rakt igenom. Knappast någon diva á la Zlatan. För det ska han ha enormt med cred! Dessutom lyste han upp en annars ganska grå och trist vardag. :)
Får jag fråga om du jobbar där du bor? Hähä
Men jag tycker faktiskt att alla spelare som kommer till oss är jävligt proffsiga när det gäller sådant bemötande. Vet inte om dem blir skolade lite eller om det bara helt enkelt blir så när man vet att man har en stor skara (och krävande) fans.
Nej, dessvärre inte. Jag jobbar på söder (matbutik). Det är bara tillfälligt dock, i vanliga fall pluggar jag. Var i Rönninge bor du, förresten? (Kan ta't i PM om du känner för)

I övrigt: Något nytt om truppen?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av seppuko »

Vore ju trevligt om DT kunde ansluta. Vi krävande fans har ju sett våra idoler bli värdefulla för andra lag så DT vore om inte bara en bra värvning utan även ett litet plåster på våra sår ;)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Naturligtvis så hoppas även jag att förhandlingarna med Daniel Tjärnqvist har tagit fart igen. Jag tror helt enkelt inte att han vid första samtalen hade sådär jättekoll på vad man kan förvänta sig för lön genom att spela i ES...om jag förstod det hela rätt så skötte han själv förhandlingarna också, alltså ingen agent var inblandad i första skedet.

Vi behöver Tjärnqvist i vårt försvar, och jag tror helt enkelt inte vi kommer få tag på någon likvärdig på annat håll. Fernholm tycker & tror jag personligen hade fungerat kalas, men ser garanterat Tjärna som första alternativet.

Timmy Petterson anser jag inte vara ett riktigt bra alternativ...Ja, man vet vad man får men vi behöver en lite bättre defensiv kugge i första backparet och en back som kan styra och ställa lite mer. Ruskigt viktigt att Holmqvist får en vettig backpartner, annars så är han alltsom oftast (som vi alla vet) fullkomligt oduglig om han får uppgiften att leda ett backpar.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Shitkicker skrev:Men ge er nu för fan. Diskussionen om vem som var bäst av Riddarn och Mark förra säsongen hör verkligen inte hemma i den här tråden och det borde vuxna människor förstå.

Jag sitter och håller tummarna för att Zibanejad draftas som 9:a och hamnar i Boston, jag. Dom torde inte ha nån brådska med att föryngra laget, Mika får då förhoppningsvis vara kvar ett år till och kan centra en förstakedja. Där hade jag faktiskt spelat honom.

@ Metal Machine. Kul. Man blir lite nyfiken på i vilken egenskap du träffade honom. Vad jobbar du med och vad gjorde han där?

Jason Krog är en spelare jag gärna hade sett i DIF, får HV fason på sitt lagbygge kommer han göra väldigt många poäng nästa år.
Han var inne och köpte mjölk av mig (se post ovan). :D
Viktory

Inlägg av Viktory »

http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... t-fran-nhl

Vi fick alltså ingenting för att Bartley drog, precis som SAIK inte fick någonting för Lindström eftersom han redan spelat i NHL. Klubbarna går back gång på gång när spelare drar till Nordamerika.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Viktory skrev:http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... t-fran-nhl

Vi fick alltså ingenting för att Bartley drog, precis som SAIK inte fick någonting för Lindström eftersom han redan spelat i NHL. Klubbarna går back gång på gång när spelare drar till Nordamerika.
Gå back är nog lite väl hårt sagt. Vi förlorade nog inte mycket pengar på Bartly (en del investerad tid och mödan att sedan lyckas få hit Kyle samt lite andra omkostnader). Gällande Lindström kan jag nog tänka mig att SAIK har gjort duktigt plus på honom. Det som han bidrog med under säsongen genererade nog intäkter som vida överskred hans lönekostnad.

Jag skulle vilja säga att de fall när vi verkligen torskar pengar på att spelarna lämnar för NHL utan att vi får någon skälig ersättning, är när vi betalat ut en lön som har varit så hög att vi hoppats att dom skulle stannat. Det är inte så att en spelare bara kostar oss pengar utan förhoppningsvis genererar deras insats även intäkter.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Vi lär inte ha gått back på Bartley nej, uppenbarligen går SAIK ganska bra också. Men de tappar sin säkert bäst betalda spelare och ska lyckas ersätta honom med någon annan på ganska kort tid utan några pengar från NHL. Det blir ju en minst sagt tuff uppgift.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kommer aldrig bli bättre för klubbarna om inte de tar över förhandlingarna med NHL själva.
Klubbar i Europa måste ager gemensamt och vara stenhårda mot NHL.
Om det sedan betyder att det inte kommer NHL -spelare till VM eller OS är inte mycket att göra åt.

* NHL borde som minst betala 5 miljoner för en spelare som plockar över.
* Kontrakt skall självfallet dessutom gälla.
* Vill NHL lösa en spelare med kontrakt får de vackert betala vad klubben kräver för spelaren.
* Rätten för en klubb att sälja en spelare under kontrakt till vilken jävla NHL klubb man vill. ( Nhl kanske gillar drafter, men klubbarna i Europa förorar enorma pengar på att inte få sälja sina spelare till högstbjudande. )
* Spelare som inte platsar i NHL bör beredas möjlighet att återvända till sin senaste förening i
Europa utan att denna förening skall betala några pengar för spelaren ifråga.
* Skulle spelaren inte platsa borde NHL straffas med en bot på ytterligare 2.5 miljoner.

Kort sagt det måste kosta så pass mycket pengar att NHL bara väljer att plocka över riktigt bra spelare. Som det är nu kan de tokchansa på vad som helst eftersom kostnaderna för dem är för låga.

Det skall dessutom sägas att detta egentligen är småpengar för NHL, men det skulle betyda väldigt mycket för klubbar i Europa.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Kall-El skrev:Kommer aldrig bli bättre för klubbarna om inte de tar över förhandlingarna med NHL själva.
Klubbar i Europa måste ager gemensamt och vara stenhårda mot NHL.
Om det sedan betyder att det inte kommer NHL -spelare till VM eller OS är inte mycket att göra åt.

* NHL borde som minst betala 5 miljoner för en spelare som plockar över.
* Kontrakt skall självfallet dessutom gälla.
* Vill NHL lösa en spelare med kontrakt får de vackert betala vad klubben kräver för spelaren.
* Rätten för en klubb att sälja en spelare under kontrakt till vilken jävla NHL klubb man vill. ( Nhl kanske gillar drafter, men klubbarna i Europa förorar enorma pengar på att inte få sälja sina spelare till högstbjudande. )
* Spelare som inte platsar i NHL bör beredas möjlighet att återvända till sin senaste förening i
Europa utan att denna förening skall betala några pengar för spelaren ifråga.
* Skulle spelaren inte platsa borde NHL straffas med en bot på ytterligare 2.5 miljoner.

Kort sagt det måste kosta så pass mycket pengar att NHL bara väljer att plocka över riktigt bra spelare. Som det är nu kan de tokchansa på vad som helst eftersom kostnaderna för dem är för låga.

Det skall dessutom sägas att detta egentligen är småpengar för NHL, men det skulle betyda väldigt mycket för klubbar i Europa.
Dream on..
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

En kommentar på Marie Hallmans hockeyblogg gör gällande att Tim Eriksson ska vara intresserad av en flytt för mer speltid.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Billx skrev:En kommentar på Marie Hallmans hockeyblogg gör gällande att Tim Eriksson ska vara intresserad av en flytt för mer speltid.
Det tror jag skulle gynna alla parter, Tim är verkligen förtjänt av mer speltid än vad han får/fick, och dessutom så skulle det öppnas en plats för en junior, vilket jag tycker behövs.
Låst